TV-serier, sesong II

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3334
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Kjapp oppdatering på meg og TV:
Er snart ferdig med å oppdatere meg på den enorme backlog'en frå i fjor haust (og frå i vinter medan eg såg det som eg hadde att frå hausten), all den tid eg no er oppdatert på/ferdig med så ulike seriar som Once Upon A Time, Terra Nova, Dexter, Chuck, Grimm, House, Boardwalk Empire, How I Met Your Mother, Modern Family, Parks & Recreation, New Girl, Bent, 30 Rock, Breakout Kings, Boss, Mad Men, The Office (US), Ringer, Suburgatory, Revenge, Homeland, Sons of Anarchy, Community, Bored to Death, Breaking Bad og Weeds - og antakeleg ein haug andre eg har gløymt. Det som no står att av forsømtlista er ein del Spartacus: Vengeance, Star Wars: The Clone Wars, Young Justice og Harry's Law, samt alt som er komme ut av Justified og Shameless sidan nyttår. Deretter prøver eg antakeleg ut Awake, Downton Abbey og Luck, før eg fortset med series 4 på Doctor Who, som eg forlot halvveges gjennom ein gong på hausten. På komediefronten (ser vanlegvis 1 dramaserie og 1 komiserie om gongen) blir det Undeclared, Happy Endings, Cougar Town og kanskje House of Lies.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

De eneste seriene jeg ligger etter på er "Spartacus: Vengeance", "Shameless" og "Awake" - dog jeg har de aller fleste av disse liggende og håper å kunne feie gjennom dem i løpet av påska.

Apropos the Killing, så kom seertallene til sesongpremieren i går. Den gikk ned fra 2.3 millioner seere for sesongfinalen til 1.8 millioner seere, noe som nesten aldri skjer med "cable series" (normen er at de bygger seertall ganske kraftig etter hvert som de går. Game of Thrones økte med 30% fra i fjor f. eks.). Fortsetter trenden for the Killing er den altså snart kansellert.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1023
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

Aaah, da må jeg snart kanskje kaste inn håndklet... Vil eventuelt være synd om den blir kansellert. Mener jeg.
Manbearpig
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3334
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Lothair Mantelar wrote:De eneste seriene jeg ligger etter på er "Spartacus: Vengeance"
Kva tykkjer du? Tykkjer det er ganske gøy, men ligg framleis på det anstendige nivået Blood and Sand hadde på slutten av sesongen meir enn på det (etter mi meining par hakk høgare) kjempenivået Gods of the Arena hadde. Men det verkar verkeleg til å bygge opp mot noko, så sidan eg berre har sett dei fyrste tre episodane av sesongen enno...
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3334
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Serieoppdatering i Lokeland:

Vanlegvis ser eg pågåande seriar pluss to gamle (ein komiserie og ein dramaserie) når det ikkje er nye episodar av noko. Men no som er det sommar er det så få pågåande seriar at eg ser langt fleire gamle.

For tida ser eg nemleg berre Young Justice, Mad Men, The Borgias og, frå neste veke av, True Blood, Suits og Sorkins lenge avventa The Newsroom veka etter. Dette er rimeleg få til meg å vere, så då har eg tid til mykje gamle greier:

Timeserien eg driv med for tida er Terminator: The Sarah Connor Chronicles, som var overraskande solid og smart til actionserie å vere. Ikkje ein fantastisk serie, men ein god ein. Snart ferdig med den, og etterpå følgjer britiske Luther, og dernest antakeleg ein ny sjanse til Fringe som eg forlot halvveges i sesong 2 for nokre år tilbake.

På halvtimefronten har eg nyleg sett meg up-to-date på Happy Endings og House of Lies, begge tilrådelege (fyrste er veldig koseleg, andre er sleip og ekkel, men på ein god måte), og skal no byrje på Cougar Town, frå mannen bak Scrubs. Har òg nesten sett meg oppdatert på britiske The Thick of It i det siste.

I tillegg har eg sett miniseriane Dune/Children of Dune og har ein episode igjen der, og animasjonsserien Wolverine and the X-men - sistnemnte er nok ein serie som har vore ein del hakk betre enn eg turte vente meg. Når eg blir ferdig med den blir nok neste animasjonsserie Kim Possible, som eg alltid har hatt lyst til å sjå frå byrjing til slutt. Kan òg vere eg startar ein ny miniserie etter Dune - har særleg vurdert Shogun og Lonesome Dove.

