Angående spambrukere

Har du noen forslag til forbedringer eller synspunkter om siden?

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Hvis dere ser hvordan denne er lagd, så vil alle som prøver å legge inn informasjon i profilen når de registrerer bli blokkert.
Vil ikke dette blokkere vanlige medlemmer også? Eller vises det en slags advarsel om dette når man registrerer seg, slik at man ikke risikerer å bli blokka bare fordi man vil legge inn litt informasjon? :?

Uansett, dette spambotfilteret funka skikkelig bra. På fantasyforumet.net gikk vi fra å få noe sånt som 10 nye spambotmedlemmer om dagen til nada. :)
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Simen
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 602
Joined: Sat Apr 30, 2005 14:17
Location: Lillestrøm

Post by Simen »

Det er et stort, rødt felt under registreriga som advarer mot å legge inn detaljer innledningsvis pga bot, og heller fylle ut informasjon senere.
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
Ashaman
M’hael
M’hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

Post by Ashaman »

Dersom nokon av dykk admins kjem i kontakt med folka som programerer Nordicmafia, så må de få tak i scriptet til den antiboten deira.
Eventuellt kva den heiter og kor ein får tak i dei.
(Er vel kansje lite truleg at de får tak i han av dei, sidan dei er livredde for at folk skal lage nye ''rank-botar.'')

Den antiboten går ut på at ein skal velge 3 av 9 bilde. Og ein skal velje dei med bilar på. Regnar med att dette går ann å bytte til f. eks. WoT relaterte bilder ol.

Desse anti-bot systema er neste umoglege å cracke sidan bilda med bilane skiftar id heile tida. Dermed kan ein ikkje lage eit program som gjennkjenner systemet.

Slik systemet er på den antiboten der ein må skrive inn ei tallrekkje funkar dårleg, sidan f. eks. ein 8-er berre består av to - tre ulike id-ar. Dette kan ein lett få eit program til å gjenkjenne og dermed skrive inn denne tallrekkja.

Regnar med at denne nye antibotten dykkar og fungerar då.

Men korleis blocke såkalla ''guest-bots''? :?
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
creutzfeldt
Hengiven
Hengiven
Posts: 126
Joined: Fri Sep 22, 2006 17:35

Post by creutzfeldt »

Trudde kanskje captcha'en som dukkar opp ved registreringa ville forhindra dei fleste botane frå å registrera seg automatisk ?

Eg veit at det har blitt vanleg å bruka billeg kinesisk arbeidskraft til å løysa dei logiske antispam-oppgåvene - lite ein kan stilla opp med mot det....
I am Sartre of Borg. Existence is futile.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Eg veit at det har blitt vanleg å bruka billeg kinesisk arbeidskraft til å løysa dei logiske antispam-oppgåvene - lite ein kan stilla opp med mot det....

Disse kineserene er nok ikke så drevne i norsk tenker jeg.
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1465
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Ashaman wrote:Den antiboten går ut på at ein skal velge 3 av 9 bilde. Og ein skal velje dei med bilar på. Regnar med att dette går ann å bytte til f. eks. WoT relaterte bilder ol.

Desse anti-bot systema er neste umoglege å cracke sidan bilda med bilane skiftar id heile tida. Dermed kan ein ikkje lage eit program som gjennkjenner systemet.
Jepp, dette ville og vært en god løsning.
Regnar med at denne nye antibotten dykkar og fungerar då.
Jepp, har blokkert en 50+ registreringsforsøk
Men korleis blocke såkalla ''guest-bots''? :?
Det er nok vanskeligere, men heldigvis tillater vi ikke at gjester poster her.
creutzfeldt wrote:Trudde kanskje captcha'en som dukkar opp ved registreringa ville forhindra dei fleste botane frå å registrera seg automatisk ?
Nei, den captchaen har vært mulig å gjenkjenne en god stund, tar å skrur den av nå, har ingen hensikt lenger.
Kjetil wrote:
Eg veit at det har blitt vanleg å bruka billeg kinesisk arbeidskraft til å løysa dei logiske antispam-oppgåvene - lite ein kan stilla opp med mot det....
Disse kineserene er nok ikke så drevne i norsk tenker jeg.
Nei, men de kan gjenkjenne URLene, er ikke så vanskelig å forstå hvis de virkelig vil.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

heldigvis tillater vi ikke at gjester poster her.
Spamboten som driver på nå har ikke rang, og står rangert som gjest?

Tillegg i etterkant: Så at selve boten var slettet, så da har dere sikkert bare glemt å slette innlegget hans i denne tråden her.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1465
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Har du link til en spam post som er på forumet nå? Grunnen er vel at en av oss har slettet brukeren, uten å ha fjernet alle postene i så fall.

edit: Sånn går det når man bruker lang tid på å svare…
Nynaeve
Asha’man
Asha’man
Posts: 287
Joined: Wed Mar 08, 2006 23:38
Location: Saltdal

Post by Nynaeve »

Kan dere vennligst slette spammen (og spambrukeren) som har boltret seg på Generelt? Den der "funny" tråden.
Ikke at det er så irriterende egentlig, men likså greit å få bukt med alle sammen.

edit: Dememen heter han/hun faktisk.
Don't have sex. You'll get pregnant and die!
Shai'tan
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 20
Joined: Sun Mar 11, 2007 23:44
Location: Shayol Ghul for øyeblikket...

Post by Shai'tan »

Ashaman wrote:Dersom nokon av dykk admins kjem i kontakt med folka som programerer Nordicmafia, så må de få tak i scriptet til den antiboten deira.
Eventuellt kva den heiter og kor ein får tak i dei.
(Er vel kansje lite truleg at de får tak i han av dei, sidan dei er livredde for at folk skal lage nye ''rank-botar.'')

Den antiboten går ut på at ein skal velge 3 av 9 bilde. Og ein skal velje dei med bilar på. Regnar med att dette går ann å bytte til f. eks. WoT relaterte bilder ol.

Desse anti-bot systema er neste umoglege å cracke sidan bilda med bilane skiftar id heile tida. Dermed kan ein ikkje lage eit program som gjennkjenner systemet.

Slik systemet er på den antiboten der ein må skrive inn ei tallrekkje funkar dårleg, sidan f. eks. ein 8-er berre består av to - tre ulike id-ar. Dette kan ein lett få eit program til å gjenkjenne og dermed skrive inn denne tallrekkja.

Regnar med at denne nye antibotten dykkar og fungerar då.

Men korleis blocke såkalla ''guest-bots''? :?
Kjenner til den, siden jeg er en ex-nordic spiller... Den funker ganske bra, har ikke hørt om noen som har klart å lure den... men så tror jeg det systemet dere har funker bra...
Sa souvraya niende misain ye
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Jeg tror at jeg kanskje kan være en spambot, for jeg passerte nettopp 4000 poster... :|
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Kanskje fordi:
Spambotten wrote:Get a life, you nerds! 8)
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

What is this "life" of which you speak? :o
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3338
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

It is what we have and computer-programs do not have, and thus they envy us and say weird shit like that.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3338
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Vent - spamma eg nettopp tråden om forslag og innspel til handtering av spamboter?


Du milde.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Post Reply