Fotball

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Thomdril
Asha’man
Asha’man

Post by Thomdril »

Må jo nesten nevne Liverpools triumf i FA.cupen i går! 7(!) -0 mot Birmingham er kanskje det mest sinnsyke resultatet jeg har sett noen sinne, uansett hvor svekka b'ham var..
Med et fantastisk treff av Riise, og scoringer av alle spissene, var dette mer eller mindre en perfekt kamp! (For den ene siden da)..
Who's that riding into the sun.
Who's the man with the itchy gun.
Who's the man who kills for fun!
Psy-cho Dad. Psycho Dad. Psycho Dad!
He sleeps with a gun, but he loves his son.
Killed his wife 'cause she weighed a ton... Psycho Dad!
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Thomdril wrote:Må jo nesten nevne Liverpools triumf i FA.cupen i går! 7(!) -0 mot Birmingham er kanskje det mest sinnsyke resultatet jeg har sett noen sinne, uansett hvor svekka b'ham var..
Med et fantastisk treff av Riise, og scoringer av alle spissene, var dette mer eller mindre en perfekt kamp! (For den ene siden da)..
Ja, i går rant plutselig alt inn! Keeperen til Birmingham hadde vel ikke sin beste dagen på jobben akkurat :).

Likte målet til Morientes best, vakker og effektiv angrepsfotball. Dessuten utrolig moro å se Momo tilbake, det var jo rykter om at han ville måtte legge opp fotballen pga øyeskaden han fikk mot Benfica.

Nå blir det litt av et lokalderby på lørdag, med to lag i kjempeform.
Rambomons
Hengiven
Hengiven

Post by Rambomons »

Da er det snart sesongstart. Skulle nesten hatt en tabellkonkurranse på forumet. Sette opp tabellen over hvordan den vil være når sesongen er over (og RBK har tatt seriegull).

Her er mitt forslag:

1. Rosenborg
2. Lillestrøm
3. Vålerenga
4. Viking
5. Lyn
6. Start
7. Brann
8. Tromsø
9. Odd
10. Fredrikstad
11. Stabæk
12. Molde
13. Ham-Kam
14. Sandefjord

Må ærlig innrømme at følelsene mine for enkelte lag har spilt en stor rolle. Det jeg håper skjer med enkelte lag.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Thomdril wrote:Må jo nesten nevne Liverpools triumf i FA.cupen i går! 7(!) -0 mot Birmingham er kanskje det mest sinnsyke resultatet jeg har sett noen sinne, uansett hvor svekka b'ham var..
Da vil jeg gjerne få vise til denne utrolige tippingen om nettopp denne kampen. :o http://www.dagbladet.no/sport/2006/03/22/461519.html
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

herretusan! :shock: jeg vil også gjerne ha lotto tallene hans! :P
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Rambomons wrote:Da er det snart sesongstart. Skulle nesten hatt en tabellkonkurranse på forumet. Sette opp tabellen over hvordan den vil være når sesongen er over (og RBK har tatt seriegull).

Her er mitt forslag:

1. Rosenborg
2. Lillestrøm
3. Vålerenga
4. Viking
5. Lyn
6. Start
7. Brann
8. Tromsø
9. Odd
10. Fredrikstad
11. Stabæk
12. Molde
13. Ham-Kam
14. Sandefjord

Må ærlig innrømme at følelsene mine for enkelte lag har spilt en stor rolle. Det jeg håper skjer med enkelte lag.
Nope. Jeg tror hvertfall Ham-Kam kommer høyere opp. Og ellers er jeg vel enig.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Dette tipset la jeg inn på tabellkonkuransen på www.vg.no.

1.Rosenborg
2.Brann
3.Vålerenga
4.Lillestrøm
5.Lyn
6.Start
7.Viking
8.Tromsø
9.Stabæk
10.Odd Grenland
11.Molde
12.Fredrikstad
13.Ham-Kam
14.Sandefjord

Har stor tro på brann i år, vet ikke helt hvorfor. Ellers kommer rosenborg tilbake.