Og så, på backburneren: I fleire år no har eg forsøkt å sjå den moderne gjenopplivinga av Doctor Who, men det går trått då kjærasten er uinteressert og eg har lite tid til å sjå fjernsyn åleine. Kan ikkje sei eg er heilt seld enno, trass i all hypen - og eg er halvveges gjennom s4 - men Sherlock/Jekyll-geniet Moffat tok jo visstnok over som seriesjef i s5, så håpar den tek seg opp betrakteleg då.

På filmfronten går det mykje saktare, er ikkje så glad i film i forhold til TV, men eg såg nyleg remake-en av 3:10 to Yuma (har aldri sett originalen), og før det var vel dei siste Eastern Promises, The Other Guys, Defending Your Life og Lucky Number Slevin.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1659
Joined: Fri Sep 30, 2005 21:19
Location: Tellus

Post by Wolfbrother »

Serieoppdateringer er gøy, så kaster meg på den!

Har fått sett noen serier siden sist, og kan begynne med de som er ferdige/pause. Har kjørt i gjennom Parks and Rec, til min store fryd. Om man ser bort fra sesong en, er serien strålende. Rubicon ble veldig hat/elsk. Jeg elsket alt frem til avslutningen. Der kom en cliffhanger, og jeg sitter igjen med en stygg bismak. *grumle grumle* å ikke ha en åpen slutt i en slik serie, er som å skyte seg selv i foten *grumle grumle*. Ble glad igjen når jeg så ferdig Awake, som ved siden av å være god frem til siste episode, også avsluttet serien perfekt. Funker aldeles godt som en miniserie. "Alle" hadde dømt bort Awake siden den kom til å bli kansellert, men så ble det faktisk redningen. Avslutningen ville vært så upassende å bygge videre på, at jeg faktisk er glad den er ferdig. Herlig når ting ordner seg selv. Har også sett The Inbetweeners, som har vært en fin avveksling.

For tiden ser jeg på Girls, som jeg elsker og Veep, som jeg hater. Har også sett de første tre episodene av miniserien Hit & Miss, av Paul Abbott (State of Play, Shameless). Så langt har det vært glimrende. Aldri har jeg vært så uenig med IMDB som med denne (så langt) perlen.

Har ikke for mange serier på tallerkenen for tiden. Ser en episode med Friday Night Lights hver dag etter jobb. Er midt i sesong fire, og tenker minst en gang om dagen "ah, det er derfor jeg elsker serier".
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3334
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Wolfbrother wrote:Har kjørt i gjennom Parks and Rec, til min store fryd. Om man ser bort fra sesong en, er serien strålende.
Fullstendig einig, men det må seiast at den nyaste sesongen, om enn god, ikkje var på nivå med dei to føregåande. Framleis herleg, dog.
Rubicon [/i]ble veldig hat/elsk. Jeg elsket alt frem til avslutningen. Der kom en cliffhanger, og jeg sitter igjen med en stygg bismak. *grumle grumle* å ikke ha en åpen slutt i en slik serie, er som å skyte seg selv i foten *grumle grumle*. Ble glad igjen når jeg så ferdig Awake, som ved siden av å være god frem til siste episode, også avsluttet serien perfekt. Funker aldeles godt som en miniserie. "Alle" hadde dømt bort Awake siden den kom til å bli kansellert, men så ble det faktisk redningen. Avslutningen ville vært så upassende å bygge videre på, at jeg faktisk er glad den er ferdig. Herlig når ting ordner seg selv.
Her er me ueinige! Digga begge desse seriane sjølv (skjønt Awake hadde eit småsvak midtparti, det hadde ikkje Rubicon), men der Awake sin slutt verkeleg gjorde meg desperat etter meir følte eg Rubicon slutta på ein god måte. (Ville gjerne hatt meir der òg, men føler ikkje det var naudsynleg på same måten.) Når serien sluttar med at psykosen blir endå djupare ynskjer eg jo verkeleg å sjå korleis det går vidare.
Har også sett The Inbetweeners, som har vært en fin avveksling.
Denne er ny for meg, får eg ein pitch?
For tiden ser jeg på Girls, som jeg elsker
Forsøkte to episodar og tykte den verkeleg var kjedeleg. Karakterar eg ikkje kan relatere til, humor som eg ikkje tykte var særleg morosam. Episode to var fleire hakk betre enn piloten, då, så kanskje den vart ok etter kvart? Eller er det berre eg som fullstendig går glipp av kvaliteten her?
og Veep, som jeg hater.
Ser The Thick of It for tida (same opphavsfyr) og liker den godt nok til å tenkje prøve ut Veep etterpå. Kva er det du ikkje likar ved den?
Har også sett de første tre episodene av miniserien Hit & Miss, av Paul Abbott (State of Play, Shameless). Så langt har det vært glimrende. Aldri har jeg vært så uenig med IMDB som med denne (så langt) perlen.
Hey, notert. Pitcher du den òg? Og i same munnfullen, er Abbotts originale Shameless like god som den amerikanske?
Har ikke for mange serier på tallerkenen for tiden. Ser en episode med Friday Night Lights hver dag etter jobb. Er midt i sesong fire, og tenker minst en gang om dagen "ah, det er derfor jeg elsker serier".
Lotta har bedt meg sjå FNL i årevis no, men det blir aldri noko av fordi eg stort sett ser seriar med kjærasten og ho har endå større problem enn meg ved å skulle gi ein serie om eit sportslag ein sjanse. :\ (Dei få eg har tid til åleine er full forsyning allereie, så på eiga hand blir det ikkje på ei stund enno). Men skjønnar at eg går glipp av noko stort her. :(

