Vet ikke helt hva som er kommet med her, men har jo selvsagt Den mørke Materien, ringenes herre, (Narnia) og så en mindre kjent serie, Riftekrigen.. Rift War på engelsk. men er usikker på forfatteren...
Jeg er akkurat ferdig med Memories of Ice og må med hånda på hjerte melde at A Tale of the Malazan Book of the Fallen er den beste fantasy-serien jeg har ramla over. Tusen takk for at dette forumet tipset meg om den, forresten. Skylder dere mange hygglige lesestunder.
Memories of Ice var den beste i serien til (er seks til sammen - skal visst bli ti) og jeg opplever for tiden abstinens-lignende tilstander mens jeg venter på at nr. 4, House of Chains, skal finne det for godt å dukke opp i postkassa.
Så jeg henger meg på Terje og sier at hvis du liker LotR, WoT eller ASoIaF så les Steven Erikson, du ville bare angre i to hundre sider i den første boken. Det gjorde jeg...
Vet dere om noen flere serier som ligner på de jeg har nevnt? I så fall ikke hold slik informasjon for dere selv; fortell!
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Jeg håper du skjønte at the var Gardens of the Moon jeg mente, ikke Memories of Ice, som er kvalitet hele veien gjennom.
Jeg greier aldri å slutte å undre på hvordan erikson får hver eneste person til å virke interesant (eller noe slikt..). Det greier verken Martin eller Jordan.
Gled dere spesielt til Lady Envy og de tre Seguleh krigerne. Det er litt av ei dame!
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Har noen lest noen av disse forfatterne, så vær så snill og kom med en liten bokmelding.
Spesielt hvis du har lest J.V Jones eller Hal Duncans "Vellum: The book of all hours", eller Greg Keyes sin "Kingdom of Thorn and Bone" serie. Jeg tenker på å lese noen av disse, men trenger overtalelse!
Lothair Mantelar wrote:
Så jeg henger meg på Terje og sier at hvis du liker LotR, WoT eller ASoIaF så les Steven Erikson, du ville bare angre i to hundre sider i den første boken. Det gjorde jeg...
Er på side 208 no, og sjølv om eg må innrømme at samtalen mellom Lord of Moon's Spawn og høgalkymisten var hakket stiligere enn det som har vore i boka så langt har eg då ikkje angra i tohundre sider! Dette er bra, det! Ikkje Martin-nivå enno, men det antek eg er fordi eg ikkje er nok inne i verdenen og karakterane og at det vil endre seg.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Loki, Er det ikke Lord of Moon's Spawn, Anomander Rake, the Son of Darkness, Knight og House Dark, du mener?
Men når det er sagt så skjønner jeg at folk som er mørkeredde ikke ville sette pris på å oppholde seg blant Tiste Andii og Mother Dark. Kurald Galain er nokså svart...