Bør rangsystemet redigeres?

Har du noen forslag til forbedringer eller synspunkter om siden?

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Bør rangsystemet redigeres?

Ja
9
50%
Nei
9
50%
 
Total votes: 18

Sisnera
Sitter
Sitter
Posts: 771
Joined: Fri Jun 01, 2007 15:30
Location: Bortenfor nordlyset

Post by Sisnera »

Så bedre å la være enn å spamme... Det er det du prøver å si ikke sant?
Som vann til tørst strupe
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1520
Joined: Wed Jun 01, 2005 18:14

Post by Akira »

Ja, ta det på msn.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Sisnera
Sitter
Sitter
Posts: 771
Joined: Fri Jun 01, 2007 15:30
Location: Bortenfor nordlyset

Post by Sisnera »

Har begynt med det :D (Hvar det spam?)

Det er ved slike meldinger jeg er mest usikker. Du er enig med personen eller er usikker på om du har forstått hva personen mener.

Og ser jo at jeg glei ut til de grader på presangter deg tråden da... Og musikk tråden kanskje...
Som vann til tørst strupe
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Mesteparten av tråden her er i utgangspunktet spam, siden vi ikke diskuterer hva som bør gjøres med rangsystemet, men forhåpentligvis hindrer det framtidig spam.

Enkel regel: Før du poster et innlegg, les gjennom for å se etter skrivefeil, og sjekk om det er i samsvar med tråden du poster i.

Enkelte av forumets mer velansette medlemmer spammer også, men de gjør det på mer elegante måter, og det tilførerer noe uansett.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Sisnera
Sitter
Sitter
Posts: 771
Joined: Fri Jun 01, 2007 15:30
Location: Bortenfor nordlyset

Post by Sisnera »

Det kan da være sammsvar med det forige innlegget uten at det har direkte samsvar med selve trådnavnet.

Og vet jeg har mange skrivefeil, prøver å se over, men finner dem sjeldent.

Hvor skal vi diskutere dette vis det er spam å diskutere det her?
Som vann til tørst strupe
Chiad
Asha’man
Asha’man
Posts: 346
Joined: Mon Jun 18, 2007 19:27
Location: Stavanger

Post by Chiad »

kan vi ikke bare lage en spamside istedenfor å krangle om sånne ting? og dermed holde oss til temaet!
Sisnera
Sitter
Sitter
Posts: 771
Joined: Fri Jun 01, 2007 15:30
Location: Bortenfor nordlyset

Post by Sisnera »

stefan_hoy wrote:Nå bryr ikke jeg meg så veldig mye om rangsiden på forumet, men om den skal være der burde den jo utfylle en annen funksjon enn bare den automatiske belønningen for kvantitet som den gir i dag (unntaket er vel den siste kulen som blir gitt av admins).

Det er for så vidt et godt forslag å droppe "Småprat"-forumet i dette henseendet, siden denne delen ikke direkte bidrar til kvalitetsheving av Tidshjuletforumet, som jo målet med et slikt rangsystem bør være (mener jeg), men dette løser ikke hovedproblemet med det rangsystemet vi har nå -- nemlig at den i for liten grad belønner kvalitet.

Om rangsystemet skulle belønnet kvalitet fremfor kvantitet, vil vi kanskje se en effekt i at brukerne (i hvert fall den del av dem som bryr seg om å stige i rang) skriver bedre poster. Det er gunstig, men vanskelig å gjennomføre fordi det fordrer at noen får og tar ansvaret for bedømmingen av den enkeltes postkvalitet og -frekvens.

Men hvem vil og kan ta dette ansvaret? Og er det verdt det?
Leste ikke ordentlig igjenom dette i stad.

Jeg syns egentlig rang er direkte unødvendig. Det er morsomt ja. Men når jeg starta her tenkte jeg ikke over det i det hele tatt, da jeg en dag oppdaget at jeg var novise. For min del kan dere kutte ut hele greia...

Men det er en litt morsom del. Men syns kanskje at man kunne skrive under hva man ville hvere selv. At Jeg kunne skrive at jeg f.eks var Novise da. Også kunne Chiad sagt hun ville være Aile osv. Så kunne adm rose noen ved å gi spes titler som Andors tronearving, Anmyrlens trone. Eller at det ble stemt over det. Eller første mann til mølla. Har sett noe sånt på et annet forum.

Men Rangen er jo egentlig bare for moroskyld. Jeg har jo skjønt at mange mener jeg skriver mye kødd. Men jeg kan vel si på forhånd at det ikke hadde forbedret seg om det ikke var rang. Det jeg skriver skriver jeg fordi at jeg ser en sammenheng med det jeg leser. Og ofte er det det første som detter ned i hodet på meg. (Må nok tenke litt mer på hva jeg skriver...)

