Presenter deg...

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Post Reply
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

Jeg ser mye har endra seg siden sist jeg oppdaterte greia for to år sia :P


Navn: Heter fortsatt Ida.

Sted: Endring! Har flytta til verdens navle. Trondheim.

Skole: Går 1.året petroleumsfag på NTNU. Herlig.

Anna: Neh. Lite anna. Har blitt 19 da. Blir veldig greit å fylle 20 til sommeren.


OBS! Jeg vil bare gjøre folk oppmerksom på noe. Hvis dere føler dere overvåka, føler at et eller annet følger etter dere, så kan jeg avsløre hva det er! Forumet huser nemlig en meget skummel person som har gjort det til en sport å snike seg inn på intetanende forummedlemmer. Denne edderkoppen( :lol: ) har per dags dato kjennskap til hvordan jeg, Lotta og Brækar ser ut, faktisk levd i vår umiddelbarnærhet i flere dager, og om ikke var nok så har vedkomne ikke avslørt seg selv før over nett lenge etterpå. Sleiping. Fangstpremie utloves.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Merrilin
Hengiven
Hengiven
Posts: 201
Joined: Tue Dec 09, 2008 18:07

Post by Merrilin »

Etter oppfordring, velger jeg å skrive en liten introduksjon av meg selv;

19 år, for øyeblikket i militæret. Etter det har valget falt på Bergen og studentlivet :)

Interesser er fotball, selv spilt aktivt fra jeg var 4-5 år gammel. Liker selvsagt en god fest eller to! Blir lett revet med av ting, det være seg tv-serier eller bøker.
Liker tv-serier som Prison Break, Lost, Smallville, The OC og Entourage.
Bøker går det ofte mye tid til også, hender jeg barrikaderer meg på ett rom en hel dag dersom jeg har en god bok. Noe jeg må innrømme er tilfelle for øyeblikket, da jeg har begynt å lese Tidshjulet for 3. gang, og er fortsatt like betatt. Ellers elsker jeg Harry Potter og Ringenes Herre, og liker andre fantasy-serier som Sagaen om Belgarion, Sagaen om Paksenarrion. Står heller ikke i veien for en god krimbok :)
Ulvebror
Soldat
Soldat
Posts: 31
Joined: Fri Feb 27, 2009 11:43
Location: Voss

Post by Ulvebror »

Namn: Snorre

Bosted: Ei mil utanfor Voss

Skule: Går i tiende

Hobby\Aktivitet: Spele fotball om sommaren, går langrenn om vinteren. Håper å komme inn på Toppidrett i Langrenn på Voss Gymnas.
Ellers så like eg å lesa og vera med venner. (Ser på meg sjøl som ein god venn av Sauegjeteren, eller ka?)

Favorittforfatterer: I noreg er det Jo Nesbø, liker egentlig ikkje krimromaner så godt men Jo er jo god på det område.
I utlandet er det selvfølgelig ROBERT JORDAN!

Musikk: Høyre på det som er noko å høyra på...

Filmer: Liker helst eventyrfilmer eller actionfilmer. Ein komedie i ny og ne.
Dragen er gjenfødt!
Rinis
Soldat
Soldat
Posts: 61
Joined: Mon Jun 30, 2008 16:08
Location: Ålesund

Post by Rinis »

Jeg tror ikke jeg har presentert meg faktisk :P Er ikke sikker, men jeg får bare gjøre det jeg da :D

Navn: Eirin.

Alder: Blir 16 den 4. oktober :P

Sted: Øy utenfor Ålesund :P

Hobbyer: Går på fotball, spiller piano og så er jo jeg med venner. Andre ting jeg liker er jo selvfølgelig å lese, så skriver jeg jo en del og legger ut serier og dikt på en norsk nettside ;)

Musikk: Hører vel mest på Linkin Park og Evanescence.

Film: Liker best fantasyfilmer og actionfilmer :P Ser også på endel romantiske komedier ^^, De filmene jeg hater er grøssere og 18års thrillere :/ Har bare sett i selskap fordi bare jeg og en annen venninne ikke vil se, alle andre vil .. Så verste filmen jeg har sett før er Valentine -.-

Fav. forfatter: Av norske ligger Hans Frederik Follestad på første plass :D Robert Jordan ligger selvfølgelig på første for utenlandske :D

Tror det var nok i grunnen jeg, dersom noen lurer på noe er det bare å spørre :P
Dovie´andi se tovya sagain, Det er på tide å trille terningen. - Matt
Anouar
Soldat
Soldat
Posts: 38
Joined: Fri Feb 27, 2009 16:22
Location: Elverum

Post by Anouar »

Navn: Magnus (mente jeg trykket mann, men det ble visst kvinne, så jeg måtte endre det igjen)

Bosted: Elverum

Alder: 14,6

Hva driver du med for tida: 9. klasse på ungdomsskolen.

