Trykkingen av Muhammed i Magazinet

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Nå skal det jo sies at A-gjengen faktisk har erklært krig mot nazistene, og jeg kjenner et par pakistanere på skolen min som skal på den demonstrasjonen.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Uff, for en stakkarslig ting å erklære krig mot: En maktesløs gruppe av ignorante ekstremister som lager rockelåter om at "rock er den hvite manns musikk"... :lol:

Hvis jeg var A-gjengen, ville jeg funnet meg et bedre mål. :lol:
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

http://www.henryk-broder.de/tagebuch/ka ... isten.html
Fant denne! Utrolig bra!
Smører bare på det dårlige forholdet liksom!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

de der var adskillig morsommere enn de opprinnelige muhammed-tegningene. :lol:
tja, jo, kanskje det.

sitter for den blå ajah.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Veldige morsomme, og veldig mye bedre enn de fleste karikaturtegningene du finner i norske aviser.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Morosame, somme av dei hadde til og med gode poeng, men litt vel einsidig for min smak. :P
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Hvordan kan du si at de er ensidige? Er jo en samling, fra forskjellige aviser, forskjellige tegnere om samme tema. Er jo ikke ensidige i det hele tatt. Takler samme emne på flere forskjellige gode måter.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Utvalget striper er alle som ein kritiske til dei som har reagert sterkt på Muhammad-karikaturane. Difor seier eg dei er einsidige - ingen av dei gjer i særleg grad narr av dei som står på den andre sida i saka. Kvar for seg er dei fleste stripene heilt greie, men den samlinga av dei blir einsidig etter mitt syn.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Jeg tror det var det som var hele poenget, å vise stripene som fremstiller det synspunktet, ikke ha en saklig debatt.
Eivind
Ta’veren
Ta’veren

Post by Eivind »

Noen som har fått med seg at enkelte redaktører i midtøsten risikerer fengelsstraff får å ha publisert karikaturene? Og at Støre ikke sier et pip om det? At hele vesten ignorerer dette uten å si klart ifra at dette er en uaktseptabel måte å reagere på?
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Kjetil wrote:Jeg tror det var det som var hele poenget, å vise stripene som fremstiller det synspunktet, ikke ha en saklig debatt.
Nettopp, det var jo det eg sa, "noko einsidig etter min smak". :-)
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Er jo det samme som å si at en bok er ensidig for det er bare bokstaver! Helt håpløst! :)
Noen som har fått med seg at enkelte redaktører i midtøsten risikerer fengelsstraff får å ha publisert karikaturene? Og at Støre ikke sier et pip om det? At hele vesten ignorerer dette uten å si klart ifra at dette er en uaktseptabel måte å reagere på?
Dette har jeg ikke hørt noenting om, men det bekrefter vel bare poenget ditt.
Tror norges strategi er å ligge så lavt som mulig i terrenget, og håpe det blåser over. Omtrent som vi gjorde i 1939.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Veien mot demokrati og orden i midtøsten er lang. Men hva skal vi egentlig gjøre?
Urban tilværelse
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Ceres wrote:Veien mot demokrati og orden i midtøsten er lang. Men hva skal vi egentlig gjøre?
For meg virker det bare som at all innblandelse fra vesten har gjort ting verre. Kanskje de trenger tid til å få orden på sine egne inbyrdes problemer.
Det som helt sikkert hadde hjulpet hadde vært om USA hadde sluttet å bombe annenhvert land der nede to ganger i uka.

Jeg vet ihvertfall hva jeg skal gjøre, legge meg, må opp ufattelig tidlig imorgen.
Rambomons
Hengiven
Hengiven

Post by Rambomons »

USA har svaret. Det er bare å ta kontroll over hele Midtøsten å føre inn demokrati. Denne prosessen er veldig lang. USA må få ha kontrollen i Midtøsten i minst 50 år. Slik får de til et rettfferdig samfunn der også. Uten diskriminering og forskjellsbehandling. Sånn som i USA. USA bør være forbildet for alle land. Hvis alle kunne gjort sånn som USA ville vi levd i en frisk og fri verden. Kriging ville ikke lenger vært nødvendig. USA ville vært enda et slags politi.
Post Reply