Hva driver dere med nå?

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Morten
Oversetter
Oversetter
Posts: 402
Joined: Sat May 28, 2005 13:08
Contact:

Re: Hva driver dere med nå?

Post by Morten »

Ashaman wrote: Wed Sep 01, 2021 7:10 Takk for gratulasjonar! :D

Godt å sjå deg her Morten! Artig at du sjekkar inn så mange år seinare!
Har du noko "innsideinformasjon" om framtidige oversettingar av resterande bøkar som ikkje finnest på norsk endå, eller komplett norske utgeving/boksett nå som serien kjem på TV? Eller er det avhengig av at TV-serien blir veldig populær fyrst?
Takk for det! :)

Har nok ikke noe spennende å melde foreløpig, men vi får se om TV-serien muligens kan skape fornyet interesse for bøkene slik at det kanskje kan bli en relansering av de gamle oversettelsene og aktuelt å oversette Sandersons avslutning. Tiden vil vise! Det vil jo ikke gi noe særlig mening for et forlag å kun utgi Sanderson-bøkene uten samtidig å relansere de tidligere oversettelsene, som jo ikke er i handelen lenger. Til sammen blir det en veldig stor forpliktelse for et forlag, så jeg ville ikke holdt pusten ... Men det er lov å håpe! :-D
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3334
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Re: Hva driver dere med nå?

Post by Loki »

Superkoseleg å sjå kjente brukernamn dukke opp att, ja! :D

Ja, fleire omsetjingar ville vore supert, om aldri så usannsynleg. Seinast i fjor spurte ein slektning av meg om eg visste om slutten nokon gong var kommen på norsk, og var ganske skuffa at det ikkje var tilfelle.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Deschain
Soldat
Soldat
Posts: 31
Joined: Thu Apr 25, 2019 18:10

Re: Hva driver dere med nå?

Post by Deschain »

Så kult at det fortsatt er litt aktivitet her! Husker at jeg som barn ofte var innom denne siden og lusket i trådene etter boktips, og kjenner mange av brukernavnene deres igjen! Wheel of time har jeg faktisk aldri lest, men tenker å kjøre gjennom nå som tv-serien er på vei.
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3334
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Re: Hva driver dere med nå?

Post by Loki »

Så gøy! Håpar du fekk nokre gode leseopplevingar ut av tinga du snubla over her. Og gi lyd om kva du tykkjer om WoT når du kjem i gong med lesinga. Serien er vel rett rundt hjørnet no, så det er berre å setje i gong (sa mannen som datt av etter bok ti og nesten tjue år seinare framleis ikkje har komme vidare ...).
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Ashaman
M’hael
M’hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

Re: Hva driver dere med nå?

Post by Ashaman »

Deschain wrote: Tue Oct 12, 2021 15:01 Så kult at det fortsatt er litt aktivitet her! Husker at jeg som barn ofte var innom denne siden og lusket i trådene etter boktips, og kjenner mange av brukernavnene deres igjen! Wheel of time har jeg faktisk aldri lest, men tenker å kjøre gjennom nå som tv-serien er på vei.
Anbefalar lydbøkane om du likar å lytte til bøkar!
Har sjølv pløgd gjennom bok 1-3 og halve bok 4 på ein månad! :lol:
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Deschain
Soldat
Soldat
Posts: 31
Joined: Thu Apr 25, 2019 18:10

Re: Hva driver dere med nå?

Post by Deschain »

Fant blant annet Stephen King sin Dark Tower-serie som forslag herfra, som brått ble, og fortsatt er en av mine absolutt favorittserier! Falt av etter bok 10, ja? Da er det kanskje på tide å kjøre igang med noe gjenlesning? ;)

Ooog takk for lydboktips! Skal sjekkes ut! Prøvde å quote dere, men fikk det ikke til heheh ://
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste
Posts: 509
Joined: Sat May 27, 2006 15:08
Location: Vennesla

Re: Hva driver dere med nå?

Post by Siri Sedai »

Deschain wrote: Tue Oct 12, 2021 15:01 Så kult at det fortsatt er litt aktivitet her! Husker at jeg som barn ofte var innom denne siden og lusket i trådene etter boktips, og kjenner mange av brukernavnene deres igjen! Wheel of time har jeg faktisk aldri lest, men tenker å kjøre gjennom nå som tv-serien er på vei.
Hei
Hei! Var det du som var 12 år den gangen og vile lese Game of Thrones? He he, godt det gikk bra. Det vel enkelte ting der det burde være 18 års grense på.
Quote...disse " oppe i hjørnet på posten.
Deschain
Soldat
Soldat
Posts: 31
Joined: Thu Apr 25, 2019 18:10

Re: Hva driver dere med nå?

Post by Deschain »

Siri Sedai wrote: Sun Oct 17, 2021 23:42 [quote=Deschain post_id=53772 time=<a href="tel:1634047277">1634047277</a> user_id=610]
Så kult at det fortsatt er litt aktivitet her! Husker at jeg som barn ofte var innom denne siden og lusket i trådene etter boktips, og kjenner mange av brukernavnene deres igjen! Wheel of time har jeg faktisk aldri lest, men tenker å kjøre gjennom nå som tv-serien er på vei.
Hei
Hei! Var det du som var 12 år den gangen og vile lese Game of Thrones? He he, godt det gikk bra. Det vel enkelte ting der det burde være 18 års grense på.
Quote...disse " oppe i hjørnet på posten.
[/quote]

Der ja!

Ja, det kan godt tenkes! Var vel 12-13 når jeg leste ASOIAF. Heftig overgang fra Harry Potter husker jeg!
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3334
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Re: Hva driver dere med nå?

Post by Loki »

Deschain wrote: Sun Oct 17, 2021 21:37 Falt av etter bok 10, ja? Da er det kanskje på tide å kjøre igang med noe gjenlesning? ;)
Det har vore på tide i laaaaaaaaaang tid, det, problemet er berre at det er hundre andre ting som fristar meir. :lol:
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Post Reply