Småprat garantert useriøst!

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Mierin Eronaile
Sitter
Sitter
Posts: 663
Joined: Fri Jan 18, 2008 19:39
Location: Oslo

Post by Mierin Eronaile »

Må innrømme at jeg savner russetiden jeg og.
Det hadde vært gæy å hatt det på nytt, hvis hele kullet haddde hatt det på nytt. Skjønner meg ikke helt på dem som sniker seg inn på tryvann flere år etter at de har gått ut av videregående.
...eller kanskje jeg skjønner dem litt...
lolzi
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1023
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

Tentamen i russetida? Hva skjer med det? Vi hadde alle tentamener før påske når jeg var russ (2007), ikke vits å ha dem i russetiden - da ber skolen om både bråk og dårlige resultater.

Og jeg ville ha gjenlevd russetiden? Muligens. Kanskje. Kanskje ikke. Var jo moro, bortsett fra at jeg hadde drikkeforbud en uke, og ikke fikk lov til å dra på diverse arragementer samme uke (goodbye Tryvann og Tusenfryd), men det er en tid som er forbi. Kan ikke leve i fortiden nå lenger...
Manbearpig
Elgen
Soldat
Soldat
Posts: 72
Joined: Tue Mar 16, 2010 23:15
Location: Narvik

Post by Elgen »

Vel, de av oss som bor i det frossne nord hadde slettest ingen russetreff å dra på. Derfor ble det mest privattreff, samt et par samlingssteder her og der.

Sånn sett er det ikke noe stress å leke russ om igjen. Bare å donne russeklærne og joine noen kompiser.
Oh say that you'll be true and never leave me blue
Suzie Q
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter
Posts: 663
Joined: Fri Jan 18, 2008 19:39
Location: Oslo

Post by Mierin Eronaile »

Dere skulle ikke ha gått glipp av tryvann!
Vet mange sier det er kjipt, men jeg synes det var kjempegøy. Det blir jo ikke mer morro enn du lager selv ;)
lolzi
Elgen
Soldat
Soldat
Posts: 72
Joined: Tue Mar 16, 2010 23:15
Location: Narvik

Post by Elgen »

Har ikke hørt så manges meninger om Tryvann, men flust med alkohol og russ pleier jo å bli morro.
Oh say that you'll be true and never leave me blue
Suzie Q
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter
Posts: 663
Joined: Fri Jan 18, 2008 19:39
Location: Oslo

Post by Mierin Eronaile »

... og dårlig musikk som alle hoppedanser til! HAHA.
Dessuten møter man folk man kjenner overalt, og det er jo alltid gøy. Med mindre det er folk du helst ikke vil møte. Selv om det kan være gøy det og.
lolzi
Elgen
Soldat
Soldat
Posts: 72
Joined: Tue Mar 16, 2010 23:15
Location: Narvik

Post by Elgen »

Høres akkurat ut som en fredag på nattklubben hjemme. Dårlig musikk alle danser til, møte folk man kjenner, og mange man helst ikke vil møte igjen. Men still, tror det hadde vært morro å vært på russetreff. Selv om man selvsagt ikke kjente noen der. Tror heller jeg hadde gått rundt å skult på kaksene med russebuss.
Oh say that you'll be true and never leave me blue
Suzie Q
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter
Posts: 663
Joined: Fri Jan 18, 2008 19:39
Location: Oslo

Post by Mierin Eronaile »

Elgen wrote:Selv om man selvsagt ikke kjente noen der. Tror heller jeg hadde gått rundt å skult på kaksene med russebuss.
Du sier noe der. Det er mest folk fra oslo og rund der som drar på tryvann. Men tror det er gøy for de som ikke er derifra og. I hvert fall hvis man er i humør til det.
lolzi
Elgen
Soldat
Soldat
Posts: 72
Joined: Tue Mar 16, 2010 23:15
Location: Narvik

Post by Elgen »