Favorittforfattere: Robert Jordan, Tolkien, Douglas Adams,

Favorittmusikk: Altetende, fra Metallica til Jaco Pastorius, via Billy Joel og 10cc.

Hobby: Spille musikk (bass, gitar, piano, munnspill, bongotrommer), spille fotball, teater, spilling på pc, politikk (med i Unge Venstre), laiv (levende rollespill)

Tidens mest ambisiøse prosjekt:
1. Bygge modelljernbane på rommet til broren min når han flytter ut.
2. Arrangere levende rollespill med setting i Randland.

Hvorfor valgte jeg dette nicket: Var det første som falt inn i hodet mitt, navnet på en fyr fra Essaouira i Marokko (Der Thorbjørn Egner fikk inspirasjon til Kardemomme by) storesøsknene mine møtte ifjor vinter.

Hva leser jeg nå: Skal låne bok 5, del 1 på biblioteket snart. Imens leser jeg opp igjen den komplette Haikerens Guide til Galaksen, verdens lengste trilogi(med 5 bøker)!
:wink:
ingeborgsk
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2
Joined: Thu Jul 16, 2009 16:45

Post by ingeborgsk »

Navn: Ingeborg

Bosted: Akershus

Hva driver du med for tida: Skoleelev, begynner i tiende.

Kort beskrivelse av utseende: Langt brunt(rødt?) hår, grønne øyne


Favorittforfattere: Robert Jordan, såklart :D Og så J.K rowling, og littegrann Christopher Paolini (han er ikke like stort geni som de andre, da). En bittebittebitte liten en til Stephenie Meyer, men hun er langt fra geni (karakterene i bøkene har eeegentlig ikke så mye personlighet x] )


Hobby: Lese, tennis, dans

Favorittfilmer: Fantasy filmer som ringenes herre og harry potter, men også romantiske filmer som titanic.


Ellers: Leste ferdig "a knife of dreams" igår kveld, idag registrerte jeg med (nå slipper jeg uønskede spoilers). Broren min leste hele serien lenge før meg, og anbefalte det til meg. Han SA at den siste skulle komme nå i august, men NEIDA!! Nå når jeg kommer på dette forumet, så må jeg vente helt til 2011 før alle bøkene er ute!! BwrAPSFH!!!!!! Først eragon, og nå dette??
Prix.
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 20
Joined: Mon Oct 12, 2009 14:51
Location: Tromsø
Contact:

Post by Prix. »

Navn: Gunnhild

Bosted: Tromsø

Alder: 14

Hva driver du med for tida: Går i 9., spiller fløyte og piano og går på dans. Og leser en hel del.

Favorittforfattere: Melissa Marr, Stephenie Meyer, Charlaine Harris, J.K. Rowling osv

Favorittmusikk: Klassisk musikk. For øyeblikket er forøvrig favorittbandet Muse.

Hobby: Musikk (Både å spille og høre.), dans, skole, lesing, internett.

Tidens mest ambisiøse prosjekt: Eh... Jeg vil dra verden rundt å lete etter vampyrer som egentlig ikke fins. Regnes det som et ambisiøst prosjekt?

Hvorfor valgte jeg dette nicket: Prix var navnet på en RPG-karakter jeg og venninna mi hadde tenkt å lage, men ikke fikk tillatelse til. (MEH.) Jeg har dermed adoptert navnet fordi jeg ikke takler å skille meg av med henne.

Hva leser jeg nå: Ink Exchange (I Faery Court-serien av Melissa Marr), Haikerens Guide til Galaksen, Hunger Games-bøkene & noen Pirates of the Caribbean-bøker.
~ - - ~
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Postene mine taler egentlig godt nok for meg, men siden jeg aldri har gått av veien for en god pleonasme, og uansett synes det er grunnleggende høflighet å presentere meg når jeg treffer nye mennesker:

Navn: Terje

Bosted: Trondheim, for det meste. Men jeg er egentlig nordøsterdøl, og har også bodd lenge i Romsdal.

Hva driver du med for tida: Nesten fem år etter at jeg først skrev en post i denne tråden, studerer jeg fortsatt. Jeg har imidlertid lagt samfunnsvitenskapene bak meg, til fordel for engelsk, eldre historie og latin. Er på siste semesteret i en Bachelor i engelsk ved NTNU nå, og planlegger å begynne på Master i middelalderhistorie til høsten.

