Tidshjulet Blir Grafisk-Novelle

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1023
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

Derfor bruker man ofte i stede tegneserieroman! Eller bare en tegneserie, spørs litt om det er ett helt verk på en gang, slik som feks V for Vendetta, eller over tid som feks Watchmen eller Batman-Long Halloween. På en gang blir ofte referert til som tegneserieroman, noe som blir utgitt over tid som flere blader/utgivelser som en slags føljetong blir ofte referert til som en tegneserie
Manbearpig
Merrilin
Hengiven
Hengiven
Posts: 201
Joined: Tue Dec 09, 2008 18:07

Post by Merrilin »

Uff, dette syntes jeg virkelig er lite lovende og dumt, kommer aldri i livet til å bevege meg i nærheten av noe slik.
Hvorfor skal bøkene ødelegges av noe for 6 åringer, og hvorfor skal jeg, neste gang jeg leser bøkene, se for meg Lan som fantomet uten drakten og pistolene, istedenfor det bilde jeg har lagd meg i hodet?
Nei, skulle jeg gjort noe mer enn å lese bøkene, måtte det være å se eventuelle filmer/tv-serier.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Nå trenger ikke tegneserier nødvendigvis være noe for småunger, hvilket jeg vil tro flere veteraner her ville lynsja deg for å si. Etter at de hadde ledd hånlig av deg. Det er jo mange former for tegneserie, du har komiserier og karikerte serier som Donald og Pondus, så har du superheltseriene som Supermann, X-men osv, så har du de politiske dokumentariske seriene, som Palestine av Joe Sacco, pluss alle de andre.

Faren for at Lan blir annerledes enn det du ser for deg er ikke bare tilstede, den er høyst reell, men det kan like gjerne være ei naturalistisk og realistisk (Realistisk? Lan? Neppe.) framstilling av ham, som en klone av Fantomet. Og den faren finnes jo i film også. Det blir litt som å si at Tidshjulet ikke bør filmatiseres fordi Sylvester Stallone kan få rollen som Lan.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Aldieb
Soldat
Soldat
Posts: 53
Joined: Wed Feb 27, 2008 8:02
Location: Orkanger
Contact:

Post by Aldieb »

Øh.. jeg kjenner igjen et mindretall av figurene... Ikke noe jeg kommer til å kjøpe..

Venter bare på den siste boka jeg
Merrilin
Hengiven
Hengiven
Posts: 201
Joined: Tue Dec 09, 2008 18:07

Post by Merrilin »

Vel, som du enten ikke skjønte, eller overså det for en grunn til å kverulere, ble det satt på spissen for å få frem poenget.

Men det jeg mente, var at jeg vil ikke risikere å lese en tegneserie, og neste gang jeg leser en bok, ser jeg for meg tegneseriefigurer fremfor ekte mennesker. For meg ødelegger det stemningen.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Jeg er, som alltid, meget nyansert, så jeg følte for å rette litt opp i bildet, uten at det trenger å være til forkleinelse for deg.

Og som sagt, om du ser en filmatisering så kommer nok den til å ta fra deg det fantasifosteret du har sett for deg fra før, og en tegneserie kan formidle like troverdige karakterer som en film kan, om du bare er åpen for det.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1023
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

Tegneseriefigurer tror jeg også kan gi et bedre bilde (bokstavelig talt) av figurer da det jo er lettere å tegne enn å få det til i real life. Jeg er positiv, veldig positiv også, siden de har vist gode ferdigheter med The Dark Tower av S. King.

Vil også tro at all visualisering av bøker/bokfigurer "ødelegger"/rokker ved ens oppfatning om hvordan en person ser ut. Du har jo allerede forsidene av bøkene som jeg regner med at du har sett på, har du overhode ikke latt deg inspirere i ditt indre bilde av figurene av de covrene?

Faren er jo selvfølgelig der for at tegnerne overdriver tegningene sine
Manbearpig
Vipera
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 14
Joined: Mon Dec 29, 2008 1:22

Post by Vipera »

Har lest New Spring tegneserien(eller hva man nå vil kalle det) og synes de var veldig gode, digget tegningene. Nei de hadde ikke tegnet folkene slikt jeg hadde forestilt meg, men det hadde jeg heller ikke ventet da utseende er veldig subjektivt i bøker.

Ser frem til å se hvordan denne blir også :)
Merrilin
Hengiven
Hengiven
Posts: 201
Joined: Tue Dec 09, 2008 18:07

Post by Merrilin »

Hver sin smak selvsagt, men jeg vil heller hatt ett bilde av Karl I. Hagen som Rand, enn en fargeklatt.
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 831
Joined: Thu Jan 03, 2008 23:34
Location: Trondheim

Post by Chriz »

Hei, se hva jeg snublet over! http://www.dragonmount.com/News/?p=434
To nye, kule, bilder ^^

Image

Image

Jeg syns dette ser bra ut :D
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter
Posts: 663
Joined: Fri Jan 18, 2008 19:39
Location: Oslo

Post by Mierin Eronaile »

Synes dette ser bedre ut enn de andre bildene jeg har sett. :D Yey.
lolzi
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1023
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

Fortsatt lovende, gode tegninger.. Men vil vel ikke være så innmari mange slike stillbilder tror jeg..
Manbearpig
Aldieb
Soldat
Soldat
Posts: 53
Joined: Wed Feb 27, 2008 8:02
Location: Orkanger
Contact:

Post by Aldieb »

Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 831
Joined: Thu Jan 03, 2008 23:34
Location: Trondheim

Post by Chriz »

Wow, tøffe bilder! :D Kunne tenkt meg og lest denne tegneserien...
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter
Posts: 663
Joined: Fri Jan 18, 2008 19:39
Location: Oslo

Post by Mierin Eronaile »

Ikke noe spørsmål om at de som tegner er er flinke nei! Men etter sånn jeg forestiller meg personene i hodet blir mye helt feil. Jeg ber jo om det umulige også da. Jeg er helt klar over det, men jeg synes ikke de har fått til alderen på folk. Og kroppene til kvinnene er rare. Elayne ser ut som om hun er 30 eller noe! hehe. Men innmari fine tegninger for det. Jeg hadde jo ikke klart det på langt nær så bra selv.
lolzi
Post Reply