Hva driver dere med nå?

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1023
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

Titter innom nettsiden og forumet av og til, men det er jo så godt som dødt at det blir lengre og lengre for hver gang. I dag er jeg bare innom fordi jeg, som vanlig, utsetter å starte på jobbinga (retting av oppgaver).

Jobber forøvrig som lærer. Rart å tenke på at jeg var elev på vgs når jeg ble medlem av siden her, og nå jobber jeg som lærer på vgs! Føles så lenge siden (selv om jeg kom litt sent inn på forumet)
Manbearpig
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3334
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Kikker innom ein gong eller to i halvåret, men sidan eg fall av lasset med bøkene rundt Crossroads ein gong for eit tiår sidan, så har jo aktiviteten min her vore deretter. :(
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1464
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Trodde jeg hadde svart (er forumet bugga?)

Kan se dårlig ut for aktiviteten på forumet hvis ikke det til slutt ender opp med en tv-serie

Selv er jeg i samme jobb og bor fortsatt i Oslo med Simen, men vi har begynt å se på hver vår leilighet nå. Eneste problemet er boligmarkedet som er ganske hett for tiden..
TamalThor
Asha’man
Asha’man
Posts: 252
Joined: Thu Sep 24, 2009 19:46

Post by TamalThor »

Nå i semesterinnspurten fikk jeg plutselig en påminnelse om forumet, og det meldte seg et savn til den gangen det var yrende liv her. Jeg hadde glemt passordet mitt til brukeren her inne, og det var et prosjekt i seg selv å få i orden et nytt...

Har ikke fått somlet meg til å lese "A Memory og Light" ennå, da jeg har spart den til jeg har hatt tid til å lese om igjen et par tidligere bøker i serien. Må vel snart gå i gang med det. :P

Ellers er en fremdeles bosatt i "ingemannsland med jorder over alt, med Ski som nærmeste nabo, og en halvtime til Oslo", og jobber med å fullføre bacheloren i biologi, for å gå videre på en master. Kanskje det blir en mastergrad i skogfag?
"Nobody tells us how to be men. We just are."
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1464
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Siden sist har jeg flyttet inn hos Stefan midlertidig, men etter jul blir det nok endelig et boligkjøp på meg og :)
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3334
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Re:

Post by Loki »

Eivind wrote: Wed Jun 24, 2015 20:51 Kan se dårlig ut for aktiviteten på forumet hvis ikke det til slutt ender opp med en tv-serie
No kjem det jo ein, men spørst om det vaknar til livs her for det om ... :/
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste
Posts: 509
Joined: Sat May 27, 2006 15:08
Location: Vennesla

Re: Hva driver dere med nå?

Post by Siri Sedai »

Pensjonist ...ok, ikke før til høsten, men har juksa litt. Jobber bare bittelitt, noe som har gått bra, da jeg p.g. covid-19 stort sett ikke har brukt penger på annet enn mat. På denne tida av året er det hage, drivhus og litt vedlikehold (maling) hus på programmet. Leser og spiller litt nettpoker (microinnsatser). Ser frem til tv. serien, og håoer den blir bra. Regner med litt gjenlesning av bøkene.
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3334
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Re: Hva driver dere med nå?

Post by Loki »

Blir serien ein suksess kan det hende eg endeleg somlar meg til å lese ferdig, eg med! Eg datt av etter bok 10 då eg kom à jour med utgivingane den gong, og terskelen for å lese resten vart langt høgare då nok tid hadde gått til at eg ville måtte lese omatt heile serien fyrst for å komme dit.

Elles går no livet sin vante gang. Eg har det superbra, så alle endringar på dette livsstadiet vil nok vere for det verre. Håpar dei let vente på seg leeeeeenge. :lol:
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1023
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Re: Hva driver dere med nå?

Post by Asphyxiate »

Har ikke vært så aktiv her på nesten 10 år tror jeg, som jeg har vært de siste ukene - men det virker som at det stort sett du og jeg Loki som svarer hverandre. Håper på større aktivitet med tv-serien!