Kort beskrivelse av utseende: Fortsatt høy, mager, bebrillet og svartkledd. Men med betydelig kortere hår. Og i det siste, sideburns og bukkeskjegg på haka.

Favorittforfattere: Tor Åge Bringsværd, RJ, GRRM, Steven Erikson, Neil Gaiman, Terry Pratchett, JRRT, Joe Abercrombie, Scott Lynch, Joe Scalzi, Jack Vance, Gene Wolfe, Tim Powers, Guy Gavriel Kay og Pat Rothfuss. Av ikke-SFF-forfattere liker jeg Johan Harstad, Steven Saylor, Homer, Vergil, Machiavelli, Dante, Austen og Shakespeare. Uten at jeg egentlig har lest særlig mye annet de siste årene.

Favorittmusikk: Hva som helst med litt edge og originalitet. For tida går det mest i Radiohead Dinosaur Jr og The Shins, som vanlig, men også Drive-by Truckers, Explosions in the Sky, Bright Eyes, The National, Bon Iver og Enslaved. Generelt hører jeg på alt for mye musikk.

Hobby: TV-serier, gå tur med eller uten godt selskap, henge og prate skit (albeit ganske high brow skit) med samboerne mine og andre, lese.

Favorittfilmer: Raskt utvalg -- Ulvens Brorskap, Garden State, Gosford Park, Den Brysomme Mannen, Elizabeth, The Good Shepherd, Star Wars, Ringenes Herre, Blade Runner, Children of Men, Brick, Being John Malkovich, et cetera, et cetera ad nauseum. Sikkert glemt en hel hurv.

Tegneserier: Leser ikke noe særlig med tegneserier for tida, egentlig...

TV-serier: Buffy, Angel og Firefly, selvfølgelig, men også The West Wing, The Wire, Veronica Mars, The Big Bang Theory, Burn Notice, Scrubs, Band of Brothers, Rome og Blackadder. Bare for å nevne noe.

Favorittkarakter fra litteraturen: Rand, egentlig. Shevek fra Le Guins The Dispossessed. De er de eneste jeg kommer på i farten, men det er selvfølgelig flere.

Kort beskrivelse av meg selv: Hmm, hva var det jeg og Faile ble enig om å går, "stille og hyggelig"? Ellers kan utålelig besserwisser passe godt i mange sammenhenger. Jeg kan ofte fremstå som arrogant. Men for det meste prøver jeg bare å være trivelig, selv om dette tidvis gjør meg overdrevent konfliktsky.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
elric
Hengiven
Hengiven
Posts: 200
Joined: Tue Apr 07, 2009 15:52
Location: Svarte Tårnet

Post by elric »

Ups jeg har helt glemt at det var et presentasjons tråd her på siden, men bedre sent en aldri så here we go...

Jeg er en Gutt som blir 15 på mandag (15 februar for de som ikke kan regne det ut) og jeg går i 9. klasse og er sån midels flink på skolen og jeg bør nok prøve å arbeide litt mer der.
ellers så er jeg vel lit sån dere fantasy-geek som leser bare fantasy (og skolebøker såklart) og litt manga. Jeg er en stor tilhenger av Vampyrer og jeg er IKKE en av de dere twilith (eller hvordan det skrives) folka som digger vampyrer, jeg begynte å like de et år eller to før twiligh kom ut.
Og som de fleste andre her på forumet så diger jeg Tidshjulet.
"Every man dies. Not every man really lives.
- William Wallace"
Lily
Hengiven
Hengiven
Posts: 162
Joined: Mon Mar 08, 2010 12:49
Location: Molde / Trondheim

Post by Lily »

Tenkte det kunne være en god idé å skrive noe her :)

Hei, jeg er Lily, og er fra Molde. Jeg elsker tegning, og leser alt for masse :P Går på videregående, og er russ i år. Ingen spesifikke framtidsplaner, men jeg vil muligens studere arkitektur.
Jeg har elsket WoT i mange år, men merkelig nok har jeg ikke meldt meg på dette forumet før nå. Jeg er også veldig glad i fantasy generelt, pluss at jeg har en ganske nerdete side. Håper at det kan bli mange interessante diskusjoner her!
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

Hehe. Du traff nok bra med tanke på når du blei med. Har ikke vært så travelt her på en halv evighet(les. sikkert flere år) som det har vært de siste dagene. Men. Her får du et velkommen fra meg også. :)
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Elgen
Soldat
Soldat
Posts: 72
Joined: Tue Mar 16, 2010 23:15
Location: Narvik

Post by Elgen »

Hei, er ny her, men har kikket meg rundt her flere ganger før. Kjører safe og copypaster en standard introduksjonspost.