Jaja. Den som venter han skal få!
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1659
Joined: Fri Sep 30, 2005 21:19
Location: Tellus

Post by Wolfbrother »

Her er me ueinige! Digga begge desse seriane sjølv (skjønt Awake hadde eit småsvak midtparti, det hadde ikkje Rubicon), men der Awake sin slutt verkeleg gjorde meg desperat etter meir følte eg Rubicon slutta på ein god måte. (Ville gjerne hatt meir der òg, men føler ikkje det var naudsynleg på same måten.) Når serien sluttar med at psykosen blir endå djupare ynskjer eg jo verkeleg å sjå korleis det går vidare.
For å begynne med hva jeg tenker om Awake slutten; jeg leste flere intervjuer av Kyle Killen som var showrunner i Awake, og han var veldig på at ingen av verdenene var "den virkelige". Det ble antydet at de ville gått tilbake til status quo i neste sesong. Jeg derimot, tolket det dithen at han skjønte hvilken verden som var virkelig, og tapte dermed kona, men at han også lærte seg "reglene" og lagde seg en perfekt verden som han kunne samkjøre med den virkelige. Grønn (virkelig) + "perfekt" = lykke for Britten. Det likte jeg virkelig. Lykkelig slutt. Kanskje litt cop-out?

I Rubicon hadde de nøstet alle trådene, og jeg følte virkelig det gikk mot slutten av en serie, og ikke en sesong. Helt til de siste to, tre minuttene, hvor de tok en 180. Vil vite mer. Det var helt motsatt i Awake, hvor det så ut til å gå mot en cliffhanger - helt til den siste scenen.
Denne er ny for meg, får eg ein pitch?
Hmm. Britisk sitcom, tre sesonger, seks episoder hver og en film (sixseasonsandamovie). Handler om om fire gutter som går på College (17/18år), som kommer i bisarre situasjoner. Svært enkel humor, veldig barnslig og lett. Var veldig skeptisk, men serien fikk meg til å le. Ofte.
Forsøkte to episodar og tykte den verkeleg var kjedeleg. Karakterar eg ikkje kan relatere til, humor som eg ikkje tykte var særleg morosam. Episode to var fleire hakk betre enn piloten, då, så kanskje den vart ok etter kvart? Eller er det berre eg som fullstendig går glipp av kvaliteten her?
Det har definitivt blitt bedre og bedre, men dette er vel en hipsterserie. Skjønner godt at den ikke passer alle.
Ser The Thick of It for tida (same opphavsfyr) og liker den godt nok til å tenkje prøve ut Veep etterpå. Kva er det du ikkje likar ved den?
The Thick of It? Hva er det fornoe serie? Veep er HBO, og det merkes. Det er jo bra, for det betyr at det oser kvalitet. Veep er også en komiserie, og her er problemet mitt; jeg synes ikke den er morsom i det hele tatt.

