"The Lies of Locke Lamora" av Scott Lynch

Diskuter andre bøker dere leser

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki

Pedron Naill
Hengiven
Hengiven
Posts: 147
Joined: Tue Jul 10, 2007 19:56
Location: Stavanger

Post by Pedron Naill »

*that book is mine, mine i tell you, my precious. yes you are, yes you are:P*

hurra for meg som får en ny bok for meg vil jeg gratulere... takk til alle dere som ga sisnera svar så jeg fikk vite det jeg trengte. satser på at de ikke er så mye vanskeligere enn WoT på engelsk. HP7 gikk på 15 timer da så den var grei..
scott lynch wrote:Ooooh. You really dodged the fall of the axe on that question, didn't you?
Yeah, I kinda did. Hey, Tolkien was the guy that spoke seventeen languages. As for me, I... I'm, um, really good at Final Fantasy VI.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Det er jo forumets mest oppskrytte bok, men du får gjøre det beste ut av den :)
Pedron Naill
Hengiven
Hengiven
Posts: 147
Joined: Tue Jul 10, 2007 19:56
Location: Stavanger

Post by Pedron Naill »

ok, skal prøve å det da.. jeg vet at Red seas under red skies er kommet ut, er det flere enda??
scott lynch wrote:Ooooh. You really dodged the fall of the axe on that question, didn't you?
Yeah, I kinda did. Hey, Tolkien was the guy that spoke seventeen languages. As for me, I... I'm, um, really good at Final Fantasy VI.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Kjetil wrote:Det er jo forumets mest oppskrytte bok, men du får gjøre det beste ut av den :)
Hmm... Så vidt jeg vet så er du den eneste som har lest som ikke har likt den. Det gjør vel deg til unntaket som bekrefter regelen, eller?

Nei, Pedron, Scott Lynch har kun gitt ut to bøker, og den tredje kommer juni 08.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Pedron Naill
Hengiven
Hengiven
Posts: 147
Joined: Tue Jul 10, 2007 19:56
Location: Stavanger

Post by Pedron Naill »

ok. så fint da. får lese dem et par ganger:P
scott lynch wrote:Ooooh. You really dodged the fall of the axe on that question, didn't you?
Yeah, I kinda did. Hey, Tolkien was the guy that spoke seventeen languages. As for me, I... I'm, um, really good at Final Fantasy VI.
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1659
Joined: Fri Sep 30, 2005 21:19
Location: Tellus

Post by Wolfbrother »

Jeg har endelig somlet meg til å begynne på boken. Håper virkelig boken er veldig god (siste boken jeg leste var American Gods så boken må være veldig god for å gjøre et bra inntrykk).
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Hei, folkens! Det er lenge siden jeg postet her sist, men det betyr ikke at jeg ikke er innom og passer på dere en gang innimellom.

For dere som er interessert, så har jeg funnet ut at "The Lies of Locke Lamora" blir utgitt i av Damm forlag i august i år. Tittelen blir "Løgneren Locke Lamora". Bokomslaget er det samme som på den opprinnelige britiske utgaven.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Ninin
Hengiven
Hengiven
Posts: 164
Joined: Mon Jul 23, 2007 13:11
Contact:

Post by Ninin »

Jeg har Tloll liggende et sted. Nå fikk jeg lyst til å lese videre. :lol:
Også kalt Tyr, Old Anger (eller bare et av ordene), Nin, Amon, og Brian. Velg selv :D
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Vil berre få informere om at eg har observert "Løgneren Locke Lamora" ute i butikkane no. Til dei som vil lese på norsk, eller anbefale til nokon som vil lese på norsk.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Lothar
Asha’man
Asha’man
Posts: 282
Joined: Sat Nov 12, 2005 18:24

Post by Lothar »

Skal kjøpes så fort jeg finner den. Tror du / vet du om den er i alle (eller de fleste store) bokhandler?
Moghedien
Sitter
Sitter
Posts: 442
Joined: Sun Apr 16, 2006 18:16
Location: Nangijala

Post by Moghedien »

Jeg vil tro den finnes i de fleste bokhandler. Jeg kan i hvert fall huske å ha sett den i flere forskjellige butikker sånn i det siste.
Selv har jeg nettopp begynt på den engelske utgaven, og jeg må jo si at den absolutt virker veldig lovende.
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

To nye (og flotte!) lesere. Håper dere liker boka :)

Personlig skal jeg se etter boka i morra (må ha en kopi på norsk, vettu), da jeg skal bruke noen timer til å vandre rundt i bartebyen. Skal bli skøy, tenker jeg.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Morten
Oversetter
Oversetter
Posts: 402
Joined: Sat May 28, 2005 13:08
Contact:

Post by Morten »

For de som måtte være interessert, her er en fin artikkel om bl.a. oversettelsen av Locke Lamora, skrevet av min kollega Kyrre Haugen Bakke:

http://www.bibsent.no/nyheter/bsinnlegg ... 09_08.aspx
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Tusen takk for lenken, Morten. Jeg må si at jeg er meget fornøyd med måten Kyrre Haugen Bakke har oversatt tLoLL; den er like flott på norsk som på engelsk.

Og for de som går og klør seg i hodet angående bok 3 i serien, kan jeg informere om at hele internettet klør med dere. Ingen har peiling - selv ikke forlaget og Lynchs agent - når manuskriptet er ferdig. Kan hende får vi se den britiske utgaven i år, kan hende det skjer neste år. JSkal jeg være ærlig, tror egentlig mest på neste år...
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Jeg har akkurat begynt på tLoLL, og jeg vet ikke helt hva jeg syns...

Jeg har lest kanskje en femtedel eller noe, og veit at dette ikke er så mye, men jeg har likevel følelsen av at jeg ikke blir kjent med Locke. Blir jo omtrent bedre kjent med denne personen han skal være.

Er dette noe forfatteren har gjort med vilje ettersom Locke virker som en type som har mange personligheter og blabla, så jeg må lære meg å leve med det, eller blir det bedre etterhvert?

Er jo noen klipp fra Lockes barndom, så har litt håp, men vil gi boka en real sjanse, og hvis jeg bare må lære meg å leve med det så gjør jeg det... :)
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Post Reply