Hvorfor begynte du å lese WOT?

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Post Reply
Matt Cauthon
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 16
Joined: Sun Apr 16, 2006 13:24

Post by Matt Cauthon »

Jeg startet å lese bøker for fullt i åttende klasse sommeren 2005 og leste alle fantasy bøkene og ungdomsromanene biblotekaren kunne oppdrive, etter det leste jeg de om igjen (noen av de, ikke alle :wink: ) så kom en dag biblotekaren inn med en ny bok, jeg jublet over nytt lesestoff og er avhengig den dag i dag.

desverre har jeg ikke vært så mye på forumet på grunn av all lesingen.
HackFo
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 1
Joined: Fri Aug 18, 2006 1:19
Location: folketomt ødeland

Post by HackFo »

Jeg begynte vel og lese WoT en gang jeg gikk igjennom ungdoms avd. i tønsberg fylkes bibliotek. Jeg har lest veldig mange bøker og er helt addicted på fantasy, så når jeg begynner på serier og de slutter etter to eller tre bøker blir jeg forbanna. For da er'e på'n igjen lete og lete og lete etter bra lesestoff. Så når jeg lette etter bøker bestemte jeg meg for at denne gangen skulle jeg ta de bøkene som opptok mesteparten av hylla og der står WoT the series og skinner til meg som fra skaperen Herself :o (etterpå fant jeg jo ut at det var fordi et tilbakestående forlag hadde gitt ut seriens bøker i flere deler!:evil: Men det for være skjebnens ironi!:twisted:)

Eg Har Talen!
What can i say? Im a taker!

før var jeg innbilsk, nå er jeg perfekt!

hvorfor lære når man er lykkelig som idiot????
Princess
Sitter
Sitter
Posts: 614
Joined: Sat Apr 01, 2006 19:36

Post by Princess »

Jeg begynte å lese WoT da to av mine beste venner var godt i gang og snakket ganske mye om det. Nå kan endelig jeg også være med i samtalen om WoT! :D
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.

"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
rand al'thore
Soldat
Soldat
Posts: 50
Joined: Tue Apr 25, 2006 16:48
Location: sørlandet

Post by rand al'thore »

jeg hiver meg over alle så og si fantasy bøker jeg kan finne
Namor
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 8
Joined: Wed Aug 09, 2006 20:37
Location: Akøy, Hordaland

Post by Namor »

Mønsteret vede seg rundt WoT bøkene og jeg med min medfødte evne til å kjenne igjen ta`vern begynte jeg å lese Wot serien og er nå blitt spunnet inn i mønsteret og kommer sansynligvis ikke ut av det før alderens vev tar slutt for min del :P
Nynaeve Sedai
Soldat
Soldat
Posts: 83
Joined: Sun Aug 20, 2006 1:46
Location: Otta
Contact:

Post by Nynaeve Sedai »

Da jeg begynte på vgs så ble jeg venn med en som elsker slike typer bøker. Så jeg og en til begynte å lese og friminutene ble brukt til å diskutere bøkene.... Savner den tiden altså... :roll:
mareiney
Hengiven
Hengiven
Posts: 100
Joined: Wed Mar 22, 2006 16:41
Location: Utenfor Drammen

Post by mareiney »

Jeg lånte boka av ei venninne av meg som eier tonnevis av bøker. Hun hadde heller ikke lest boka ennå, men hadde fått den til jul av tanta eller no. Fikk helt lesedilla og måtte ha noe å lese på. Etter å ha lagt verdens øye nederst i bunken, begynte jeg å jobbe meg igjen alle bøkene jeg hadde lånt. Tilslutt kom jeg til verdens øye. og da ble jeg helt besatt. jeg hadde ganske mange penger ( julen var netopp overstått ) og løp til nærmeste bokhandel for å få tak i 2eren. Da kjøpte jeg både bok 2 og 3. Siden det har jeg spinklet og spart for å kjøpe flere RJ bøker. Nå er jeg den stolte eier av hele serien. (utennom KoD, venter på den norske utgaven.) :D
*jah..
pdragon
Hengiven
Hengiven
Posts: 142
Joined: Sat May 20, 2006 21:09
Location: Ålesund

