Trykkingen av Muhammed i Magazinet
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
http://www.henryk-broder.de/tagebuch/ka ... isten.html
Fant denne! Utrolig bra!
Smører bare på det dårlige forholdet liksom!
Fant denne! Utrolig bra!
Smører bare på det dårlige forholdet liksom!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
- Davram Bashere
Morosame, somme av dei hadde til og med gode poeng, men litt vel einsidig for min smak. 
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Utvalget striper er alle som ein kritiske til dei som har reagert sterkt på Muhammad-karikaturane. Difor seier eg dei er einsidige - ingen av dei gjer i særleg grad narr av dei som står på den andre sida i saka. Kvar for seg er dei fleste stripene heilt greie, men den samlinga av dei blir einsidig etter mitt syn.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Nettopp, det var jo det eg sa, "noko einsidig etter min smak".Kjetil wrote:Jeg tror det var det som var hele poenget, å vise stripene som fremstiller det synspunktet, ikke ha en saklig debatt.
Er jo det samme som å si at en bok er ensidig for det er bare bokstaver! Helt håpløst! 
Tror norges strategi er å ligge så lavt som mulig i terrenget, og håpe det blåser over. Omtrent som vi gjorde i 1939.
Dette har jeg ikke hørt noenting om, men det bekrefter vel bare poenget ditt.Noen som har fått med seg at enkelte redaktører i midtøsten risikerer fengelsstraff får å ha publisert karikaturene? Og at Støre ikke sier et pip om det? At hele vesten ignorerer dette uten å si klart ifra at dette er en uaktseptabel måte å reagere på?
Tror norges strategi er å ligge så lavt som mulig i terrenget, og håpe det blåser over. Omtrent som vi gjorde i 1939.
For meg virker det bare som at all innblandelse fra vesten har gjort ting verre. Kanskje de trenger tid til å få orden på sine egne inbyrdes problemer.Ceres wrote:Veien mot demokrati og orden i midtøsten er lang. Men hva skal vi egentlig gjøre?
Det som helt sikkert hadde hjulpet hadde vært om USA hadde sluttet å bombe annenhvert land der nede to ganger i uka.
Jeg vet ihvertfall hva jeg skal gjøre, legge meg, må opp ufattelig tidlig imorgen.
USA har svaret. Det er bare å ta kontroll over hele Midtøsten å føre inn demokrati. Denne prosessen er veldig lang. USA må få ha kontrollen i Midtøsten i minst 50 år. Slik får de til et rettfferdig samfunn der også. Uten diskriminering og forskjellsbehandling. Sånn som i USA. USA bør være forbildet for alle land. Hvis alle kunne gjort sånn som USA ville vi levd i en frisk og fri verden. Kriging ville ikke lenger vært nødvendig. USA ville vært enda et slags politi.