Hvilken bok liker du best?

Her kan du diskutere bøkene

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Hvilken bok liker du best?

Verdens Øye
20
34%
Den Store Jakten
6
10%
Den Gjenfødte Dragen
3
5%
Skyggen Stiger
6
10%
Himmelens Flammer
3
5%
Kaosets Herre
12
20%
Sverdkronen
1
2%
Dolkenes Vei
0
No votes
Vinterens Hjerte
4
7%
Skumringens Korsvei
0
No votes
Knife of Dreams
4
7%
 
Total votes: 59

Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 831
Joined: Thu Jan 03, 2008 23:34
Location: Trondheim

Post by Chriz »

Føler denne tråden kan være verdt å tørke støv av. Jeg vil og skrive om den beste boka :)
Jeg har stemt på denne avstemninga før men husker ikke hva jeg stemte :? Lurer på om jeg ikke stemte LoC, den er og kongebra!
Endret: Jeg fikk til å stemme på nytt, av en eller annen grunn :? Jaja, jeg stemte på 3'ern :P

Uansett så syns jeg for øyeblikket at nr.3: TDR er den beste boka, fordi da for vi se historien fra andre synsvinkler enn Rand sin, hans ferd blir mer mystisk og vi får mer kjennskap til de andre hovedpersonene. Liker at vi endelig får se historien fra Matts synsvinkel og jeg behøver vel ikke å nevne duellen hans med Gawyn og Galad :D
Liker og starten på Perrin/Faile og ikke minst den forrykende avslutninga!

Tror det var denne boka som virkelig fikk meg hekta på Tidshjulet. Slutten på TGH og denne boka gjorde virkelig sitt :lol:

Men alle bøkene er jo bra bøker. etter nr. 3, kommer vel nr. 6 og nr. 4. De skal og sies, som de foran meg i tråden, at det ikke er enkeltbøkene som teller, men det at serien er så fantastisk bra i sin helhet :P
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter
Posts: 663
Joined: Fri Jan 18, 2008 19:39
Location: Oslo

Post by Mierin Eronaile »

Jeg kommer nok alltid til å synes at Verdens Øye er den beste boken. Den er så magiiisk.. hihi! Kanskje fordi det var den som fikk meg til å elske serien eller noe. Er ikke helt sikker. Uansett kommer de 3 neste veldig tett opp til denne.
lolzi
Yawron
Hengiven
Hengiven
Posts: 171
Joined: Thu Sep 07, 2006 14:31
Location: Oslo

Post by Yawron »

Tok en kjapp gjenlesning av serien i løpet av sommerferien, og det ble bekrefte hva jeg alltid har ment. "Kaosets Herre" ruler!
"Once more the drama begins"

- Paul Muad'dib
TK_92
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 0
Joined: Sat Sep 27, 2008 18:37

Post by TK_92 »

Jeg selv synes Skyggen Stiger er den beste. ;)
Synes Serien skulle ha utspilt seg litt mer i Ødelandet Aiel. Er helt Fan av Aielene. :D Hehe
Menmen, Serien er jo helt Konge da. :D
Nynaeve Sedai
Soldat
Soldat
Posts: 83
Joined: Sun Aug 20, 2006 1:46
Location: Otta
Contact:

Post by Nynaeve Sedai »

Veldig vanskelig å velge, men valgte til slutt Sverdkronen, elsker kapitellet Mashiara :)
''Jeg tenker ikke for mye,
for da blir jeg helt satt ut''
- Pamela Anderson
Rinis
Soldat
Soldat
Posts: 61
Joined: Mon Jun 30, 2008 16:08
Location: Ålesund

Post by Rinis »

Tror ikke jeg stemmer før jeg får lest den siste også, men til nå har favoritten vært Skyggen Stiger :D
Dovie´andi se tovya sagain, Det er på tide å trille terningen. - Matt
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Jeg har sikkert skrevet her før, men har akkurat fullført KoD, og akkurat nå er det min favoritt :D Passe mange ting, og oppklaring i en del som trenger oppklaring i. Er veldig fornøyd med at Elaynes kidnapping ikke ble nok en langvarig greia, men en spenningstopp som ble oppløst, og det liker jeg :D

En herlig bok, rett og slett :D
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Oter
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 24
Joined: Sun Jan 24, 2010 18:57

Post by Oter »

Jeg syns the Gathering storm er best.
Det er dritbra slutt(på the gathering storm)
Post Reply