Teite/morsomme saker fra skoledagen

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Matt Cauthon
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 16
Joined: Sun Apr 16, 2006 13:24

Post by Matt Cauthon »

min favoritt er av klasseforstanderen:
vi bråkte litt i klasserommet, så klasket læreren hånden i bordet og utførte et misslykket forsøk på å brøle "æ har følelser æ å!!!" og sprang ut døra.
Nynaeve
Asha’man
Asha’man
Posts: 287
Joined: Wed Mar 08, 2006 23:38
Location: Saltdal

Post by Nynaeve »

Vi hadde KRL, og læreren belærte oss om Jesus og kristendommen fra bibelen. Så kom vi over et bilde av to fisker og fem brød. "Ja dette er Jesu siste måltid, dere" sa læreren. Skikkelig gode bibelkunnskaper.
Hun var heldigvis bare en vikar, men likevel.
Don't have sex. You'll get pregnant and die!
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 838
Joined: Fri Apr 21, 2006 2:24
Location: Tinn

Post by stefan_hoy »

Nynaeve wrote:Vi hadde KRL, og læreren belærte oss om Jesus og kristendommen fra bibelen. Så kom vi over et bilde av to fisker og fem brød. "Ja dette er Jesu siste måltid, dere" sa læreren. Skikkelig gode bibelkunnskaper.
Hun var heldigvis bare en vikar, men likevel.
Hehe, hun fikk litt tyn da tenker jeg :)
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Nynaeve
Asha’man
Asha’man
Posts: 287
Joined: Wed Mar 08, 2006 23:38
Location: Saltdal

Post by Nynaeve »

tyn? Hva slags språk er det?
Jeg antar at det betyr kjeft eller noe sånt. Joda vi rettet på henne, og hun ble jo sånn passe flau, men ikke før vi hadde bevist det for henne i bibelen.
Don't have sex. You'll get pregnant and die!
Lieungh
Sitter
Sitter
Posts: 484
Joined: Mon Mar 27, 2006 9:53
Location: Oslol

Post by Lieungh »

Haha. Det er egentlig litt digg å rette på lærere når de gjør feil.

Men apropos Kristendomslærere. En jeg kjenner fikk en ganske saftig anmerkning da hun tegnet Jesus etter at de hadde fått akkurat det i oppgave - fordi hun tegnet ham som et spøkelse. Det godtok visst ikke Kari (kort, gal, kristen lærer på ungdomsskolen).
Jeg forstår ikke. Jeg er en katt.
Moghedien
Sitter
Sitter
Posts: 442
Joined: Sun Apr 16, 2006 18:16
Location: Nangijala

Post by Moghedien »

Jeg hadde en engelsk lærer som begynte å grine foran hele klassen fordi hun ikke "følte seg velkommen.." Hun var vel ikke særlig velkommen heller...

Også har jeg en annen lærer som ligner sånn på Barty Crouch Jr. Hun er ikke spesielt pen, liten, tjukk og gammel. Hun fortalte osss at hun hadde vært "Motorsykkel rype" Det ble total latterkrampe.

Men ingen slår mattelæreren min. Han begynte helt rolig "Nå har du vært litt urolig Alexander, så jeg må bli litt sint" Så begynner han plutselig å brøle noe sånt som "nå er det faen med nok! Kan du ikke vær litt konsentrert! osv." Da ble vi redde..
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Lieungh
Sitter
Sitter
Posts: 484
Joined: Mon Mar 27, 2006 9:53
Location: Oslol

Post by Lieungh »

Mattelæreren fra ungdomsskolen min er også ganske interessant. Azra. Hun hadde hele klassen imot seg, så det ble litt mye tull med henne.

Og så har vi jo de klassiske norskfeilene fordi hun er fra Bosnia:
Tallmonstre - "Se etter monstre!"
Vafleplater
Og masse annet som jeg ikke kommer på nå. Og det hele blir litt dumt skriftlig, for det var uttalen som tok kaka. Og konfliktene med Kaia.
Jeg forstår ikke. Jeg er en katt.
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 838
Joined: Fri Apr 21, 2006 2:24
Location: Tinn

Post by stefan_hoy »

Hadde en gymlærer på ungdomsskolen en gang som het *. I den samme perioden som han tiltrådte stillingen som gymlærer hadde vi det utrolig morsomt med å "stolpe" hverandre, eller helst de yngre på skolen.

Å stolpe er når det er en lyktestolpe, eller en annen stolpe, i nærheten og flere karer tar en stakkar og løfter han opp, spriker bena hans og kjører han gjentatte ganger inn i stolpen.

Utrolig grusomt og ydmykende selvfølgelig, men hey; vi snakker tross alt om ungdomsskolen her.

* var et typisk offer for denne sporten vi bedrev, selv om han var lærer. Han var rett og slett provoserende og dum i våre øyne. Så da samla vi seks mann, overmannet han i friminuttet da han gikk i shorts og sendte han gang på gang inn i lyktestolpen med sprika bein til han sluttet å protestere.

Stas den gang, nå skjønner jeg ikke at det er mulig at vi gjennomførte det.
Last edited by stefan_hoy on Mon Sep 24, 2007 20:46, edited 1 time in total.
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

stefan_hoy wrote:Hadde en gymlærer på ungdomsskolen en gang som het Fred Inge. I den samme perioden som han tiltrådte stillingen som gymlærer hadde vi det utrolig morsomt med å "stolpe" hverandre, eller helst de yngre på skolen.

