Filmliste – Top 10

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3442
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

terje wrote:Er det forskjeller i rekeefølge på utgivelse og i-filmen-kronologisk rekkefølge? :shock:

Det hadde jeg faktisk ikke fått med meg, selv om jeg har lurt på hvorfor mine VHS-utgaver av filmene er så pussig nummererte... :roll:
VHS-utgåvene mine er nummererte til å passe saman med "Young Indiana Jones"-serien (som eg ikkje har sett) og har vel 45, 46 og 47 eller noko slikt på seg, ja.

"Temple of Doom" foregår før dei to andre fordi dei ville unngå nazistene,og dermed la den til eit tidspunkt før dei var dominerende. :P Det er i alle fall den offisielle forklaringa.

Pluss at dei antakeleg ville ha ein unnskyldning for å ha ein meir dristig, ungdommeleg og macho Indy. :roll:
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Aha. Det forklarer de merkelige numrene. Takk skal du ha! :D
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
SAU
Mørkefrende
Mørkefrende
Posts: 52
Joined: Thu Jun 09, 2005 11:23

Post by SAU »

Jeg fikk en "Young Indiana Jones"-film til jul for noen år siden. Han var pilot under første verdenskrig, også skjøt han på den røde baron.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Oi. Da må han jo være ganske gammel i de senere filmene?

Hvem er det forresten som spiller i disse "Young Indiana Jones"-filmene?
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1520
Joined: Wed Jun 01, 2005 18:14

Post by Akira »

Mine topp ti eller flere:

Alle LOTR-filmene
Heat
Akira
Collateral
Black Hawk Dowm
Saving Private Ryan
Istid
The Last Samurai
Aliens 2
Pulp Fiction
og sikkert mange fler...
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3442
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

terje wrote:Oi. Da må han jo være ganske gammel i de senere filmene?
Høh, ja, han må vel vere i førti-årene. :o
Hvem er det forresten som spiller i disse "Young Indiana Jones"-filmene?
Den er laga av George Lucas, den serien (er vel nesten timelange episodar, så er nesten meir filmar enn episodar), og har vunne ein del prisar og sånn, men eg hugsar ikkje kven som spelar Indy. Om du googler på "Young Indiana Jones" finn du det nok likevel relativt kjapt. :P
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Aha: http://www.indianajones.com/young/

Virker som om at serien begynner i 1908, og slutter i 1920. Altså rundt 15 år før filmene begynner.

Ser ut som at han som spiller Indy heter Sean Patrick Flanery...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3442
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

terje wrote:Aha: http://www.indianajones.com/young/

Virker som om at serien begynner i 1908, og slutter i 1920. Altså rundt 15 år før filmene begynner.
Hm, kor gamal er han så i 1908?
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Han så ut som om han var melom 7 og 11...
EDIT: Skuespilleren var 10...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3442
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

terje wrote:Han så ut som om han var melom 7 og 11...
EDIT: Skuespilleren var 10...
That would make him 37 i "Temple of Doom", sant? Hm. Hadde tippa 30-35 eg, så det er vel truverdig, antek eg.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Taraisilwèn
Hengiven
Hengiven
Posts: 122
Joined: Sat Jun 11, 2005 0:52
Location: Stavanger

Post by Taraisilwèn »

1. LotR (hadde eg delt di opp hadde de blitt delt utover de 3 første
plassene på listå - FotR som nr 1.)
2. Armageddon
3. Titanic (tror eg...lenge siden eg har sitt den)
4. Robin Hood (huske ikje heile navne mn d e dn me Kevin Costner)
5. Mannen med Jernmasken (Så d så..!)
6. Løvenes Konge
7. Den perfekte stormen
8. Mulan
9. Ocean's 11
10. Den sjette sansen? Pirates of teh carribean?

Men så e der mange filmer eg ikje huske navne på eller bare ikej komme på eg har sitt, som sikkert kunne vært på denne listå. *ser på listå* jaja
"Almost dead yesterday, maybe dead tomorrow, but alive, gloriously alive, today."
~Mat Cauthon
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 855
Joined: Sun May 29, 2005 11:50
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

jaaaa, pirates of the caribbean! har sett den et titalls ganger... hehe..
men jeg innrømmer i det minste at det er på grunn av en viss captain sparrow :P
Stefan
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 957
Joined: Sat Apr 30, 2005 17:18
Location: Bergen

Post by Stefan »

Vanskelig å rangere 1-10, men etter å ha tatt en titt på imdb-lista mi, så er dette mine favoritter:

Lotr (med RotK på førsteplass, faktisk)
Kill-Bill 1 og 2
The Green Mile
The Godfather (bare sett første filmen, har hele samlinga)
Ben-Hur
Robin Hood: Prince of Thieves (lurer på hvor mange ganger jeg så den iløpet av barndommen :P)
Pulp Fiction
Gladiatoren
Istid (mener denne er bedre på norsk enn på engelsk; pga Otto Jespersen og Dagfinn Lyngbø :))
Dum og dummere
Rain Man
Oceans Eleven (må få sett Twelve)
Star Wars I (digger lille Anakin)
The Pianist
Shrek-filmene
Titanic

Sikkert glemt noen...
Taraisilwèn
Hengiven
Hengiven
Posts: 122
Joined: Sat Jun 11, 2005 0:52
Location: Stavanger

Post by Taraisilwèn »

Jess mr. Sparrow e det store plusset!:)

Oi Ben Hur...lenge siden eg har sitt den, hm...må aknskje se den igjen snart. Å the green mile må eg se snart! (har aldri sett den).
Gladiatoren burde kanskje og vert på listå mi:p
"Almost dead yesterday, maybe dead tomorrow, but alive, gloriously alive, today."
~Mat Cauthon
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1520
Joined: Wed Jun 01, 2005 18:14

Post by Akira »

Stefan wrote:Vanskelig å rangere 1-10, men etter å ha tatt en titt på imdb-lista mi, så er dette mine favoritter:

Lotr (med RotK på førsteplass, faktisk)
Kill-Bill 1 og 2
The Green Mile
The Godfather (bare sett første filmen, har hele samlinga)
Ben-Hur
Robin Hood: Prince of Thieves (lurer på hvor mange ganger jeg så den iløpet av barndommen :P)
Pulp Fiction
Gladiatoren
Istid (mener denne er bedre på norsk enn på engelsk; pga Otto Jespersen og Dagfinn Lyngbø :))
Dum og dummere
Rain Man
Oceans Eleven (må få sett Twelve)
Star Wars I (digger lille Anakin)
The Pianist
Shrek-filmene
Titanic

Sikkert glemt noen...
Du verden, utrolig nok finnes det andre enn meg som ikke synes at SW 1 er dårlig. Det er bra. Hurra for Ep 1.
Post Reply