Navn: Joachim

Bosted: For tiden Narvik, men kommer fra verdens navle, Mo i Rana.

Jobb/stuff: Studerer til elektroingeniør for tiden, over halvferdig, og begynner å bli temmelig skolelei som det er.

Hobby: Skolegang og øldrikking. Ellers går det mye i lesing, tv og data. Sunn kjerneungdom med andre ord. Til tider driver jeg med rollespill, både på forum og P&P

Favorittforfattere: Er dårlig med navn, men Robert Jordan er jo en av favorittene i fantasysjangeren. Leser også Terry Goodkinds Sword of Truth-serie. Tolkien. Liker også bøkene til Jo Nesbø.

Favorittmusikk: Gammel tungrock fra 70-80-tallet.

Favorittfilmer:
Er fan av Quentin Tarantino. Også av Tommy Wirkola. Ellers ser jeg det meste.
Last edited by Elgen on Wed Mar 17, 2010 20:14, edited 1 time in total.
Eerath
Hengiven
Hengiven
Posts: 171
Joined: Fri Nov 06, 2009 20:41
Location: Vennesla

Post by Eerath »

Har helt glemt å presentere meg jeg.

Navn: Are

Bosted: Verdens navle, Vennesla

Jobb: Prosessoperatør i treforedlingsindustrien. Huntonit AS.

Hobby: Øl, bøker, PS3 og film.

Favorittforfattere: Tolkien, Robert Jordan seff. Kan ikke si jeg har noen andre "favoritter", men har jo lest litt Thomas Harris, Robert Harris, Dan Brown. Ellers ble jeg positivt overrasket over Tom Egelands "Lucifers Evangelium".

Favorittmusikk: Hører igrunn mest på filmmusikk, der Hans Zimmer stort sett regjerer.

Favorittfilmer: Tarantino er vel den som har satt de dypeste sporene :)
"Why do we fall, sir?"

"So that we might better learn to pick ourselves up."
TamalThor
Asha’man
Asha’man
Posts: 252
Joined: Thu Sep 24, 2009 19:46

Post by TamalThor »

Er vel relativt ny her på forumet, men satser på å være innom så ofte som mulig fremover.. :)

Navn: Thomas

Bosted: Norges sommerhovedstad, Tønsberg, som forsåvidt også er en kjempeflott by om vinteren! :wink:

Hva driver du med for tida: Går på videregående skole, stud.spes.

Favorittforfattere: Er stor fan av R. Jordan (sjokk!), men leser en del av Christopher Paolini og Jo Nesbø også..

Favorittmusikk: Hører i grunn ikke så mye på noe spesielt, men det kan til tider gå mye i Freedom Call, Iron Maiden eller Linkin Park. Radio er også en fin ting å ha... :)

Hobby: Seiler en god del. Det, pluss skole og lesing tar for tiden omtrent 90% av tida mi..

Favorittfilmer: Elsker gammeldagse krim-filmer, bl.a. filamtisert krim av Agatha Christie. I tillegg kan jeg gå god for alt unntatt skrekk.

Tegneserier: Donald Duck (man blir aldri for gammel for sånt!) og Pondus er gjengangere her.

Tidens mest ambisiøse prosjekt: Overtale en skeptisk far til å ta med familien på (hans første) sydenferie. Det er ikke så lett som det høres ut.. :shock:

Favorittkarakter fra litteraturen: Vet ikke om jeg skal begynne å ramse opp alle her, men jeg kan nevne "lille" Olver fra WoT, og Beate Lønn fra div. bøker av Jo Nesbø :wink:

Ja, det var litt om meg.. Har ikke mer å tilføye nå.. 8)
"Nobody tells us how to be men. We just are."
Thom Merrilin
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 16
Joined: Mon Mar 29, 2010 18:12
Location: Oslo

Post by Thom Merrilin »

Heisann! Tenkte bare jeg skulle slenge meg med på introduksjonsrunden:

Navn: Andreas

Bosted: Oslo

Favorittbok: Assa.. 10p til den som gjetter først :wink:

Studier: Psykologi bachelor

Hobbyer: Gitar, band, pc-spilling, lesing (Winter's Heart nå;) ), musikk (akkurat nå går det mest i Foo Fighters og Royksopp), film og å kaste bort ufattelig med timer på amerikanske tv-serier (Seinfeld, Two and a Half Men osv)

Vil bare avslutte med at jeg faktisk har lest bøkene siden rundt 2005, men har visst tatt meg helt til nå og finne fram til dette flotte forumet! Gleder meg til å WoT-nerde med dere framover!:)
A beautiful battle is one you don't have to fight
Post Reply