Nytt rollespill ala Robinson?

Delta i rollespill som utspiller seg i Randland

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Terje

Sisnera
Sitter
Sitter
Posts: 771
Joined: Fri Jun 01, 2007 15:30
Location: Bortenfor nordlyset

Post by Sisnera »

Ser poenget ditt. Det er antagelig letest siden alle kjenner til dem, og det er et viktig moment. Men ser også morra i å legge inn helt nye karakterer som vi kjenner fra andre serier siden det vil skape en mulighet for skriverne å legge inn litt mer egen kreativitet.

Kom gjerne med forslag, jo flere som hjelper til jo bedre.
Som vann til tørst strupe
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 831
Joined: Thu Jan 03, 2008 23:34
Location: Trondheim

Post by Chriz »

Er det ikke sånn at storbonden velger den ene som skal kjempe og han som blir valgt da velger den han/hun skal kjempe mot?
Kjempegode forslag, er vel mest enig i at vi burde kjøre hovedsaklig Tidshjulet-karakterer, men at det og bare blir moro og blande inn andre karakterer etter hvert kanskje... ?
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Vet ihvertfall fra første sesong at de hadde ukesoppdrag, sånn bygge et hus eller noe... Og mener at Chriz har det sånn nogenlunde når det gjelder storbonden, mener også at den som blir valgt ut som nummer to får velge gren å slåss i.

Tror i første sesong de hadde grener som het vannbæring og bålbygging
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 831
Joined: Thu Jan 03, 2008 23:34
Location: Trondheim

Post by Chriz »

Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Sisnera
Sitter
Sitter
Posts: 771
Joined: Fri Jun 01, 2007 15:30
Location: Bortenfor nordlyset

Post by Sisnera »

Hver uke har tre av deltakerne roller som storbonde, førstekjempe og andrekjempe. Storbonden blir valgt av deltakeren som ble slått ut sist uke. Førstekjempen blir valgt av storbonden, og førstekjempen velger andrekjempe. Andrekjempen velger så en gren, før første- og andrekjempen møtes i en tvekamp, der taperen må forlate gården (farmen).

Hver uke har deltakerne et ukes-oppdrag de skal løse. Hvis de greier det vil storbonden få en finalekniv, og deltakerne vil få en sum penger de kan handle mat for.

I tvekampen kan det kjempes i seks grener: bryting, kunnskap, staurbæring, øksekast, slegge og saging.


Så da bruker vi disse reglene?

Ok, hvor mange start detagere skal vi ha? Tolv?
eks:
Rand
Mat
Elaida
Egwene

Så kommer jeg ikke på flere i farta :P Nei da... Kom med flere resten av dere da

Og noen som har lyst/ tid til å skrive første innlegg sånn at vi kommer igang igjen?
Som vann til tørst strupe
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 831
Joined: Thu Jan 03, 2008 23:34
Location: Trondheim

Post by Chriz »

Ja vi går for de reglene :)

Vi kan da sikkert kjøre flere enn tolv. Da har vi mange folk å gå på, og overraskende ting kan skje, som at flere må forlate på en gang, eller noen kan forsvinne osv. Foreslår 15++ jeg. Men man kan selvsagt starte med et antall også kommer det noen flere til Farmen underveis.

Vi kan for eksempel ha med (inkl. de som allerede er nevnt):
Rand
Matt
Perrin
Moiraine
Lan
Egwene
Elayne
Nynaeve
Thom
Siuan
Elaida
Faile
Aviendha
Min

Og noen slemme?:
Lanfear
Asmodean
Fain
Alviarin
Liandrin

Mange å velge mellom da! Mange flere enn de som er listet her og.. :D
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Sisnera
Sitter
Sitter
Posts: 771
Joined: Fri Jun 01, 2007 15:30
Location: Bortenfor nordlyset

Post by Sisnera »

hmm... synes vi starter med tolv, så kan vi heller legge inn nye ettervært som det passer.

Synes at vi skal prøve å få karakter som har konflikter seg i mellom. hvis du skjønner.

sånn som
Rand
- Aviendha
- Min
- Elayne

det kan bli morsomt

Og hvem er imot de tre?
da tar vi en slem en som ikke passer med dem.

så vi prøver å få det litt sånn.

Noen som klarer å ta på seg jobben å lage korte og primitive beskrivelser av de forskjellige alla:

Rand:
Opprinnelig bonde gutt, men nå en opplåst blei som er gift med Elayne, Min og Aviendha som alle kjemper om hans å være hans yndlings kone. For tiden er kanskje hans farligste fiende Taim ( Eller hva han lederen av det svarte tårnet het.)
- altså smør tykt på, så tykt at det er mer smør en brødskive. and have fun

Men vi kan ha hovedkarakterene:
Matt
Rand
Perrin
Egweene
Nynaeve

- alle er enige i det?

