TV-serie: Game of Thrones

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

TV-serie: Game of Thrones

Post by Lothair Mantelar »

Her er plassen for å diskutere alt som har med TV-serien. Jeg syntes det var best hvis vi holdt slikt utenfor ASOIAF-tråden i "Andre bøker".

Så, hvem gleder seg til å se Game of Thrones?

Jeg åpner denne tråden rett før den 1st episoden kommer på luften i USA. Vi på forumet oppfordrer selvsagt ikke til ulovlig aktivitet, men jeg regner allikevel med at flere av oss kommer til å se serien før den kommer på blu-ray...

Personlig gleder jeg meg mest til å se hvordan Tyrion kommer fra det. Peter Dinklage har fått masse skryt fra kritikere på forhånd, men det blir vanskelig for ham å toppe det som gjøres i boka...

EDIT: På oppfordring fra nykommere til serien innføres det forbud på spoilere fra hendelser som tar sted senere i ASOIAF enn det som har vært på lufta. Eventuelle spekulasjoner o.l. må settes i "spoiler"-koden.
Last edited by Lothair Mantelar on Thu Apr 21, 2011 21:05, edited 1 time in total.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1520
Joined: Wed Jun 01, 2005 18:14

Post by Akira »

Gleder meg vilt sjæl ass. Noe info om når den vil komme ut på dvd/blu-ray?
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Ashaman
M’hael
M’hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

Post by Ashaman »

*F5*
*F5*
*F5*
*F5*

Tipper det blir epic!

Edit: ja, regnet visste en time feil på tidssonene... Da får det bli i morgen tidlig...
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

@Akira: Angående utgivelsen av blu-rayen... Vanskelig å si sikkert, men en HBO-serie som debuterte på samme tid i fjor, "Treme", som GoT, kommer på blu-ray og DVD 30. mai. Jeg vil anta at de kanskje spytter GoT ut tidligere om den blir mer populær enn Treme, som dessverre hadde dårlige seertall.

Jeg har sett den første episoden. Jeg er vilt fornøyd. Fyttirakkern hvor bra dette ble, folkens!
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Eerath
Hengiven
Hengiven
Posts: 171
Joined: Fri Nov 06, 2009 20:41
Location: Vennesla

Post by Eerath »

Finner ikke noen dato for DVD/Bluray enda. Håper den slippes fort. Er så svak at jeg rett og slett må taterlåne første episode fra piratbukta.
"Why do we fall, sir?"

"So that we might better learn to pick ourselves up."
Ashaman
M’hael
M’hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

Post by Ashaman »

Fy feite så bra alle skuespillerene gjorde jobben slik jeg så for meg folk!
Robb er den eneste jeg ble direkte skuffet over, men han kan jo komme seg utover.
Sansa var også litt grinete, altså litt for grinete.

Stemningen var også helt sykt bra!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Så akkurat reklame for Game of Thrones med premiere 4. Mai på Canal+seriene... Aner ikke noe mer :P Men jeg skal nå laste ned da, for har ikke Canal+ :P
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 831
Joined: Thu Jan 03, 2008 23:34
Location: Trondheim

Post by Chriz »

Dette var bra! Sto så absolutt til forventningene. Merket meg at de har høynet alderen på barna, noe som vil gjøre en del ting litt mindre kontroversielt, men ellers har jeg ikke noe å si på dette. En god start!
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Ashaman
M’hael
M’hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

Post by Ashaman »

Tipper det gjør ting litt enklere å ha eldre barn med tanke på å finne skuespillere som gjør en god jobb også.
Har vi sett noe til Rickon enda? :?
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Eerath
Hengiven
Hengiven
Posts: 171
Joined: Fri Nov 06, 2009 20:41
Location: Vennesla

Post by Eerath »

Ble overrasket over hvor bra første episode var. Litt slitsomt å sitte å forklare alt mulig for sjefa underveis, men det var verdt det.

Første episode høster gode kritikker og hadde 4.2 millioner seere.

En god nyhet for oss fans; "Game of thrones renewed for a second season"
"Why do we fall, sir?"

"So that we might better learn to pick ourselves up."
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3334
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Ashaman wrote:Tipper det gjør ting litt enklere å ha eldre barn med tanke på å finne skuespillere som gjør en god jobb også.
Har vi sett noe til Rickon enda? :?
Han stod med resten av familien og mottok Robert med følgje, men var (antakeleg med vilje) meir eller mindre heilt ute av kameravinkelen kvar gong me kunne sett andletet hans. Dei vil vel ikkje bitte seg til ein skodespelar før karakteren er eldre.

Og det er ikkje berre borna som er eldre - dei vaksne er generelt eldre òg, og meir betydeleg eldre enn borna.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Ashaman
M’hael
M’hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

Post by Ashaman »

Skal sesong en avslutte der boken slutter?
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Ashaman wrote:Skal sesong en avslutte der boken slutter?
Ja. Visstnok var GRRM bekymra for hvordan den siste scena med
Spoiler
Daenerys
skulle se ut.

Btw, noen flere enn meg som ble overrasket over hvor stum r'en i "Arya" var?
Last edited by Lothair Mantelar on Thu Apr 21, 2011 21:01, edited 1 time in total.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Lothair Mantelar wrote:
Ashaman wrote:Skal sesong en avslutte der boken slutter?
Ja. Visstnok var GRRM bekymra for hvordan den siste scena med Daenerys skulle se ut.

Btw, noen flere enn meg som ble overrasket over hvor stum r'en i "Arya" var?
Ja..! Men syns det var veldig mye litt stumme r'er, med unntak av på Dany's side av havet :P
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3334
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

"Veldig mykje litt stumme r'er" generelt har antakeleg samanheng med at mange av skodespelarane er, eller forsøker å høyrest ut som om dei er, frå dei britiske øyene. :) La ikkje merke til korleis dei sa Arya noko vidare, men den r'en er i det minste mellom to vokalar og burde uttalast sjølv av ein engelskmann. Så om dei ikkje seier den kan det vere etter GRRM-diktering for alt eg veit.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Post Reply