Hva leser du for tiden?
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Jeg vil for min del støtte Terje i at Hobb kanskje hadde vært best. Da jeg var fjorten var jeg ikke klar for verken Martin eller Erikson, og du vil få mye mer utnytte av dem om et par år. Dette bygger på det grunnlaget at jeg er bare to å eldre enn deg og har lest alle tre forfatterne.
P.S: Leser for tiden "The Man Who Was Thursday" av G.K Chesterton. Han er av Eriksons fav. forfattere og jeg måtte selvfølgelig lese ham da! Den er den eldste boka jeg har lest, utgitt først i 1908!
P.S: Leser for tiden "The Man Who Was Thursday" av G.K Chesterton. Han er av Eriksons fav. forfattere og jeg måtte selvfølgelig lese ham da! Den er den eldste boka jeg har lest, utgitt først i 1908!
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte

-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Jeg leste den mest intense slagscena jeg kan huske i dag tidlig. Et 22 siders kapittel hvor det skildres et slags om varer i en dag; det første store slaget i Den hellige krigen. Satt med vidåpne øyne i hele timen det tok meg å lese kapitlet.
Yay for R. Scott Bakker!
Yay for R. Scott Bakker!
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Svin!
Svin!
Eg er enno ikkje komme over stadiet der eg grøsser i melankoli og respekt kvar gong eg les bokstavsamansetninga C-o-l-t-a-i-n-e, og så skal du ha meg til å lese ein serie med eit endå betre slag?
Nei! Nei! Svin!
Svin!
Eg er enno ikkje komme over stadiet der eg grøsser i melankoli og respekt kvar gong eg les bokstavsamansetninga C-o-l-t-a-i-n-e, og så skal du ha meg til å lese ein serie med eit endå betre slag?
Nei! Nei! Svin!
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Kjenner igjen den beskrivelsa du gir av etterdønningene av Chain of Dogs, og kan trøste deg med at slaget jeg beskrev over ikke kan måle seg med Chain of Dogs. Det slår de individuelle slagene i Deadhouse Gates, ja, men den totale effekten av Chain of Dogs kan den ikke måle seg med, delvis fordi de karakterene vi følger i Bakker-slaget (skal ikke si mye om det, da det vil spoile en del) er relativt nye for leseren, og delvis fordi Chain of Dogs tross alt er veldig mye lengre enn Bakker-slaget...
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Vel, eg sikta ikkje til heile Chain of Dogs, men meir til sluttslaget ved Arens murer, men ok, skal vedgå at det i stor grad flyter på oppbygd engasjement og entusiasme enn på at det i og ved seg sjølv er skildra så fantastisk.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte

Vent med å avgjere om du liker boka eller ikkje til du er minst halvveges i den, i alle fall - som Terje seier, den er litt treg i byrjinga.
-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte

Mi gjenlesing av A Song of Ice and Fire nærmar seg slutten, då eg akkurat har byrja på A Feast for Crows. (Er det forresten nokon som har høyrd noko om Dragedansen?) Etter den kjem eg til å byrje på The Bonehunters av Steven Erikson. Ettersom ting tyder på at den vanlege paperbacken ikkje kjem før i april, kjøpte eg den i trade paperback på Norli i dag.
Last edited by Torbjørn on Tue Sep 19, 2006 18:48, edited 1 time in total.
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Lette litt rundt, og fant denne på Wikipedia:incanus wrote:(Er det forresten nokon som har høyrd noko om Dragedansen?)
"A Dance with Dragons is the fifth of seven planned novels in the epic fantasy series A Song of Ice and Fire by American author George RR Martin. As of August 2006, the book is incomplete and does not have a firm release date, although the author is hoping to release it in 2007."
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.