Hurtige, smarte dialoger og gode skuespillere. Absolutt å anbefale om humoren treffer, men hos meg har den ikke gjort det enda.
Hey, notert. Pitcher du den òg? Og i same munnfullen, er Abbotts originale Shameless like god som den amerikanske?
Har ikke sett orginalen (det er jo noen sesonger nå). Hit & Miss handler om "Mia" ei jente fanget i en guttekropp, som man sier. Denne dama jobber som leiemorder når hun får beskjed om at hennes tidligere kjæreste har dødd, og etterlatt seg flere barn, hvor en elleve år gammel gutt er hennes (fra tiden før Mia ble jente). Hun bestemmer seg for å oppsøke ungene for å hjelpe til.

Dette høres sikkert veldig kjedelig ut. Og for folk flest er det veldig kjedelig. Fokuset ligger ikke på jobben hennes (leiemorder), men på relasjonene mellom ungene og den nye morsfiguren. Som er ei dame med penis. Det er dystert på en herlig måte, fantastisk filmet og stemningen - til å ta å føle på. Herlig drama, som har blitt bedre og bedre etter tre av de totalt seks episodene. Føler meg ganske alene i mitt elsk på serien, så det hadde ikke vært dumt om du tok en titt og avgjorde om jeg er helt på villspor.

Angående FNL, så er jeg en sportsidiot, så logikken om at dette er en serie hovedsakelig for sportsinteresserte er ikke tapt på meg. Det er et bra karakterdrama, kanskje til og med veldig bra, men om man ikke takler masse sportsfjas, er det ikke sikkert det er bra nok.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3334
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Wolfbrother wrote:
Her er me ueinige! Digga begge desse seriane sjølv (skjønt Awake hadde eit småsvak midtparti, det hadde ikkje Rubicon), men der Awake sin slutt verkeleg gjorde meg desperat etter meir følte eg Rubicon slutta på ein god måte. (Ville gjerne hatt meir der òg, men føler ikkje det var naudsynleg på same måten.) Når serien sluttar med at psykosen blir endå djupare ynskjer eg jo verkeleg å sjå korleis det går vidare.
For å begynne med hva jeg tenker om Awake slutten; jeg leste flere intervjuer av Kyle Killen som var showrunner i Awake, og han var veldig på at ingen av verdenene var "den virkelige". Det ble antydet at de ville gått tilbake til status quo i neste sesong. Jeg derimot, tolket det dithen at han skjønte hvilken verden som var virkelig, og tapte dermed kona, men at han også lærte seg "reglene" og lagde seg en perfekt verden som han kunne samkjøre med den virkelige. Grønn (virkelig) + "perfekt" = lykke for Britten. Det likte jeg virkelig. Lykkelig slutt. Kanskje litt cop-out?
Leste berre eitt eller to, men eg hadde mykje same reaksjon som deg utom ein ting: eg tolka eigentleg ikkje nokon av røyndomane som Den garantert verkelege. Og Killen sa jo rett ut i eitt at dei planla å behalde både kona og sonen samtidig "men ikkje naudsynleg som ein tredje røyndom". Som høyrtest interessant ut.
I Rubicon hadde de nøstet alle trådene, og jeg følte virkelig det gikk mot slutten av en serie, og ikke en sesong. Helt til de siste to, tre minuttene, hvor de tok en 180. Vil vite mer. Det var helt motsatt i Awake, hvor det så ut til å gå mot en cliffhanger - helt til den siste scenen.
Korleis følte du Rubicon tok ein 180 på slutten?
Denne er ny for meg, får eg ein pitch?
Hmm. Britisk sitcom, tre sesonger, seks episoder hver og en film (sixseasonsandamovie). Handler om om fire gutter som går på College (17/18år), som kommer i bisarre situasjoner. Svært enkel humor, veldig barnslig og lett. Var veldig skeptisk, men serien fikk meg til å le. Ofte.
Takker. :) Høyrest ikkje heilt ut som mi greie, men skal ha den i bakhovudet.
Forsøkte to episodar og tykte den verkeleg var kjedeleg. Karakterar eg ikkje kan relatere til, humor som eg ikkje tykte var særleg morosam. Episode to var fleire hakk betre enn piloten, då, så kanskje den vart ok etter kvart? Eller er det berre eg som fullstendig går glipp av kvaliteten her?
Det har definitivt blitt bedre og bedre, men dette er vel en hipsterserie. Skjønner godt at den ikke passer alle.
Heh, ingen forsøk på å overtale meg til å gi den ein ny sjanse, altså?
Ser The Thick of It for tida (same opphavsfyr) og liker den godt nok til å tenkje prøve ut Veep etterpå. Kva er det du ikkje likar ved den?
The Thick of It? Hva er det fornoe serie? Veep er HBO, og det merkes. Det er jo bra, for det betyr at det oser kvalitet. Veep er også en komiserie, og her er problemet mitt; jeg synes ikke den er morsom i det hele tatt.
Thick of It er ein halvtimesserie frå BBC (store deler av den ligg tilgjengeleg på YouTube, såg series 1 (3 ep), series 2 (3 ep), og spesialepisodane mellom s2 og 3 (2 timesepisoder, 1 femtenminutters) der. Er ein lengre tredje sesong òg, på åtte halvtimesepisodar, som eg ikkje har sett enno. Dessutan er det ein film der nokre av karakterane dreg til USA, og ein fjerde sesong i emning.
Hurtige, smarte dialoger og gode skuespillere. Absolutt å anbefale om humoren treffer, men hos meg har den ikke gjort det enda.
Ja, etter kva eg høyrer er Veep meir eller mindre Thick of It satt i USA i staden for Storbritannia. Det som gjer meg litt skeptisk er at Thick of It har ein spesiell forferdeleg artig karakter og elles er litt sånn meh for meg, så er redd ein serie utan den karakteren kan vere litt seig.

