Alex Rider

Diskuter andre bøker dere leser

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki

Post Reply

Tror dere det kommer ut en bok til etter Ark Angel?

Ja
3
50%
Nei
0
No votes
Vet ikke, har ikke lest ferdig serien
3
50%
 
Total votes: 6

mareiney
Hengiven
Hengiven
Posts: 100
Joined: Wed Mar 22, 2006 16:41
Location: Utenfor Drammen

Alex Rider

Post by mareiney »

Er det noen her som har lest bøkene om Alex rider? Jeg prøver å få vennene mine til å lese dem, for jeg synes serien er genial. Den første boka kommer visst ut på kino snart : Stormbreaker. Og til de som ikke har lest bøkene, men som bare titter innnom, så har dere mine sterkeste anbefalinger!
Og til de som har lest bøkene, eller bare noen av dem, så lurte jeg på hva dere synes om Alan Blunt. Tror dere han har en familie? :D hehe, jeg vet ikke hvorfor, men jeg lurer no veldig på det! :shock: :wink:
Og så har jeg lyst til å legge til en avstemning:
*jah..
Moiraine Sedai
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 834
Joined: Tue Mar 28, 2006 19:24
Location: Tønsberg
Contact:

Post by Moiraine Sedai »

Jeg har lest to, kanskje tre, husker ikke, bøker av serien. Jeg likte dem ganske godt! Vi fikk et gavekort på en bok av skolen, og Stormbreaker var en av bøkene man kunne velge. Jeg tror nok jeg skal lese flere... En gang...
. . .
aviendha
Hengiven
Hengiven
Posts: 173
Joined: Tue Jan 03, 2006 21:17

Post by aviendha »

Hva handler serien om da?
mareiney
Hengiven
Hengiven
Posts: 100
Joined: Wed Mar 22, 2006 16:41
Location: Utenfor Drammen

Post by mareiney »

Serien handler om en 14 år gammel gutt som blir spion mot sin vilje ( han kan mange ting sånn som dykking, sørfing, han har svart belte i karate, o.s.v.) Les serien så skjønner du mer;);)
*jah..
Rand-fan
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 5
Joined: Thu Jan 05, 2006 14:28
Location: litt ubestemmelig for øyeblikket

Post by Rand-fan »

Japp, den har jeg lest (stjal bøkene fra brodern da vi var på hytta :P ) Den var bra i begynnelsen, men ble bare verre da forfatteren begynte å prøve å toppe seg selv for hver bok..
skal lese ark angel snart for å se om den har fått ham tilbake på sporet :)
Mayorearth
Sitter
Sitter
Posts: 400
Joined: Fri Sep 08, 2006 18:58
Location: Bergen
Contact:

Post by Mayorearth »

har ikke lest men vil vel se den på kino når den kommer på kino, hvis eg slipper inn!
Tror du den blir femten års på kino?
det står ikke en ting på www.filmweb.no ...
skal se den uansett har mange triks for å komme inn...
:twisted: :twisted: [/url]
Stefan
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 957
Joined: Sat Apr 30, 2005 17:18
Location: Bergen

Post by Stefan »

Fint om du noen har lyst til å skrive en kort anmeldelse av boken, etter Lokis mal. :)
Elayne
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 15
Joined: Fri Oct 13, 2006 13:12
Location: Hjemme... Tromsø
Contact:

Post by Elayne »

Jeg skriver anmeldelse.

Stormbreaker
av Anthony Horowitz

Innhold
Alex Rider er en gutt som blir spion mot sin vilje. Da hans onkel Ian Rider blir drept i en "bilulykke" oppdager Alex sannheten om sin onkel og blir tvunget til å ta hans plass av MI6.

Hva jeg likte og ikke likte:
Karakterer: svært bra karakterer som er i et fint bilde av det man tror
Plott : litt overdrevent
Annet: Mye interresant å gripe fatt i her! Mye som skjer ikke et sted i boka der du må presse deg til å lese videre.


Vurdering:

Boka stopper ikke opp og det er alltid noe som skjer. Du begynner også å føle med karaktererne.

Alex Rider er foreldreløs og bor hos sin onkel Ian Rider og en amerikansk jente kalt Jack Starbright. Midt på natta for Alex vite at Ian er drept i en bilulykke. Han utforsker saken og finner ut at onkelen er myrdet. MI6 tar kontakt og Alex blir tvunget til å ta sin onkels plass. Han blir sendt til Cornwall for å finne ut om den nye datarevulosjonen Stormbreaker laget av Herod Sayle (Darrius Sayle i filmen). Han er så å si sperret inne der og blir forsøkt myrdet opptil flere ganger. Logisk nok går alt bra til slutt.
¤Elayne al'Sera¤ ¤Lessien Tinùviel¤
#the Wheel weaves as the Wheel wills#
mareiney
Hengiven
Hengiven
Posts: 100
Joined: Wed Mar 22, 2006 16:41
Location: Utenfor Drammen

Post by mareiney »

Elayne skreiv en ganske god anmelelse. ( jeg har ikke vært inne på forumet på en laaang stund, jeg har vært opptatt med lesing til prøver, sorry ) Jeg vil bare legge til at Alex Rider ikke vil være spion.. Og at han er veldig kjekk :D hehe. <33
*jah..
Elayne
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 15
Joined: Fri Oct 13, 2006 13:12
Location: Hjemme... Tromsø
Contact:

Post by Elayne »

oops! glemte jeg å skrive at han blir tvunget til å være spion o.O vel... han er jo sånn passe kjekk... (bør nevnes at han i filmen så og si har en kjæreste) :wink:
¤Elayne al'Sera¤ ¤Lessien Tinùviel¤
#the Wheel weaves as the Wheel wills#
Post Reply