wheel of time

Post by pdragon »

hadde akkurat blitt ferdig med lotr triologien å var fullstendig hekta på fantasy :D måtte finne meg en ny serie å fikk anbefalt Wot.kjøpte førsten boka sommeren 1999 å har ikke angra!! :P
Pain is just weakness leaving the body
Azumiel
Asha’man
Asha’man
Posts: 304
Joined: Sat Sep 02, 2006 19:03

Post by Azumiel »

Fikk Verdens Øye til dåpsgave jeg
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Azumiel wrote:Fikk Verdens Øye til dåpsgave jeg
:shock: Det der slår til og med dåpsgavene jeg fikk (selv om jeg ikke engang er døpt) av noen gamle damer fra Meldal: Kniv og kortstokk. :P
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Mayorearth
Sitter
Sitter
Posts: 400
Joined: Fri Sep 08, 2006 18:58
Location: Bergen
Contact:

Post by Mayorearth »

Var vel 10 år og skulle kjøpe Silmarillion på norli...Syntes at bildet foran var så utrolig digg at jeg dret i Silmarillion (har enda ikke lest den) Og sånn gikk det til at jeg har lest alle sammen på norsk!Gleder meg mere til Bok 11 enn til at Lost starte igjenn!! :shock: :shock:
Last edited by Mayorearth on Sat Nov 11, 2006 9:11, edited 1 time in total.
Tear
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 17
Joined: Sun Apr 23, 2006 19:31
Location: Trondheim

Post by Tear »

jeg hadde også en sånn veninne som dreiv og maste om at jeg måtte begynne å lese wot. (jeg er glad i henne nå)
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter
Posts: 663
Joined: Fri Jan 18, 2008 19:39
Location: Oslo

Post by Mierin Eronaile »

Okei! Vet at denne tråden er ganske gammel.. hehe! Men ville også skrive her.

Jeg begynte å lese Tidshjulet på grunn av at broren min maste på meg. Var skikkelig skeptisk til dem egentlig, for jeg syntes navnet var så utrolig kjipt. Det er litt morsomt egentlig. Synes navnet høres veldig spennende ut nå.
Jeg bagynte å lese første boka om sommren i sverige.. Er utrolig glad jeg begynte! :) Selv om jeg ikke klrer å gjøre noe annet når jeg leser dem (for eksempel lekser)...
lolzi
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 831
Joined: Thu Jan 03, 2008 23:34
Location: Trondheim

Post by Chriz »

Oi, en tråd jeg ikke har skrevet i! :O Hehe :lol:
Jeg var skikkelig fantasy-frelst etter å ha lest og vært hekta på Ringenes Herre-bøkene. Fantasy var, den gang og, det eneste jeg virkelig ville lese. Det er egentlig ganske lenge siden jeg først så WoT i butikkhyllene og ville lese de, men det skjedde ikke. En stund senere så lånte jeg den første boka og syntes den var kjempebra! :D
Underlig nok tok det nesten et år før jeg begynte på nr. 2, men da var det gjort: Jeg var hekta :P
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Ninin
Hengiven
Hengiven
Posts: 164
Joined: Mon Jul 23, 2007 13:11
Contact:

Post by Ninin »

Jeg leste litt rundt om serien og så tenkte jeg at hvis 30 millioner har lest disse bøkene så kan de ikke være så ille. Og nå er jeg straks ferdig med The Shadow Rising. Har en sånn greie at jeg helst skal lese bøker på orginalspråket :lol:
Også kalt Tyr, Old Anger (eller bare et av ordene), Nin, Amon, og Brian. Velg selv :D
Post Reply