Pride and Prejudice
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Pride and Prejudice
Nå har jeg altså fått sett årets første store flotte deilige hærlige nydelige film... Pride and Prejudice. Noen som har sett den? Mmm... Darcy...
Noen som har sett den britiske miniserien? Den så jeg for omlag et år siden, og den er nydlig. Men for å diskutere temaet må nødvendigvis noen ha sett hva jeg prater om...
Altså... ?
Noen som har sett den britiske miniserien? Den så jeg for omlag et år siden, og den er nydlig. Men for å diskutere temaet må nødvendigvis noen ha sett hva jeg prater om...
Altså... ?
Urban tilværelse
-
Daughter of the Nine Moon
- Mørkefrende

Det var da enda godt. Det kunne jo tenkes at du, Gud forby, ble smittet av den svært spredelige parasitten jentelus...
Selv likte jeg denne filmen meget godt. Har elsket boken siden den første gangen jeg leste den, og filmatiseringen var ingen skuffelse. Skuespillerne brillierte. Det er første gang jeg har sett en film med Keira Knightly uten å gremmes. Man hadde egentlig ingen planer om å se filmen, men jeg er glad for at jeg gjorde det. Jeg fikk desverre ikke sett BBC produksjonen, noe som irriterer meg til de tusner, da de fleste jeg kjenner har presisert at den var veldig god.
Selv likte jeg denne filmen meget godt. Har elsket boken siden den første gangen jeg leste den, og filmatiseringen var ingen skuffelse. Skuespillerne brillierte. Det er første gang jeg har sett en film med Keira Knightly uten å gremmes. Man hadde egentlig ingen planer om å se filmen, men jeg er glad for at jeg gjorde det. Jeg fikk desverre ikke sett BBC produksjonen, noe som irriterer meg til de tusner, da de fleste jeg kjenner har presisert at den var veldig god.
Du finner idioter over alt. På hele kloden.
Jeg sier ofte til meg selv: Malin, du er ikke alene.
Hva med ekornverdet?
Jeg sier ofte til meg selv: Malin, du er ikke alene.
Hva med ekornverdet?
Det er uten tvil ingen sutrefilm! Alt går jo bare bra, og man sitter med et smil om munnen fra ende til annen.
Jeg var også meget skeptisk på Kiera Knightly, for jeg synes ikke hun har gjort noe før som tilsier en bra rolle, men hun gjorde det ok. Og han som spilte Darcy, Mathew MacFaddyen eller noe slikt, var jo perfekt til rollen. Like perfekt som Collin Firth som hadde rollen i miniserien. Og ja - miniserien er utrolig god.
Jeg likte også veldig godt jentens mor på filmen. Hun spilte godt. Det samme kan sies om Mr. Bingley og søster, samt Ms Lucas. Det er så viktig at filmens hovedpersoner bygges opp av andre dyktige skuespillere.
Jeg savnet to ting i filmen i forhold til miniserien... Noen som kan gjette? Begge scenene inkluderer en våt mr. Darcy...

Jeg var også meget skeptisk på Kiera Knightly, for jeg synes ikke hun har gjort noe før som tilsier en bra rolle, men hun gjorde det ok. Og han som spilte Darcy, Mathew MacFaddyen eller noe slikt, var jo perfekt til rollen. Like perfekt som Collin Firth som hadde rollen i miniserien. Og ja - miniserien er utrolig god.
Jeg likte også veldig godt jentens mor på filmen. Hun spilte godt. Det samme kan sies om Mr. Bingley og søster, samt Ms Lucas. Det er så viktig at filmens hovedpersoner bygges opp av andre dyktige skuespillere.
Jeg savnet to ting i filmen i forhold til miniserien... Noen som kan gjette? Begge scenene inkluderer en våt mr. Darcy...
Urban tilværelse
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Hmm, dette skal da ikke være noe problem? Hver gang jeg er inne i en forretning hvor DVD-er omsettes, må jeg nesten vade meg gjennom bunkevis med Pride And Prejudice-DVD-er...Daughter of the Nine Moon wrote:Jeg fikk desverre ikke sett BBC produksjonen, noe som irriterer meg til de tusner, da de fleste jeg kjenner har presisert at den var veldig god.
Uansett, jeg gleder meg som en unge til å få sett denne filmen. Jeg har likt alt annet jeg har sett av Austen-filmatiseringer, så forhåpningene er høye.
Forresten, er det denne som ble filmatisert for noen år siden også, med bl.a. Alan Rickman og han britiske fyren som spilte hovedrolla i Fire Bryllup og En Gravferd (elendig på navn...)?
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Litt som med meg og Harry Potter, altså? (Var på kino og så den for tredje gang nå denne uka...)
Men nei, jeg har ikke fått sett miniseria. Skulle egentlig se den med søstra mi i jula, men det ble liksom ikke noe av. Kommer vel til å se den i løpet av de neste månedene, men...
Har egentlig mer lyst til å lese boka - søstra mi påstår at Austen har en helt herlig sarkastisk måte å beskrive adelsfolka på, som jeg tror jeg vil like ganske bra...
Men nei, jeg har ikke fått sett miniseria. Skulle egentlig se den med søstra mi i jula, men det ble liksom ikke noe av. Kommer vel til å se den i løpet av de neste månedene, men...
Har egentlig mer lyst til å lese boka - søstra mi påstår at Austen har en helt herlig sarkastisk måte å beskrive adelsfolka på, som jeg tror jeg vil like ganske bra...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.