Jobber fortsatt som lærer - så nyter de siste dagene av sommerferien for øyeblikket. I ny leilighet til og med. Endelig kommet meg ut av kollektivet jeg hadde bodd i siden 2013 (!!!!!). Skummelt og deilig samtidig. Fra Akerselva til Alnaelva.
Manbearpig
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3334
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Re: Hva driver dere med nå?

Post by Loki »

Ja, kanskje det. Skjønt nemnte ein post her for Lotta på Facebook før helga, og han visste ikkje at forumet framleis eksisterte ein gong, så spørst om så mange tenkjer på å gå hit for å snakke om serien viss dei ikkje veit staden finns lenger ...

Gratulerer med flytting! :) Eg bur i Bergen, som eg har gjort kontinuerleg sidan studiedagane med unntak av halvanna år i Canada og så knappe fire månadar i Oslo på våren 2012. Har vore nær enden av Strandgaten, mot Akvariet, i nesten ti år no. Roleg og fredeleg og likevel berre ti minutt å gå til sentrum, så trivest godt her.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Ashaman
M’hael
M’hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

Re: Hva driver dere med nå?

Post by Ashaman »

Ser ut som de fleste med over 500 poster her på forumet ikke har vært logget inn siden 2011-2013...
Når TV-serien starter kan man håpe de dukker opp! Det er kanskje flere av dere som er venner på FB og kan huke tak i folk?
Kanskje en forum-reunion hadde vært noe? :)

Som jeg skev i 2013, så har jeg utdannet meg til bygningsingeniør siden sist det var aktivitet her. Jobbet med det i snart 10 år!
Prosjekterer for tiden Nye Tøyenbadet, på godt og vondt... :P
Ellers har jeg giftet meg i sommer, kjøpt hus i 2019 (heldig vis rett før korona og galskapen i boligmarkedet).
Så det blir oppussing og hagearbeid på fritida, og så blir det endel fridykking og undervannsjakt når det er ledig tid. :)
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste
Posts: 509
Joined: Sat May 27, 2006 15:08
Location: Vennesla

Re: Hva driver dere med nå?

Post by Siri Sedai »

Ashaman wrote: Thu Aug 26, 2021 11:20 Ser ut som de fleste med over 500 poster her på forumet ikke har vært logget inn siden 2011-2013...
Når TV-serien starter kan man håpe de dukker opp! Det er kanskje flere av dere som er venner på FB og kan huke tak i folk?
Kanskje en forum-reunion hadde vært noe? :)

Som jeg skev i 2013, så har jeg utdannet meg til bygningsingeniør siden sist det var aktivitet her. Jobbet med det i snart 10 år!
Prosjekterer for tiden Nye Tøyenbadet, på godt og vondt... :P
Ellers har jeg giftet meg i sommer, kjøpt hus i 2019 (heldig vis rett før korona og galskapen i boligmarkedet).
Så det blir oppussing og hagearbeid på fritida, og så blir det endel fridykking og undervannsjakt når det er ledig tid. :)
Gratulerer så mye med giftemål og nytt hus!
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3334
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Re: Hva driver dere med nå?

Post by Loki »

Ja, wow, gratulerer med bustad og, så klart, særleg med giftermål! Så superkoseleg, håpar dei fyrste månadane har vore herlege på alle vis. :D
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Morten
Oversetter
Oversetter
Posts: 402
Joined: Sat May 28, 2005 13:08
Contact:

Re: Hva driver dere med nå?

Post by Morten »

Oi, oi, her var det lenge siden man hadde vært. ;-)
For å svare på spørsmålet i trådstarten: Oversetter fortsatt!
Ashaman
M’hael
M’hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

Re: Hva driver dere med nå?

Post by Ashaman »

Takk for gratulasjonar! :D

Godt å sjå deg her Morten! Artig at du sjekkar inn så mange år seinare!
Har du noko "innsideinformasjon" om framtidige oversettingar av resterande bøkar som ikkje finnest på norsk endå, eller komplett norske utgeving/boksett nå som serien kjem på TV? Eller er det avhengig av at TV-serien blir veldig populær fyrst?
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Post Reply