Ja, helt klart. Hadde man med seg en gjeng hjemmefra hadde jo planen vært å ta over Tryvann, og man hadde nok storkost seg uansett.
Oh say that you'll be true and never leave me blue
Suzie Q
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1023
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

Mierin Eronaile wrote:Dere skulle ikke ha gått glipp av tryvann!
Vet mange sier det er kjipt, men jeg synes det var kjempegøy. Det blir jo ikke mer morro enn du lager selv ;)
Tja, de fleste som var der mente at det var langt morsommere i Stavanger. Der var man jo en helg, var på tur, etc etc, det meste av det samme som på Tryvann, bare at da dro man midt på dagen og hjem om natten.

Hører forsåvidt dunk-dunk fra musikken fra Tryvann når det er festligheter der i russetiden der jeg bor nå, rett over "åsen".

Det man savner mest med russetiden var samholdet. Ja det høres teit ut, men det er virkelig det som er best med russetiden. Henge med kompisene (venninnene), drikke øl til alle døgnets tider, og egentlig ikke ha store fokuset på mer enn akkurat dette.
Manbearpig
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Asphyxiate wrote:
Mierin Eronaile wrote:Dere skulle ikke ha gått glipp av tryvann!
Vet mange sier det er kjipt, men jeg synes det var kjempegøy. Det blir jo ikke mer morro enn du lager selv ;)
Tja, de fleste som var der mente at det var langt morsommere i Stavanger. Der var man jo en helg, var på tur, etc etc, det meste av det samme som på Tryvann, bare at da dro man midt på dagen og hjem om natten.

Hører forsåvidt dunk-dunk fra musikken fra Tryvann når det er festligheter der i russetiden der jeg bor nå, rett over "åsen".

Det man savner mest med russetiden var samholdet. Ja det høres teit ut, men det er virkelig det som er best med russetiden. Henge med kompisene (venninnene), drikke øl til alle døgnets tider, og egentlig ikke ha store fokuset på mer enn akkurat dette.
Greia med Tryvann er at det er litt slapt... Det er gøy i seg selv, men i forhold til Stavanger er det ingenting. Stavanger er godt planlagt, en full helg, masse konserter på dagen, og alt, rett og slett kjempegøy :D
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1023
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

Det er vel strengt tatt det som i all hemmelighet lå gjemt i det jeg skrev også, eller i hvertfall var meningen å skrive.. Problemet er også at vis man ikke bor i veldig nærhet av arrangementet er man avhengig av transport, og selv om dette i seg selv vel ikke er store problemet i russetiden med russebiler o.l., så er tiden det er snakk om. Jeg var (er) heldig og bodde (mamma og pappa) i en grei avstand fra Oslo, ca 50 min med bil - da er det ikke like ille, men samtidig må man beregne sikkert en del ekstratid når man skal dra til slike arragementer
Manbearpig
Chiad
Asha’man
Asha’man
Posts: 346
Joined: Mon Jun 18, 2007 19:27
Location: Stavanger

Post by Chiad »

Haha, da skal jeg glede meg! Bor i Stavanger tross alt, 15 min fra sentrum! :)
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Det er en del som kler seg ut som russ og drikker seg dritings med russen. Jeg synes det er litt trist at de er så desperate etter unnskyldinger til å gå på fylla at de griper til slike unnskyldninger. Det finnes dem av oss som helt fint klarer å drikke oss fra sans og samling uten å kle oss ut. :P

Aldri ville jeg ha vært russ igjen, heller. Var kanskje litt koselig å henge rundt med venner hele dagen, men det var mye pes, også. Og mange idioter. Og andre irritasjonsmomenter.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

Hehe. Jeg må innrømme jeg liker fenomenet x-russefest. Er greit å ha en dag hvor man kan samles med de man studerer med nå, kle seg i russeklær og dele historier fra sin egen og andres russetid. Og ta knuter x-russefest-knutesjefene i hver gjeng har satt opp. ^^
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Post Reply