Matts flaks
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Matts flaks
Jeg synes Matt har endra seg kraftig etter at han begynte å ha flaks i pengespill. Før, i de første par bøkene, var "skatter, skatter, skatter" omtrent det eneste som sto i hodet på ham, men etter at han begynte å vinne mer gull enn han kunne bruke, virker han som en noe mer balansert person.
Dette kan naturligvis ha mange andre årsaker også - f.eks. at han var nære døden, at han har blitt litt mer verdensvant, og andre ting.
Men hva tror dere? Hvorfor har Matt endra seg?
(Ja, jeg innrømmer at denne er inspirert av gårsdagens quickpoll på wotmania...)
Dette kan naturligvis ha mange andre årsaker også - f.eks. at han var nære døden, at han har blitt litt mer verdensvant, og andre ting.
Men hva tror dere? Hvorfor har Matt endra seg?
(Ja, jeg innrømmer at denne er inspirert av gårsdagens quickpoll på wotmania...)
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Nja, han er jo fortsatt litt av en unnasluntrende jeg-fraskriver-meg-alt-ansvar-fyr. Men han har blitt noen år eldre siden de første bøkene, og det har helt fra begynnelsen vært tegn på at han i modenhet har ligget et par år etter Rand og Perrin. Kanskje han endelig har begynt å ta dem igjen?
Noe som kan sees som et motargument til dette, er at han fortsatt jager et hvert villig skjørt han ser, og at gambling, hester og annen moro tross alt fortsatt er hovedinteressen hans.
Noe som kan sees som et motargument til dette, er at han fortsatt jager et hvert villig skjørt han ser, og at gambling, hester og annen moro tross alt fortsatt er hovedinteressen hans.
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Jeg tror
Spoiler
forholdet mellom han og Tuon i KoD har modna han litt, ettersom han heretter prøver å unngå bråk for å beskytte henne. Dessuten forbereder han seg jo for Tarmon Gai'don. Han har også fått et stort ansvar for mennene i The Band of The Red Hand, hvis liv avhenger av han.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Jeg tror du har et veldig godt poeng der - at The Band har hatt en oppdragende virkning på ham. Som hærleder må han ha lært seg å ta ansvar, og ikke bare rømme fra det, som han gjorde fram til da. Kanskje det ga ham noe å tenke på, at med Banden, så dør de hvis han stikker av, mens når det gjelder Tarmon Gai'don, så vil alle dø hvis han stikker av...
Begynn i det små, og alt det der, vet du...
Begynn i det små, og alt det der, vet du...
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
zoidberg22
- Trollok

herre.. mat har jo forandra seg nok i hauger han... han er blitt ansvarlig(smake på ordet) æsj! han var mye morsomere i de første bøkene. (selv da han var sjuk)
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Liker Matt best i cirka Den Gjenfødte Dragen-Kaostets Herre, jeg. Den mellom-uansvarlige perioden hans, etter at han ble helbredet i Tar Valon, men før han ble sendt til Ebou Dar -- selv om han har noen kule opptredner i nevnte by i Altara også.
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.