Utsende til den Mørkeste

Del dine teorier med oss

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Post Reply
elric
Hengiven
Hengiven
Posts: 200
Joined: Tue Apr 07, 2009 15:52
Location: Svarte Tårnet

Utsende til den Mørkeste

Post by elric »

Jeg lurer på hvordan andre ser for seg den Mørkeste.
Jeg ser for meg enten en mørk svart levende sky med enten glimt av grønt eller rødt inne i seg. Jeg har også sett for meg et STOOORT menneske lagd av skygger sitende på en trone av skjeletter
"Every man dies. Not every man really lives.
- William Wallace"
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1520
Joined: Wed Jun 01, 2005 18:14

Post by Akira »

Jeg ser for meg at vi ikke kan se han for oss, rett og slett fordi han er en gudeskapning som er utenfor vår fatteevne. Det blir som med skaperen, umulig å avbilde eller se for seg.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
elric
Hengiven
Hengiven
Posts: 200
Joined: Tue Apr 07, 2009 15:52
Location: Svarte Tårnet

Post by elric »

Vrl skaperen ser jeg for meg som et stort hvitt glødene lys
"Every man dies. Not every man really lives.
- William Wallace"
Rodel Ituralde
Hengiven
Hengiven
Posts: 242
Joined: Sun Mar 23, 2008 16:48
Location: Arad Doman

Post by Rodel Ituralde »

Tror egentlig ikke der er så mye og se.
There is some delight in ale and wine
And some in girls with ankles fine
But my delight, yes always mine
Is to dance with Jak O’ the Shadows
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Har aldri egentlig sett ham for meg som annet enn den "disembodied voice" som snakker til De fortapte i den hula i Shayol Ghul. Noe av ham er antakeligvis i Shadar Haran, men ellers kan vi bare spekulere.

Jeg er dog litt usikker på om han er som Sauron før Dagorlad, da han kunne ta hvilken som helst form han ville, og som regel så tiltalende ut for alle. Sauron var tross alt "bare" en relativt mindre ånd i et polyteistisk hierarki, mens Den Mørkeste er det onde motstykket til Skaperen, og burde som sådan være noget mer befridd fra den typen begrensinger, ved at han trolig har mer direkte måter å påvirke folk på. Med mindre han foretrekker å gjøre det mer indirekte, da.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Lily
Hengiven
Hengiven
Posts: 162
Joined: Mon Mar 08, 2010 12:49
Location: Molde / Trondheim

Post by Lily »

Enig med Akira. Jeg tror ikke det er mulig for oss å oppfatte ham i det hele tatt. Jeg er usikker på om jeg tror at han har en fysisk skikkelse i det hele tatt. Han er utenfor Mønsteret, han eksisterer egentlig ikke i denne virkeligheten i det hele tatt - hvorfor skulle han egentlig ha en fysisk skikkelse som vi skal kunne oppfatte? Hvis han hadde hatt en fysisk skikkelse hadde det vel heller ikke vært så mye bruk for Shaidar Haran.
elric
Hengiven
Hengiven
Posts: 200
Joined: Tue Apr 07, 2009 15:52
Location: Svarte Tårnet

Post by elric »

Han ville jo fremdeles hatt bruk for han med tanke på at han ikke er fri. For Haran reiser jo rundt og organiserer osv...
"Every man dies. Not every man really lives.
- William Wallace"
Post Reply