Å stolpe er når det er en lyktestolpe, eller en annen stolpe, i nærheten og flere karer tar en stakkar og løfter han opp, spriker bena hans og kjører han gjentatte ganger inn i stolpen.

Utrolig grusomt og ydmykende selvfølgelig, men hey; vi snakker tross alt om ungdomsskolen her.

Fred Inge var et typisk offer for denne sporten vi bedrev, selv om han var lærer. Han var rett og slett provoserende og dum i våre øyne. Så da samla vi seks mann, overmannet han i friminuttet da han gikk i shorts og sendte han gang på gang inn i lyktestolpen med sprika bein til han sluttet å protestere.

Stas den gang, nå skjønner jeg ikke at det er mulig at vi gjennomførte det.
Hadde jeg gjort det på min skole så er jeg sikker på at jeg hadde blitt utvist...

På min skole var det også et par gymlærere som oppførte seg teit. F. eks så kom den kvinnelige assitenten i badetimen til klassen under min, valsende inn mens guttene sto nakne i dusjen. Hun tok seg en god kikk (de begynte selvsagt å banne stygt mens de dekket seg så godt de kunne) før hun sa: "Ta det med ro, jeg har sett slikt før. Større slike :wink: ". Deretter la hun fra seg svømmebrillene til noen og gikk ut...

En annen lærer gjorde det til vane å "sjekke" at alt sto bra til når småjentene skulle dusje. Og han passet på å komme inn mens flest mulig var nakne...

Det høres kanskje ut som om jeg gikk på en pedofil skole, men den var ikke så gal som jeg får det til å høres ut. Assistenten var en meget snill person, mens han andre kunne fortjent en god dose stolping av stefan hoy :D
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Moiraine Sedai
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 834
Joined: Tue Mar 28, 2006 19:24
Location: Tønsberg
Contact:

Post by Moiraine Sedai »

Stolp ham! Stolp ham!
. . .
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 838
Joined: Fri Apr 21, 2006 2:24
Location: Tinn

Post by stefan_hoy »

Jeg kan godt gjøre det jeg. Alle som trenger å jekkes ned litt har godt av litt stolping.

En gymlærer f.eks. hadde en elev fra naboungdomsskolen som hang i ringer og ikke ville gjøre seg ferdig til tiden. Da heiste gymlæreren han helt opp til taket i idrettshallen og bare stakk. Eleven ble hengende helt aleine i en mørk hall til armene gav etter og han traff parketten med et brak. Var heldig som slapp unna med beinbrudd.

Men han erstatta da den gamle gymlæreren vår som var litt av en skrue. Han dro ofte "småmynttrikset"; kom inn mens jentene dusja med ei krone eller en femtiøring opp foran seg og spurte - helt klin alvorlig - om noen ikke hadde mistet den. En gang kom han sågar inn med ei tom halvlitersflaske.

Sjukt å tenke på ass. Mye rart som skjer.
Last edited by stefan_hoy on Mon Sep 24, 2007 20:48, edited 1 time in total.
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

En absolutt teit sak fra skolehverdagen er leseforståelsedelen på engelsktentamen. Den var tragisk rettet. Følgende sto å lese øverst på oppgaven: Read the text carefully and do excersise A. Forresten mulig excersise er feilstavet av meg, men det betyr ikke allverden. Så da gjorde jeg oppgave A og hopper galant over oppgave B. Når jeg så får igjen oppgaven har jeg 74 av 92 poeng. 12 av disse poengene er høyst sannsynlig fra en viss oppgave B. Da jeg prøvde å si dette til læreren min, ei blond merr fra Otta, rister hun bare på hodet og unnskylder seg med at det har ingen innvirkning på karakteren min i engelsk likevel. Det er slike jeg blir utrolig IRRITERT på.

Og samme hurpe har elendige timer, kan ikke stoffet, fniser med bråkeguttene, skal hun ha respekt blir hun potte sur og skriker uten autoritet, og prøver noen å argumentere mot noe bare snakker hun om noe annet. Drittkjerring. Og nå har jeg gått og skummet på dette her ei stund, så takk forum for utblåsninga.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Ahh, fæle enegelsk lærere har jeg også hatt min del av opp gjennom årene. Kanskje ingen så uspiselige som Sauegjeterens, men teite allikevel.
Den jeg hadde de to siste årene var av den typen som smiler til deg hele tiden. Og da mener jeg hele tiden. Det er utrolig irriterende, og jeg og mine kompiser så oss derfor nødt til å sette ut et rykte om at hun gikk på prozac. Hun skjønte at det var oss, og ble derfor en liten smule surere enn før. Deilig...
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Stefan
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 957
Joined: Sat Apr 30, 2005 17:18
Location: Bergen

Post by Stefan »

Syke historier du serverer Stefan II.

Morsomme, men fremfor alt skremmende. :P

Har du mer på lager?
Ayreon
Asha’man
Asha’man
Posts: 375
Joined: Fri Oct 07, 2005 18:06
Location: I en mørk,mørk skog, bak en mørk,mørk dør

Post by Ayreon »

I klassa mi hadde noen kasta søppelet fra klasserommet i søppeldunken som var nærmest, i steden for å kaste det i dunkene bak skolen.
Da rektoren så at det var søppel fra et klasserom der, hadde han rotet gjennom søppla for å finne bevis. Så dsagen etter kom han inn i klasserommet den en ukeplan han fant, og ga anmerkning til de som var ordenselever den uken.
Purken den er bare slem, vi skal tagge på dem med kulepenn!!
Post Reply