Hvorfor begynte du å lese WOT?

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Post Reply
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Ikkje egentleg - at me ikkje sår, pløyer eller utfører andre former for jordbruksrelaterte handlingar må jo definitivt gjelde som grunnar til at me har hatt tid nok til å lese WoT. 8)
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

men har det noe med hvorfor du begynte? nei :P
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Jo, det har det vel. Eg begynte fordi eg ikkje dreiv med jordbruk. Hadde eg dreve med jordbruk, hadde eg neppe begynt.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Du disser bøndene? Folk med jord under neglene er liksom ikke smarte nok til å lese bøker, hva?

:P
Urban tilværelse
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Såklart dei er i stand til det. Men å ha ein jobb - same kva slags jobb - ville gjort meg, personleg, energimessig ute av stand til å lese tusensiders fantasybøker. :lol:
Moiraine Sedai
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Moiraine Sedai »

Jeg startet på serien ved et slumptreff. Jeg liker stoore bøker :P , men jeg var ikke klar over at serien var så lang. Ikke at det er et minus, da :D Jeg tror man har tid til det man tar seg tid til, og at jobb ikke trenger å være en hindring. Men det er nå meg...
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Bare for å gå litt nærmere avspoirnga så kan jeg si at jeg synes dialektene er det som er mest norsk språk. Det være seg døl eller jærspråk eller sogning.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Jeg så foresten at noen her mobbet bønder. Skamme seg. Jeg klarer fint å få tid til å lese jeg. Selv om jeg ikke skal skryte på meg at jeg er fulltids gårdbruker.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Dobbel poster på samme dag, ops ops ops :roll:

Foresten slik som det er her i Nordland: hvis norsk er dialekt (er enig i det, men;) da er norsk fult av fremmede utryk som brukes dagelig, og stammer fra det moderne Usa\England. Disse utrykkene er her iallefall brukt enorm mye, og aner ikke pointe med halvparten. Alt skal lages forkortelser på slik sam at alle går rundt og kaller andre "tard" nå, og verst av alt de fleste vet ikke hva det er en forkortelse for :roll: Så jeg mener at ord, og utrykk tar over det norske språk, på en sakte, men sikker måte. (graver jeg min egen grav nå, tanker, og å gå off topic?)

Se norsk med liten forbokstav, og England med stor :oops:
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Moiraine Sedai
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Moiraine Sedai »

Wolfbrother wrote: Disse utrykkene er her iallefall brukt enorm mye, og aner ikke pointe med halvparten.
Jepp, gammel post, men kunne ikke dy meg...
. . .
Falya
Hengiven
Hengiven

Post by Falya »

Kom faktisk over WoT for 3 år siden, men begynte ikke på den ettersom jeg leste så mye annet, men jeg fant min vei tilbake da jeg bestemte meg å se om den var noe tess. :D Og her er jeg :D
the black wind
Hengiven
Hengiven

Post by the black wind »

oi jeg har vist ikke lagt noe ut her :oops:
jeg får vel si det lille som er om hvordan jeg fant denne serien.
jeg liker store fantasy bøker og så fant jeg denne på biblioteket. jeg satte meg ned og leste og vips var jeg hekta, men nå leser jeg ikke så mye i den serien men snart snart er jeg tilbake skal bare lese ut to bøker :lol:
like a butterfly i fly
like a rock i fall
Moghedien
Sitter
Sitter

Post by Moghedien »

Jeg var på sommerferie i bergen og manglet lesestoff! Så jeg kjøpte en bok som så fin ut! Men jeg kjøpte Den store jakten så når jeg kom hjem måtte jeg låne den første boken på biblioteket:) Og nå er jeg akkurat ferdig med Skumringens Korsvei=:
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Lieungh
Sitter
Sitter

Post by Lieungh »

Hehe, en del rare grunner her...

Jeg har mange ganger blitt tipsa om å begynne å lese WoT av forskjellige personer (treneren min, venner osv), men jeg har ikke trodd at jeg hadde tid til å lese bøker de siste åra. Men da Akira anbefalte serien for meg i januar, og stefaren min senere samme dag spurte om det var noen bøker jeg trengte mens han skulle bestille noen fra Amazon, ble det til at jeg kjøpte den første boka. Leste prologen, ble forvirra, leste første kapittel og ble hekta. Er ikke ferdig med bøkene ennå, er bare på FoH, men det er jo et stykke på vei.
Jeg forstår ikke. Jeg er en katt.
Post Reply