Så kan vi si at vi i tilleg legger på:
Siuan
Elaida
Alviarin
Liandrin
Min
Toun
Elayne

Ok?
Andre karakter kan byttes inn ettervært sånn som rollespill forfatteren ønsker det
Som vann til tørst strupe
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 831
Joined: Thu Jan 03, 2008 23:34
Location: Trondheim

Post by Chriz »

Det kan funke det, men jeg savner noen slemme :D
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Sisnera
Sitter
Sitter
Posts: 771
Joined: Fri Jun 01, 2007 15:30
Location: Bortenfor nordlyset

Post by Sisnera »

hmm... enig... han nye fortapte dingsen kunne vært god å ha, og han fra det svarte tårnet...

Men vi kan ha hovedkarakterene:
Matt
Rand
Perrin
Egweene
Nynaeve

- legg på to til på "hovedlista", så kan vi gjøre det etter tur til vi har tolv stykker. greit?
Som vann til tørst strupe
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 831
Joined: Thu Jan 03, 2008 23:34
Location: Trondheim

Post by Chriz »

Bare oss, eller gjør vi det sånn at vi bare får legge på to i det hele tatt sånn at flere som ikke er her nå kan være med og legge til? Hvis det i det hele tatt spiller noen stor rolle da :)

Uansett så skal disse være med fra meg:
Asmodean
Tuon
:lol:
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Sisnera
Sitter
Sitter
Posts: 771
Joined: Fri Jun 01, 2007 15:30
Location: Bortenfor nordlyset

Post by Sisnera »

De som vil. første mann til mølla. men for å få dette på banen. MÅ man skrive.

Hovedlista:
Matt
Rand
Perrin
Egweene
Nynaeve
Asmodean
Tuon
Mazrim Taim

Edit: Satt inn Mazrim Taim og retta på navnet til Tuon
Last edited by Sisnera on Thu Jun 05, 2008 18:51, edited 1 time in total.
Som vann til tørst strupe
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 831
Joined: Thu Jan 03, 2008 23:34
Location: Trondheim

Post by Chriz »

Hmm, kan sikkert begynne å beskrive de første på lista her...
Tar og mine egne jeg da, så kan jo de som legger til de neste på lista også beskrive de?

Rand:
Opprinnelig bondegutt, men nå en opplåst type som er gift med Elayne, Min og Aviendha som alle kjemper om hans å være hans yndlings kone. For tiden er kanskje hans farligste fiende Taim, men vi må ikke glemme den Mørkeste og, men han er utestengt fra Farmen akkurat som han er fra alle andre morsomme steder som f.eks. verden..

Matt:
Enda en opprinnelig bondegutt med draget på damer og en skikkelig ablegøyer. Sliter for øyeblikket med sin utpekte Tuon, som han ikke vet hva han skal gjøre med. Det verste han vet er å komme i dametrøbbel, noe som har hendt ham gang på gang, og han er samtidig en stor gambler med mye flaks.

Perrin:
Den siste som og er opprinnelig bondegutt. En tidligere smedlærling/smed, kraftig bygd, og samtidig en rolig, sindig tye som tenker gjennom ting. Noen ganger tenker han kanskje ting gjennom litt vel mye og han er og veldig forsiktig, noe som ikke alltid er det smarteste. Hvordan vil disse egenskapene funke på Farmen?

Egwene:
Amyrlin for de rebellske Aes Sedaiene og en skikkelig bossy leder. Hun kan få mange til å gjøre som hun vil, men hennes store svakhet på den fronten er sure gamle rosiner av damer som kjemper mot henne i Hallen. Hun har vært avstandsforelsket i Gawyn Trakand lenge, noe som får henne til å gjøre mye rart.

Nynaeve:
Som en profilert person med høy makt som Den Kloke i Emondsmark og nå som en av de kvinnene sterkest med Kraften hater hun de som prøver å være bedre enn henne. Hennes store kjærlighet men også hennes store svakhet er Lan. Hun føler hele tiden at hun har ansvaret for å må passe på de andre bondegutta og Egwene.

Asmodean:
Som en av de Fortapte forventer alle at han skal være den ultra-slemmingen, men Asmodeans innerste lidenskap er musikk og kunst, og de eneste han hater virkelig er alle andre musikere, kunstnere og de Asmodean anser som forsøk på musikere og kunstnere. Han har sine mørke sider, men ganske rolig til en Fortapt å være.

Tuon:
Enda ei som er ganske bossete, en konkurrent til de mange andre sjefete kvinnene på Farmen. Med sine merkelige skikker og enda mer merkelige utseende skiller hun seg noe ut. Hun vil ha kontroll over det meste og dette innebærer og Matt.
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
davram bashere
Sitter
Sitter
Posts: 797
Joined: Sun Feb 11, 2007 0:01
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Moiraine og Bergithe må med. Men det må komme minst 4 slemme.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Sisnera
Sitter
Sitter
Posts: 771
Joined: Fri Jun 01, 2007 15:30
Location: Bortenfor nordlyset

Post by Sisnera »

Hovedlista:
Matt
Rand
Perrin
Egweene
Nynaeve
Asmodean
Tuon
Mazrim Taim
Moiraine
Bergithe

Vi har vel da, to slemme vil vel jeg si
Mazrim taim, og Asmodean

Så neste må skrive inn noen slemme :P
Som vann til tørst strupe
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Elaida
Halima
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Locked