I bunnen av tabellen går Sandefjord straka veien ned sammen med Ham-På tide.
Thomdril
Asha’man
Asha’man

Post by Thomdril »

1. Rosenborg
2. Lillestrøm
3. Vålerenga
4. Viking
5. Lyn
6. Brann
7. Start
8. Fredriksatd
9. Tromsø
10. Molde
11. Stabæk
12. Odd
13. Sandefjord
14. Ham-Kam
Tror desverre Enga vil slite, hvis ikke det kommer en klassespiller til før vinduet stenger.. Pippippene ser sterke ut, men jeg tror RBK kommer hardt tilbake i år. Lyn får trøbbel med de nye Nigerianerene, Brann og Mons skuffer igjen, Start gjør en middels 2. sesong, FFK har lille-Eggen som hoved trener igjen og kan gjøre det OK. Molde selger Friend, Stabæk holder seg greit oppe, odd sliter uten Suffo og Occean, Sandefjord satser på kvantitet over kvalitet, mens Kamma sliter skikkelig etter at Ståle forsvant.. De andre er mer eller mindre bare pressa inn i tabellen.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Hvis Molde selger Friend, tror jeg de kommer til å holde seg opp kun på grunn av andres (les: Kammas og Sandefjords) inkompetanse. Om de unngår nedrykk i det hele tatt, da. Lillestrøm virker per i dag som et mye sterkere lag enn Rosenborg, men det kan være fordi jeg ikke vil skuffe meg selv igjen. Lyn er spennende, og jeg tror de vil klare seg bedre enn Viking i år, selv om det kan bli tett (angrepsrekka til Viking er syk i år). Branns sesong ødelegges av skader, mens Vålerenga rett og slett ikke får det til. Ikke at de komemr til å gjøre det dårlig, men dersom de blir blant de to beste, blir jeg veldig overraska. Så også hvis de havner på tredje, for den saks skyld.

1. Lillestrøm
2. Rosenborg
3. Lyn
4. Viking.
5. Vålerenga
6. Brann
7. Fredrikstad
8. Start
9. Tromsø
10. Odd
11. Stabæk
12. Molde
13. Ham-Kam
14. Sandefjord
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
hansito
Hengiven
Hengiven

Post by hansito »

Har mest tro på kjetil sin tabell, men jeg tror at enga ikke når så høyt opp i år.
Min signatur er sterkere enn din signatur!
Rambomons
Hengiven
Hengiven

Post by Rambomons »

Brann kommer aldri så høyt. De greier rett og slett ikke å prestere så bra. Har ikke den minste tro på at Brann skal klare å ta sølv. Enten så spiller de dårlig ellers de mye ødelagt på grunn av skader.
Thomdril
Asha’man
Asha’man

Post by Thomdril »

Etter at brann mista Soma begynner det å se mørkt ut.. Virker også som Mons er helt uten ambisjoner.. De skal være godt fornøyd om de blir blandt de 5 beste.. Ser også ut som at Surferboy Dylan forsvinner også.. Han var vel ikke noen stjerne, men de mister jo en del dybde..
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Er helt enig med dere at Brann aldri kommer så høyt på papiret i år, men ser du på historien er det alltid minst ett lag som overasker stort, og jeg tror det blir Brann i år. I fjor var det start. Hvem trodde at nyopprykkede start skulle komme på 2. plass før sesongen? Ingen.
Thomdril
Asha’man
Asha’man

Post by Thomdril »

Jo, det er klart noen kommer til å overraske.. Sikkert både oppe og nede på tabellen. Men jeg tviler på at brann blir et av dem.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Krysser fingrene for at Molde vil overraske opsitivt i år -- selv om det ser ubeskrivelig tynt ut. :P

Og Brann ble klart svekka av at de mista Soma, ja. Han er en av seirens beste midtstoppere.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Post Reply