Filosofiske tanker om årsaken til handlinger

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Gurthang
Hengiven
Hengiven
Posts: 102
Joined: Sat Jun 04, 2005 23:39

Post by Gurthang »

Jeg så et program om dette på Discovery Channel. En veps kan stikke flere ganger, men en bie dør av å stikke noen. Det samme skjer med en geitvams (sp?), men når geitvamsen stikker noen blir halve kroppen igjen på det den stikker og pumper ut en lukt som tiltrekker andre geitvamser slik at de også skal stikke det som den første stakk. I det andre enden pumpes det en slags svak gift inn i kroppen til det som ble stukket som gjør at huden blir irritert rundt såret.
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 855
Joined: Sun May 29, 2005 11:50
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

:shock: jeg skal holde meg langt unna sånne geitvamser, veit jeg!
SAU
Soldat
Soldat
Posts: 52
Joined: Thu Jun 09, 2005 11:23

Post by SAU »

Wii, Loke er på min side. *considering this discussion won*

Ehm, jah. Handlinger er egoistiske, alle og enhver.



Din bæsj.












Sådesså.
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 855
Joined: Sun May 29, 2005 11:50
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

:roll: greit, så kan du få tro det.
SAU
Soldat
Soldat
Posts: 52
Joined: Thu Jun 09, 2005 11:23

Post by SAU »

Ikke la deg bedra av mitt harmløse, kverulerende utseende. Innerst inne banker det et hjerte fylt av savn, og kjærlighet, og blod og gørr og slim. Ellers har en med å spore av, desverre. Prøver å vri emnet inn på et tema som handler om meg.














Førsteinntrykket er inntrukket, ikke sant?
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3339
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Treveler wrote:Phoebe i friends påstod at det å frivillig la en veps stikke seg var en fullstendig uselvisk handling. Så det så.
Nei, for ein vil alltid ha ein motivasjon bak som er sjølvisk. Phoebes var, som SAU sa, at ho ville vinne eit veddemål. Om du no går ut å gjere det, så er det for å bevise at du har rett, at det går an.

Phoebes logikk er forvørig ingen god mal å forhalde seg til.

Vil forresten legge til ein modifikasjon på det eg har sagt, før nokon kjem trekkande med dette for å sei eg tek feil: Handlingar er alltid grunnleggande egosentriske dersom ein bevisst vel å gjere dei. Har kanskje ikkje presisert det. Om ein handlar i febervillelse, om ein blir dytta til sides så ein ikkje kan kontrollere kva retning ein beveger seg i, osv, så kan så klart handlinga vere ikkje-sjølvisk, men då er det jo heller ikkje ei bevisst handling i vanleg forstand.

Likegyldige handlingar blir utført fordi personen er likegyldig eller vil framstå som det, og dermed eigennyttige ettersom det verkar sjølvbekreftande eller imagebyggande.
Lothair wrote:
Loki wrote:Ein kan ta feil, men handlinga blir ikkje dømt utifrå resultatet, den blir dømt utifrå intensjonen.
Bullshit. Hvis jeg skal male et hus slik at det blir verdens fineste hus, betyr det da slettes ikke at jeg syntes at huset blir verdens fineste når det blir ferdigmalt. Du kan aldri dømme noe utifra intensjonen, for intensjonen har ingenting med resultat av handlingen å gjøre, den er det som utløser den, rett og slett.
I dette tilfellet kan ein det, ettersom ein skal vurdere personens meining med å utføre handlinga - det har ingenting å sei for deg når du vurderar om du skal gjere ei handling kva resultatet faktisk blir, ettersom du ikkje har eller kan ha tilgang på den informasjonen. Kva du trur resultatet blir er så klart relevant, men det ligg fortsatt i intensjonen, ikkje i resultatet, ettersom det er dine personlege tankar. Resultatet irrelevant når ein skal vurdere om ein person har handla sjølvisk, eller ikkje.
Du kan dømme handlingen delvis utifra intensjonen, men ikke helt, for hva du vil ha er slettes ikke alltid det du får.
Handlinga, ja, i omtrent samme forstand som eg brukte ordet "hendinga". Ikkje om personen var sjølvisk når han gjorde det. Det kan ha fått ein eigennyttig eller ikkje-eigennyttig effekt, men det har ingenting med personens motivasjon å gjere, det er den tiltenkte og planlagte effekten som har noko å sei. Skjønnar ikkje heilt kvifor ikkje du ikkje klarar sjå det intuitivt, så slit litt med å vite kva punkter eg skal forklare nærmare, her. :(
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Post Reply