Hva leser du for tiden?

Diskuter andre bøker dere leser

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki

Locked
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Moiraine Sedai wrote:Momo er av Michael Ende. "Kampen om Tiden"...
Fort å ta feil :P

Jeg leser for tida Hestekrefter av Lars Mytting. Som dere så her for ei stund sida har jeg nå fått meg den. Den ser brukbar ut, om enn ikke toppkvalitet.

Og forresten, kryssordboka mi var kjempebra. Litt vanskelig handling, men flott uansett :P
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Mayorearth
Sitter
Sitter

Post by Mayorearth »

Skriv en anmeldelse av Hestekrefter når du er ferdig da!
Hestekrefter høres litt....
Hestete ut! Er den sånn wendy aktig eller?
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Brækar leser etter det jeg har fått med meg nesten bare gode bøker så det tviler jeg på. Desuten tror jeg det er hestekrefter på biler.

Googlet å fant dette http://www.larsmytting.net/omslag2.jpg
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Mayorearth
Sitter
Sitter

Post by Mayorearth »

Jooo...
Blir mest bilFILMER på meg....
Tokyo Drit ruler!

skrivefeil...mente drift..
Simen
Ta’veren
Ta’veren

Post by Simen »

Mayorearth wrote:Jooo...
Blir mest bilFILMER på meg....
Tokyo Drit ruler!

skrivefeil...mente drift..
Som har ingenting med denne tråden å gjøre. Sletter ikke dette innlegget som jeg vanligvis hadde gjort, så du ikke gjør det igjen. Hold deg noenlunde til temaet og skriv på en mer saklig måte enn det du presterer her. Ingen vits i å lede andre inn på bilfilmer i denne tråden.
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Hestekrefter er overhodet ikke noe Wendy-aktig. Som Wolfie påpekte leser jeg for det meste bra bøker :P

Neida, det handler om den siste Mobil-stasjonen som skal legges ned, eller flyttes eller whatever. Innimellom dette må hovedpersonen slite med større kjeder, janteloven, andre personer osv. For å slappe av leser han om motorer eller skrur. :P
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Mayorearth
Sitter
Sitter

Post by Mayorearth »

Trodde det var hester....
Gleder meg til anmeldelsen!Kommer nok til å finne den boken på biblioteket sp snart jeg har funnet igjen lånekortet mitt.

Sorry for usakheligheten, mente bare å påbemerke at bilbøker ikke er et viden kjent tema for meg.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Holder på med Bakkers "The Thousandfold Thought" for tida, og jeg må si at ryktene om dens elendighet var kraftig overdrevne. Greit nok, den var ikke like bra som "The Darkness That Comes Before", men i og med at bare to eller tre fantasybøker jeg har lest kan skryte av å være like bra som TDTCB, er ikke dette så farlig.

Bakker har tatt historia i en nokså annen retning enn jeg forventa, og selv om dette på et vis kunne oppfattes som et antiklimaks, så gjør det ikke det.

Det eneste jeg sånn i farten har å utsette på Bakker er at skirvestilen hans er utrolig similebefengt, noe som er ganske irriterende. Spesielt når han bedriver relativt høytflyvende filosofiske og moralske diskusjoner på dette metaforiske nivået... :roll:

Men likevel: WHEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!

Og Lotta: For noen netter siden drømte jeg at jeg vassa rundt i en sumpbokhandel (en bokhandel oversvømt av en drøy meter sumpvann, og hvor enkelte bøkee flyter rundt omkring) på leting etter "The Lies of Locke Lamora", uten å fine den. Denne drømmen var i seg selv nok til å gi meg lyst til å lese boka, men jeg tror jeg venter på paperbacken som ikke er trade. :P
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Terje wrote:
Og Lotta: For noen netter siden drømte jeg at jeg vassa rundt i en sumpbokhandel (en bokhandel oversvømt av en drøy meter sumpvann, og hvor enkelte bøkee flyter rundt omkring) på leting etter "The Lies of Locke Lamora", uten å fine den. Denne drømmen var i seg selv nok til å gi meg lyst til å lese boka, men jeg tror jeg venter på paperbacken som ikke er trade. :P
Jeg ser ingen logikk i det. Jeg er allerede sikker på at Lamora kommer til å bli en av mine absolutte favoritter (og jeg har bare lest prologen!) og jeg kommer til å kjøpe den nye boka med en gang den kommer ut. Dermed vil jeg sannsynligvis ende opp med en tradeback, og da kommer symmetrien i bokhylla til å bli ødelagt . Konklusjon: Les Lynch' Lamora omgående! Det er til ditt eget beste! 8)

Forresten: hva har du hørt om "The Blade Itself: Book One of The First Law" av Joe Abercrombie? Den skal visst være nesten like god som Lamora
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Nei, har dessverre vært litt out of tune med de siste utviklingene innenfor fantasylitteraturen etter at jeg trappa ned aktiviteten på Wotmania OF...
- Verg., Aen., 3.315.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Terje wrote: Men likevel: WHEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!
Betre, men for ei plebeiersk teiknsetjing.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Mayorearth
Sitter
Sitter

Post by Mayorearth »

Er det noen som vet om flere Bilbøker (ikke sånne som forklarer det er en motor og sånn)?
Bilbøker er en ukjent sjanger for meg og da må det bare prøves ut! :D
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Loki wrote:
Terje wrote: Men likevel: WHEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!
Betre, men for ei plebeiersk teiknsetjing.
Jeg er enig, men vil likevel hevde at det kunne vært verre. For eksempel kunne jeg skrevet noe som dette:

WHEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111111111one
- Verg., Aen., 3.315.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Det kan alltid bli verre, det var vel knapt poenget.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Poenger er for pyser.

:roll:

lalalalala
- Verg., Aen., 3.315.
Locked