Film av Tidshjulet?

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Syns du de skal lage film av Tidshjulet?

Ja
66
65%
Nei
35
35%
 
Total votes: 101

Princess
Sitter
Sitter
Posts: 614
Joined: Sat Apr 01, 2006 19:36

Post by Princess »

tror ikke det ville bli så bra med film av WoT... når de lagde filn av RH ble jo en hel del kutta vekk....da jeg leste den første boken ble jeg helt sokka fordi den var så mye bedre enn det filmen var...det ville være synd om WoT ble ødelagt på den måten
Stefan
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 957
Joined: Sat Apr 30, 2005 17:18
Location: Bergen

Post by Stefan »

Princess wrote:tror ikke det ville bli så bra med film av WoT... når de lagde filn av RH ble jo en hel del kutta vekk....da jeg leste den første boken ble jeg helt sokka fordi den var så mye bedre enn det filmen var...det ville være synd om WoT ble ødelagt på den måten
Ringenes Herre ødelagt?

Kjøper argumentet om at mye bra er kuttet vekk, og du må gjerne også si at boka er bedre enn filmene, men å si at Peter Jackson har ødelagt RH?

Når det er sagt, så tror jeg RH egner seg bedre på lerretet enn WoT; kanskje spesilet fordi interessen for WoT er mye mindre enn RH, og da vil ikke filmselskapet gå inn med like mye penger; noe som igjen vil føre til en dårligere film / serie. Skal det først lages noe, så må det være kvalitet.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Selv om jeg ikke liker Ringenes Herre filmene, er det jo umulig å ødelegge boka. Boke er jo akkurat den samme før og etter filmen.

Sett at de lager en utrolig dårlig serie eller film om WoT, er den eneste konsekvensen at det trekkes mer oppmerksomhet mot serien. Det er jo aldri dårlig. Boka er jo akkurat like god før, og etter filmen.
Princess
Sitter
Sitter
Posts: 614
Joined: Sat Apr 01, 2006 19:36

Post by Princess »

Det var ikke helt det jeg mente, men etter at jeg hadde sett RH filmene trodde jeg de var som boken og ble litt skuffet...hvis noen ikke liker filmene tror jeg ikke de vil bry seg med å lese boken og så gi den god kritikk...ville ikke jeg gjort hvertfall
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.

"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
Stefan
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 957
Joined: Sat Apr 30, 2005 17:18
Location: Bergen

Post by Stefan »

Princess wrote:Det var ikke helt det jeg mente, men etter at jeg hadde sett RH filmene trodde jeg de var som boken og ble litt skuffet...hvis noen ikke liker filmene tror jeg ikke de vil bry seg med å lese boken og så gi den god kritikk...ville ikke jeg gjort hvertfall
Det er jo det som er poenget: De fleste liker RH-filmene, selv de som ikke har lest boka. Mange får nok lyst til å lese bøkene etter at de har sett filmen. Da blir de enda mer positivt overrasket over boka.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Er kun de som har lest boken først som har blitt skuffet over filmen. Ikke andre veien. Boken er stort sett alltid bedre. Derfor blir det stort sett ufarlig å lage filmer av bøker.
Nynaeve
Asha’man
Asha’man
Posts: 287
Joined: Wed Mar 08, 2006 23:38
Location: Saltdal

Post by Nynaeve »

Ser ut som de fleste her er mot filmatisering, men kanskje/jatakk til serie.

Og som alle dem må jeg si at jeg heller vil ha en serie der alt det "nødvendige" er tatt med, enne en film som er grådig forkortet...
Don't have sex. You'll get pregnant and die!
Moiraine Sedai
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 834
Joined: Tue Mar 28, 2006 19:24
Location: Tønsberg
Contact:

Post by Moiraine Sedai »

Ja, skal det bli noe må det være serie. Det er så lett å bli skuffet av filmer.

Den uendelige historie på film var så dårlig i forhold til boka at jeg ikke ble skuffet en gang. Den var kanskje bra hvis man ikke hadde lest boken :|
. . .
DucKfish
Asha’man
Asha’man
Posts: 289
Joined: Sat Oct 29, 2005 17:11

Post by DucKfish »

Syns ikke de skal lage film av tidshjulet. I alle fall ikke av alle bøkene. De kan kanskje lage en serie av EoW eller noe sånn.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Skal de lage serie, noe jeg ikke tror blir så dumt egentlig, så må man ha kjempebudsjetter og store planer... Altså for alle bøkene. Det går jo ikke an å stoppe etter bare ei bok.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Moiraine Sedai
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 834
Joined: Tue Mar 28, 2006 19:24
Location: Tønsberg
Contact:

Post by Moiraine Sedai »

Da var det de pengene igjen... Ja, budsjettet blir i så fall stort. Men uansett om det er serie eller film; det vil alltid være noe som mangler.
. . .
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Moiraine Sedai wrote:Da var det de pengene igjen... Ja, budsjettet blir i så fall stort. Men uansett om det er serie eller film; det vil alltid være noe som mangler.

Det skulle da vel bare mangle, hadde ikke fantes bra filmer om det ikke fantes noen dårlige.
En WoT film/serie, om den blir laget, vil neppe bli lagd for fansen, den vil bli lagd for de store massene. Fansen ender nok opp skuffet uansett.
Jeg håper fortsatt på en serie though.
Moiraine Sedai
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 834
Joined: Tue Mar 28, 2006 19:24
Location: Tønsberg
Contact:

Post by Moiraine Sedai »

Enig i alt. Når er det fansen skal få det de ønsker? (joke 8) :lol: )
. . .
Stefan
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 957
Joined: Sat Apr 30, 2005 17:18
Location: Bergen

Post by Stefan »

Kjetil wrote:
Moiraine Sedai wrote:Da var det de pengene igjen... Ja, budsjettet blir i så fall stort. Men uansett om det er serie eller film; det vil alltid være noe som mangler.

Det skulle da vel bare mangle, hadde ikke fantes bra filmer om det ikke fantes noen dårlige.
En WoT film/serie, om den blir laget, vil neppe bli lagd for fansen, den vil bli lagd for de store massene. Fansen ender nok opp skuffet uansett.
Jeg håper fortsatt på en serie though.
Selv om jeg er fan av WoT, ønsker jeg langt i fra en film/serie som følger boka ordrett. For meg gjør det ingenting om den blir for massene; så lenge det blir kvalitet, som representerer WoT-verdenen på en god måte. Fører den til at flere leser bøkene, så er jo dette kjempepositivt.
Moiraine Sedai
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 834
Joined: Tue Mar 28, 2006 19:24
Location: Tønsberg
Contact:

Post by Moiraine Sedai »

Jeg er vel egentlig enig(jeg er visst enig i mye av det dere sier :roll: )... Det er jo massene det er mest av, ikke fansen.
. . .
Post Reply