Om du vil ha ein pitch så er det ein politisk komiserie som ligg og svevar i gapet mellom The Office og West Wing ein stad, med dose Yes, Minister rørt inn.
Hey, notert. Pitcher du den òg? Og i same munnfullen, er Abbotts originale Shameless like god som den amerikanske?
Har ikke sett orginalen (det er jo noen sesonger nå). Hit & Miss handler om "Mia" ei jente fanget i en guttekropp, som man sier. Denne dama jobber som leiemorder når hun får beskjed om at hennes tidligere kjæreste har dødd, og etterlatt seg flere barn, hvor en elleve år gammel gutt er hennes (fra tiden før Mia ble jente). Hun bestemmer seg for å oppsøke ungene for å hjelpe til.

Dette høres sikkert veldig kjedelig ut. Og for folk flest er det veldig kjedelig. Fokuset ligger ikke på jobben hennes (leiemorder), men på relasjonene mellom ungene og den nye morsfiguren. Som er ei dame med penis. Det er dystert på en herlig måte, fantastisk filmet og stemningen - til å ta å føle på. Herlig drama, som har blitt bedre og bedre etter tre av de totalt seks episodene. Føler meg ganske alene i mitt elsk på serien, så det hadde ikke vært dumt om du tok en titt og avgjorde om jeg er helt på villspor.
Har ikkje tid no, men trur du selde meg, så den går inn på lista. :)
Angående FNL, så er jeg en sportsidiot, så logikken om at dette er en serie hovedsakelig for sportsinteresserte er ikke tapt på meg. Det er et bra karakterdrama, kanskje til og med veldig bra, men om man ikke takler masse sportsfjas, er det ikke sikkert det er bra nok.
Vel, eg har ikkje særleg interesse av amerikansk lokalpolitikk, superlegar eller etterforskning heller, men det tyder ikkje at Parks & Recreation, House eller Sherlock ikkje kan vere gøy TV...
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1659
Joined: Fri Sep 30, 2005 21:19
Location: Tellus

Post by Wolfbrother »

Korleis følte du Rubicon tok ein 180 på slutten?
Saken var løst, Will Travers hadde konkrete beviser på at Spangler sto bak div mørke hendelser. Tretten episoder hvor han samlet bevis for å løse denne konspirasjonen, men så sier bare Spangler "hey, ingen bryr seg om alt arbeidet du har lagt ned. Dessuten, her er en firkløver, bare for å minne deg på at jeg skal få deg drept".
Heh, ingen forsøk på å overtale meg til å gi den ein ny sjanse, altså?
Nei, denne tror jeg er enten eller, men hvis den blir helt genial nå på slutten, så skal jeg si ifra. Det er en karakter som ser ut til å ha aspergers, og der er egentlig det som interesserer meg mest. Om jeg har rett er vinklingen ganske frisk.