Chiad, kvinnelige problemer av Ymseslag er vel egentlig den tråden. problemet oppstår når vi prater sånn i alle tråder...
Som vann til tørst strupe
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

Er for en oppjustering av krava. Er vel gjort et par ganger tidligere, og er bare naturlig ettersom forumet blir større, og har hatt lengre levetid.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1464
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

stefan_hoy wrote:Er du i tvil, så er du ikke i tvil. Da lar du være å poste.
Godt sagt!

Har ikke fått snakket med de andre om hva de mener, men jeg er ikke for å endre rangene. Det vi derimot har hatt i tankene en stund er å la ihvertfall småprat forumet ikke telle med på antall innlegg. Dette vil i så fall bli implementert når vi oppdaterer til neste versjon av forumsystemet.

Det som kanskje er litt dumt, er at vi kanskje ikke har vært helt tilstede for å slå ned på spam dette året, slik at folk ikke helt vet hvor grensene går. Men det er lov til å bruke sunn fornuft, og forstå at dette er et forum for meningsutveksling, ikke et chattested. Forøvrig er dette nevnt i guide for nye medlemmer.
Simen wrote: Når du skriver
Som nevnt i Reglene, er det viktig at du holder deg saklig og bidrar med noe. Husk at i teorien, så er det kun innleggene dine som forteller de andre noe om deg selv.
Kan og nevne at med det oppdaterte systemet er det mulig å utestenge brukere midlertidig…

Har nå ryddet opp i tråden for presentasjon ihvertfall – Chiad, du får legge inn en ny, gjerne litt mer fullstendig og ryddigere denne gangen.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

De eneste endringene jeg kan se for meg at vi skal foreslå for Admins, er en oppjustering av kravene, og eventuelt en begrensing som gjør at poster i Småprat ikke teller.

En innvending mot dette siste, er naturligvis at også Småprat-poster av og til er ganske gode. Men stenger du et uendelig antall aper inne med et uendelig antall skrivemaskiner i alle evighet, så kommer de av og til til å produsere et Shakespeare-stykke. :P
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Problemet er ikke at småprat-delen er så fryktelig god, heller at WoT-delen er ganske dårlig. Uten småprat ville ikke dette forumet vært verd et besøk. På småprat snakker kan man snakke og diskutere med likesinnende som ikke trenger å handle om det ganske begrensede WoT-universet.

Når det kommer til spamming, er det alltid lurt å lese lese over posten sin, og spørre seg selv du tror noen andre vil ha glede/nytte av å lese dette.
Lieungh
Sitter
Sitter
Posts: 484
Joined: Mon Mar 27, 2006 9:53
Location: Oslol

Post by Lieungh »

(genialt sagt om apene, Terje :D )

Jeg er for at småprat-delen ikke burde telle som poster, men vi burde kanskje også prøve å gjøre den "saklige" delen av forumet mer saklig for at det skal virke fornuftig med en slik avgrensning. Men det er ikke noe admins kan gjøre noe særlig med.
Det samme systemet (at en del av forumet ikke teller) fungerer i hvertfall tilsynelatende fint på tolkiens.net-forumet.

Edit: Andre Bøker kunne forsåvidt også ekskluderes fra tellende poster ettersom det ikke handler om WoT.
Jeg forstår ikke. Jeg er en katt.
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1659
Joined: Fri Sep 30, 2005 21:19
Location: Tellus

Post by Wolfbrother »

Hvis småprat-delen ikke telles kan det jo hende at kvaliteten synker enda mer, og at vi får mye mer spamming. Jeg tror heller det er bedre at admin tar en større del i rang-utdelingen der de selv gir ut alle rankene etter den andre kulen eller noe slikt.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Lieungh
Sitter
Sitter
Posts: 484
Joined: Mon Mar 27, 2006 9:53
Location: Oslol

Post by Lieungh »

Vel, hvis forumet fortsetter å vokse så kommer det til å bli veldig mye jobb, tror jeg. Ikke at jeg har peiling på hvordan det er å være admin, men å måtte se på hver enkelt medlem og følge med på hva alle gjør kan bli litt mye... I tillegg til at alle nåværende medlemmer i så fall må re-rangeres når det nye systemet skulle blitt innført.

Litt for individuelt og kronglete. Og lett å glemme noen, og lett å starte krangler over ("hvorfor har han/hun høyere rang enn meg når jeg har flere poster" osv).
Jeg forstår ikke. Jeg er en katt.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Forumet vokser da ikke, forsvinner like mange som kommer til.
Locked