så.. hvorfor var du det i utgangspunktet?Terje wrote:Vel, nazisme er i bunn og grunn rasisme, og jeg digger ikke helt rasisme. Vi kan ikke tillate oss å utelukke talentfulle, intelligente og flittige individer bare fordi de har "feil" hudfarge eller noe sånt tull. "It's what you do, not what you are, that matters", og alt det der...og hva fikk deg til å helomvende slik da?
Hva leser du for tiden?
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki
Har ei slik utgåve ja, men har ikkje lest det endå.Terje wrote:Hva synes du? (Hvis du har en utgave med etterordet hans, hvor han legger ut om sitt litteratursyn o.l., er det lesverdig.)incanus wrote:Er snart ferdig med Rosens navn av Umberto Eco.
Eg likte boka. Vart kanskje litt lei av teologiske diskusjonar (t.d. rundt kjettarar...) i lengden, og Adso si skildring av portalen til kyrkja var litt i overkant, men elles var det so absolutt ei leseverdig bok.
Om du slit fælt med å få tak i den kan då sikkert Outland bestille den for deg. Dersom dei har den i ein anna butikk, meinar eg.Terje wrote:And bloody much good that'll do me.Loki wrote:Dei har den på Outland Bergen.Terje wrote:Tilbakemeldinger kommer; jeg må bare få tak i #5 av Lucifer. Det er jo umulig å oppdrive et eneste eksemplar!
Eventuelt kan eg alltids kjøpe den og poste den til deg.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Portalskildringa var litt mye, ja, men det med kjetterne hadde jeg mindre imot; det er dette som skiller boka fra en hvilken som helst annen kriminalroman.incanus wrote:Eg likte boka. Vart kanskje litt lei av teologiske diskusjonar (t.d. rundt kjettarar...) i lengden, og Adso si skildring av portalen til kyrkja var litt i overkant, men elles var det so absolutt ei leseverdig bok.
Når det gjelder teologien skal jeg ikke skryte på meg at jeg alltid hang med i svingene, for å si det sånn.
Aha! Gjennomskua! Tror du virkelig at du kan narre meg til å gi adressa mi til deg gjennom slikt et simpelt narrespill?Eventuelt kan eg alltids kjøpe den og poste den til deg.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
...Ja?Terje wrote:Aha! Gjennomskua! Tror du virkelig at du kan narre meg til å gi adressa mi til deg gjennom slikt et simpelt narrespill?Eventuelt kan eg alltids kjøpe den og poste den til deg.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Din tiltru til meg er overveldande.Faile wrote:Loki er nok en smule suspekt, men jeg tror ikke han er så suspekt Terje...
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Hehe, jeg bare lukka øya og tenkte på fedrelandet, jeg.Ashaman wrote:Yes! Fikk bibloteket til å bestille KoD i går! Den var visst på avhenting, men vi får se! Er straks ferdig med å lese til bilteorien! For noe vas!
Relativt bra gikk det også...
EDIT:
Var det derfor du ble så overraska da jeg helt uoppfordra ga deg den greia om "Across the barricades"?Faile wrote:liker å tro på det beste i alle
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Damien Frost
- Sitter

*Klapp-klapp*
Nå har jeg lagt Jonathan Strange og Mr. Norell til sides, for å fokusere på LoC. Da jeg hadde to bøker samtidig ble det til at jeg ikke leste i noen av de, så jeg må nok bare ta en av gangen.
Nå har jeg lagt Jonathan Strange og Mr. Norell til sides, for å fokusere på LoC. Da jeg hadde to bøker samtidig ble det til at jeg ikke leste i noen av de, så jeg må nok bare ta en av gangen.
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
-
Wolfbrother
- Den Fortapte