Vel, eg har ikkje særleg interesse av amerikansk lokalpolitikk, superlegar eller etterforskning heller, men det tyder ikkje at Parks & Recreation, House eller Sherlock ikkje kan vere gøy TV...
Mja, det er noe helt særegent med idrett. Når èn person ser tyve tullinger løpe rundt på en bane på jakten etter en ball, ser en annen seriens høydepunkt.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3334
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Wolfbrother wrote:
Korleis følte du Rubicon tok ein 180 på slutten?
Saken var løst, Will Travers
Elskar for øvrig det namnet. Serietittelen er "Rubicon" og protagonisten heiter "Will Travers[e]"!
hadde konkrete beviser på at Spangler sto bak div mørke hendelser. Tretten episoder hvor han samlet bevis for å løse denne konspirasjonen, men så sier bare Spangler "hey, ingen bryr seg om alt arbeidet du har lagt ned. Dessuten, her er en firkløver, bare for å minne deg på at jeg skal få deg drept".
Det var då langt meir komplisert enn som så. Firkløveren var der som trussel, joda, men viktigare, den fortalte Will at konspirasjonen hadde bestemt seg for å fjerne Spangler via beordra sjølvmord - og at han no hadde nekta, som fyrste konspirasjonsmedlem i historia. That changes the entire game board, og difor tykte eg det var ein tøff avslutning - ein anar ikkje kva som skjer vidare, men ein veit at Will har hatt ekstrem påvirkning på status quo.
Heh, ingen forsøk på å overtale meg til å gi den ein ny sjanse, altså?
Nei, denne tror jeg er enten eller, men hvis den blir helt genial nå på slutten, så skal jeg si ifra. Det er en karakter som ser ut til å ha aspergers, og der er egentlig det som interesserer meg mest. Om jeg har rett er vinklingen ganske frisk.
Det høyrest jo interessant nok ut.
Vel, eg har ikkje særleg interesse av amerikansk lokalpolitikk, superlegar eller etterforskning heller, men det tyder ikkje at Parks & Recreation, House eller Sherlock ikkje kan vere gøy TV...
Mja, det er noe helt særegent med idrett. Når èn person ser tyve tullinger løpe rundt på en bane på jakten etter en ball, ser en annen seriens høydepunkt.
Fair enough...
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1023
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

Liten serieoppdatering fra meg og, selv om jeg ikke ser like mye som disse to herremennene.

Gjensyn av Sopranos, nesten ferdig med sesong 3, og den er jo pokker meg bedre enn første gang jeg så serien. Trolig fordi jeg nå setter meg ned og ikke blir overrasket av tempoet. Etter Sopranos ligger The Wire og venter. Sett en og annen episode, nesten hele sesong 2, men nå skal den sees fra start til slutt. Fin sommer.

Av komiserier har jeg endelig også begynt å seriøst se på Community og Parks & recs som det også er blitt sett en del av før, men da sporadisk. Begynner virkelig å skjønne hypen av sistnevnte i sesong 2. Ser også på Girls, men synes ikke den er så flott som alle skal ha den til. Mye er gjort før, og den er morsom, men hypet litt for mye synes jeg.

Første sesong av Suits går på tv2 for tiden, og er en fornøyelig affære. Ikke helt Boston Legal, men bedre enn feks Defenders. Episodene er noe like i oppsett, men til nå går det greit pga skuespillet og samhandlingen mellom Mike og Harvey. Liker at det har et glimt i øyet uten å dra det for langt.

Også House da. Nå begynner det å nærme seg.

Etter endt første sesong av Once Upon a Time må jeg si meg fornøyd. Har nevnt flere ganger at den er en fornøyelig affære og vært en flott tradisjon på søndagskvelden på tvnorge, og de har jo ikke ligget langt bak usa-sendetiden.

Gleder meg til siste sesong av Spartacus (fortsatt en stund til). Og er spent på The Newsroom.

Sommeren vil også forhåpentligvis gjøre meg oppdatert på Justified, Breaking Bad og SoA.
Manbearpig
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3334
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Flotte seriar det der, trur eg er einig i alt bortsett frå at House berre var meir av det same i sin siste sesong som i alle sesongane før. Ja ja.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1023
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

House er ikke helt ferdig ennå, håper de fikser avslutningen.
Manbearpig
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3334
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Siste episoden er det same gamle fyrste halvpart, men tek seg kraftig opp på slutten. Så jau, finalen var rimeleg god.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Post Reply