På TvNorge, meinar du? Nei, det er sesong 1. Dei driv fortsatt og produserer sesong 2.Princess wrote:Er det sesong 2 som kommer av Rome nå?
Tv-serier
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
jeg gikk glipp av første halvdel av 1 ep av rome igår desverre, men fikk med meg resten + ep. 2, jeg må si jeg ble meget fenget av den serien..hvis den forholder seg så bra, eller blir bedre...så kommer den til å ruve høyt på lista over serier jeg liker
5,5 av 6 mulige
5,5 av 6 mulige
"Actually Lan is the Dragon Reborn, but he's part of a 'Victims Protection Unit' and had to go undercover...!"
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Etter å ha sett Rome's to første episoder i går, kan vel jeg også gi en kort rapport.
Jeg syns selvfølgelig det er en del bra, men jeg klarer å styre meg likevel. I den andre episoden oppfører centurionen seg vel kaldt mot kona, og jeg blir rett og slett flau på hans vegne. Det er vel det eneste jeg har å sette fingeren på så langt.
Åja, og monologen til Octavinius etter å ha blitt befridd er super.
Jeg syns selvfølgelig det er en del bra, men jeg klarer å styre meg likevel. I den andre episoden oppfører centurionen seg vel kaldt mot kona, og jeg blir rett og slett flau på hans vegne. Det er vel det eneste jeg har å sette fingeren på så langt.
Åja, og monologen til Octavinius etter å ha blitt befridd er super.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Tja, han hadde forventa seg ein strålende mottakelse, og så er ungane redd han og kona seier ingen ting til han og ser mest av alt skuffa ut over at han i det heile tatt er kommen attende. Og etter åtte år så er det ikkje så rart at ho reagerer slik, men det er heller ikkje rart at han etter åtte år med urealistiske forventningar blir ufatteleg skuffa og oppfører seg deretter. Om noko, så imponerer han meg både no og fyrste gongen eg såg serien med kor grei og hyggeleg det han faktisk seier og gjer er, sjølv om han pakker det inn i ein kald og utilnærmeleg oppførsel.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
jeg synes at det som kan skape litt spenning, er at kona til centurionen setter seg og ammer babyen som avsluttning i 2 ep.....burde ikke datteren ta seg av den jobben siden det er "hennes barn"...hmm...tydligvis ikke? lol
"Actually Lan is the Dragon Reborn, but he's part of a 'Victims Protection Unit' and had to go undercover...!"
Har begynt nedlastingen av Rome (har den tvilsomme gleden av å ha større dataskjerm enn tv på hybelen...), og likte den første episoden. Kommer definitivt til å se mer av den. Er forøvrig ferdig med en sesong av Six Feeth Under, og et par episoder av Sopranos. Dessuten må jeg se ferdig første del av femte sesong av the Shield (av mange som regnet som beste politiserie) før siste halvdel kommer i januar, samt at "bare" er ferdig med halvparten av de åtte sesongene med That 70's Show.
Og når Prison Break nå har begynt å komme en gang i uka (flott begynnelse på sesongen, kommet fem knallepisoder), Smallville begynner igjen 28. sept, Lost 4. oktober og til slutt the O.C. i begynnelsen av november blir det hardt å prioritere blant de "eldre" seriene.
Leste forøvrig en flott blogg om the O.C. på vgblogg, som inneholder mye av det jeg mener om serien, særlig det om musikken:
http://www.vgb.no/1928/perma/93841
Sesong 3 går forøvrig på tv3 hver søndag kl 18, men anbefaler som alltid nedlasting fra begynnelsen av sesong 1 for å like denne meget undervurderte serien.
Og når Prison Break nå har begynt å komme en gang i uka (flott begynnelse på sesongen, kommet fem knallepisoder), Smallville begynner igjen 28. sept, Lost 4. oktober og til slutt the O.C. i begynnelsen av november blir det hardt å prioritere blant de "eldre" seriene.
Leste forøvrig en flott blogg om the O.C. på vgblogg, som inneholder mye av det jeg mener om serien, særlig det om musikken:
http://www.vgb.no/1928/perma/93841
Sesong 3 går forøvrig på tv3 hver søndag kl 18, men anbefaler som alltid nedlasting fra begynnelsen av sesong 1 for å like denne meget undervurderte serien.
Hun kalte jo også babyen " gutten min" eller noe som ligna. Jeg trodde enkli det var hennes barn fra begynnelsen. Dette ble jo underbygget av at han tulling datter til Centurionen vil gifta seg med. Han virka fryktelig usikker og redd. Og det var bare moren som snakka nesten under det møtet. Jeg tror det er konas barn!Lews wrote:jeg synes at det som kan skape litt spenning, er at kona til centurionen setter seg og ammer babyen som avsluttning i 2 ep.....burde ikke datteren ta seg av den jobben siden det er "hennes barn"...hmm...tydligvis ikke? lol
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

Kom du til den konklusjonen helt selv
Ganske opplagt og jeg ville blitt overasket om det ikke var hennes.
Noen som så House i går? Glemte det av, men etter det Ceres sa tenker jeg å muligens styre unna.
I dag mener jeg at My Name Is Earl er tilbake til min store lykke.
Noen som så House i går? Glemte det av, men etter det Ceres sa tenker jeg å muligens styre unna.
I dag mener jeg at My Name Is Earl er tilbake til min store lykke.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Same her, egentleg.Wolfbrother wrote: Ganske opplagt og jeg ville blitt overasket om det ikke var hennes.
Når det er sagt skal serien ha ros for å klare å gjere sistebiletet i ein episode så dramatisk som dei gjorde med tanke på at alt dei egentleg viste var ei kvinne som amma eit barn...
Eg såg den, og vil samanlikne den med "The Inside", berre med leger i staden for FBI-agenter.Noen som så House i går? Glemte det av, men etter det Ceres sa tenker jeg å muligens styre unna.
Men ingen har vel sett "The Inside", så det hjelp dykk vel neppe.
Uansett, House sjølv var interessant og engasjerende, dei andre karakterene mindre interessante og engasjerende, seriepremisset lovende men ikkje satt nok på prøve til at eg veit om det er verdt å bry seg med, og så bortetter. Konklusjonen er altså den eg visste det kom til å vere; at eg må sjå ein god del episodar til før eg veit om dette er noko for meg eller ei.
Personleg mislikar eg det generelt sett, eg føler at det blir som å forlange at ein skal kunne lese kvart kapittel i ei bok utan å ha lese dei andre, men, men, kvar sin smak. Dessutan verkar ikkje dette som ein slik serie, det later til at forhalda karakterane imellom kjem til å utvikle seg ein del frå episode til episode, som gjer at ein bør ha med seg alle sjølv om sjølve episodeplotta er avsluttande.
Du har ikkje tid til tre kvarter seint ein ONSDAGSKVELD ein gong i veka?