www.earth.google.com/
Tips til bra programmer?
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Tips til bra programmer?
Anbefaler alle å prøve dette fascinerende programmet (Google Earth) som lar deg se hele verden. De største stedene kan man zoome langt nok inn til å fint se biler o.l. Har selv vært innom Bagdad, Vatikanstaten, Paris, Berlin og L.A. idag.
www.earth.google.com/
www.earth.google.com/
Last edited by Simen on Thu Feb 02, 2006 21:34, edited 2 times in total.
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
NASA har eit liknande program, som du finn her:
http://worldwind.arc.nasa.gov/
Sidan tråden nemner "tips til bra program", kan eg ta med litt meir:
Om nokon har behov for andre program, uten å ville investere, so kan denne tråden frå Diskusjon.no vere til hjelp:
All verdens nyttigste gratisprogrammer.
For å nemne eit par:
http://worldwind.arc.nasa.gov/
Sidan tråden nemner "tips til bra program", kan eg ta med litt meir:
Om nokon har behov for andre program, uten å ville investere, so kan denne tråden frå Diskusjon.no vere til hjelp:
All verdens nyttigste gratisprogrammer.
For å nemne eit par:
- OpenOffice - veldig bra alternativ til MS Office
- VLC - medieavspelar som speler nesten alt
- Opera
- Firefox
- Thunderbird - ein betre epostlesar enn Outlook Express
Nah, divx er en kodek – en måte å komprimere videoen på.
VLC er bare et program til å spille av mediafiler med, og den støtter mange formater, siden den har innebygget kodekstøtte for en haug av kodeker. Men jeg syns ikke windows versjonen er så bra, hos meg så deaktiveres ikke skjermspareren. Heldigvis ikke det problemet på macen.
VLC er bare et program til å spille av mediafiler med, og den støtter mange formater, siden den har innebygget kodekstøtte for en haug av kodeker. Men jeg syns ikke windows versjonen er så bra, hos meg så deaktiveres ikke skjermspareren. Heldigvis ikke det problemet på macen.
-
Damien Frost
- Sitter

Har du ikke hørt om DivX Player da?Eivind wrote:Nah, divx er en kodek – en måte å komprimere videoen på.
Det er vell en av de beste gratis filmavspillings-programmene som finns, syns jeg da! Men WMP er grei den og da!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
- Davram Bashere
-
Damien Frost
- Sitter

Tror det skal gå an, hvis man gjør det på rette måten. Jeg fant en oppskrift på nett en gang, om hvordan man fiksa dette. Men der måtte man ha så mange forskjellige program folk flest ikke har.Ashaman wrote:Ja, xvid er bra! Kan man bruke det på dvd-spiller? Dersom man kan det, må man brenne filen som data-dvd/cd eller video-dvd/cd?
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara