Mest forhatte person i tWoT

Her kan du diskutere bøkene

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Leowilde
Soldat
Soldat
Posts: 86
Joined: Mon Jun 23, 2008 9:30

Mest forhatte person i tWoT

Post by Leowilde »

Så, hvilken karakter i tWoT hater dere mest, og av hvilken årsak? ;) Personlig er det ikke tvil om at det til nå er Padan Fain. Han er så ufyselig, at jeg nesten ikke vil nevne navnet hans en gang. Jeg tror kanskje ikke det trengs å si hvorfor, det er liksom ganske åpenlyst. :P

Hva med dere?
Hastian: "Hva er vitsen med å ha dørbolten på UTSIDEN? Nå kommer jo alle seg inn!" Horatiu lempet den av, før han svarte med selvfølgelig stemme: "Var den på innsiden, ville jo ikke VI komme oss inn!"
Yawron
Hengiven
Hengiven
Posts: 171
Joined: Thu Sep 07, 2006 14:31
Location: Oslo

Post by Yawron »

Mener du som karakter eller person?

F.eks. Jeg mislikker personen Mazrim Taim, men jeg elsker at han er med i serien. :)
"Once more the drama begins"

- Paul Muad'dib
Leowilde
Soldat
Soldat
Posts: 86
Joined: Mon Jun 23, 2008 9:30

Post by Leowilde »

Jeg tenker mest på om man liker dem som personer. :)
Hastian: "Hva er vitsen med å ha dørbolten på UTSIDEN? Nå kommer jo alle seg inn!" Horatiu lempet den av, før han svarte med selvfølgelig stemme: "Var den på innsiden, ville jo ikke VI komme oss inn!"
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Jeg missliker Profeten... Han er en idiot, og en tulling... Mest fordi han tror han kan gjøre hva han vil i Rands navn.
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 831
Joined: Thu Jan 03, 2008 23:34
Location: Trondheim

Post by Chriz »

Enig med profeten... han er ekstremt irriterende! Det samme er Mazrim Taim, jeg liker han bare ikke.. Og det er helt sikkert flere, men jeg kommer ikke på noen nå :P
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Ishamael. Eller Den Mørkeste, i den grad han kan kalles en karakter. :P

Nei da, jeg bare tuller. Jeg hata Suroth ganske intenst en periode, men
Drømmenes Kniv
etter at hun ble avslørt i Drømmenes Kniv er det ikke så farlig med henne.
Så det blir kanskje Profeten på meg også. Han er et akikkelig arrogant og selvhøytidelig svin, noe han riktignok har til felles med mange av de Svarte Asha'manene som jeg heller ikke er særlig begeistra for, men Masema stiller likevel i en slags klasse for seg.
Last edited by Terje on Thu Jul 17, 2008 23:49, edited 1 time in total.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter
Posts: 663
Joined: Fri Jan 18, 2008 19:39
Location: Oslo

Post by Mierin Eronaile »

Jeg er enig i at Profeten er en fæl fyr! Men jeg hater Elaida. Hun er så utrolig iriterende. Hun er så selvopptatt... meeh! :|
lolzi
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1438
Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen

Post by Torbjørn »

Spoilertagen må ha hermeteikn rundt boktittelen, elles fungerer den, som du ser, ikkje.

Code: Select all

[spoiler="Der spoileren kjem frå"]Spolering.[/spoiler]
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Ah, riktig, som med sitatene. Begynner å bli ei stund, og jeg var aldri en særlig aktiv bruker av spoilertags til å begynne med...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Jeg vil bare påpeke at det utmerket godt kan være like kjedelig å lese om helten som om fienden. Du trenger ikke stå for meningene til en karakter for å synes det er underholdende å lese om dem, osv. Slemminger må også til for å få ei spennende bok. Vi dramafolk kaller det konflikt.

Så for min del blir det mest de som er irriterende og kjedelige karakterer som er forhatte. Og der kommer nok profeten inn, hovedsaklig fordi han er så repetiv, og jeg må innrømme at en del av heltene også nærmer seg den boksen, kanskje særlig Elayne i siste bøkene.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Leowilde
Soldat
Soldat
Posts: 86
Joined: Mon Jun 23, 2008 9:30

Post by Leowilde »

Så sant som det er sagt. Uten skurkene ville det ikke vært noe å skrive om. :P Hva hadde vel tWoT vært uten den mørkeste som trussel? :P Og ja, kjedelige helter er ikke bra..... :S
Hastian: "Hva er vitsen med å ha dørbolten på UTSIDEN? Nå kommer jo alle seg inn!" Horatiu lempet den av, før han svarte med selvfølgelig stemme: "Var den på innsiden, ville jo ikke VI komme oss inn!"
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 831
Joined: Thu Jan 03, 2008 23:34
Location: Trondheim

Post by Chriz »

Noen av kvinnene i bøkene går meg noe inderlig på nervene av og til!! Da sikter jeg mest til "trioen" Eg, El og Nyn, og jeg likte heller ikke måten de behandlet Matt på :P
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Leowilde
Soldat
Soldat
Posts: 86
Joined: Mon Jun 23, 2008 9:30

Post by Leowilde »

Haha, nei, det var litt mangel på takknemlighet, der. :P De blir nok bra Aes Sedaier.
Hastian: "Hva er vitsen med å ha dørbolten på UTSIDEN? Nå kommer jo alle seg inn!" Horatiu lempet den av, før han svarte med selvfølgelig stemme: "Var den på innsiden, ville jo ikke VI komme oss inn!"
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 831
Joined: Thu Jan 03, 2008 23:34
Location: Trondheim

Post by Chriz »

Jajaja, men Egwene har tatt seg opp igjen nå i siste bok, fått litt nyvunnen respekt, om jeg får bruke det ordet, pga
KoD
oppførselen hennes i Det Hvite Tårnet
:P
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Enig..! All kreds til Egwene :D
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Post Reply