Holder på med Bakkers "The Thousandfold Thought" for tida, og jeg må si at ryktene om dens elendighet var kraftig overdrevne. Greit nok, den var ikke like bra som "The Darkness That Comes Before", men i og med at bare to eller tre fantasybøker jeg har lest kan skryte av å være like bra som TDTCB, er ikke dette så farlig.
Bakker har tatt historia i en nokså annen retning enn jeg forventa, og selv om dette på et vis kunne oppfattes som et antiklimaks, så gjør det ikke det.
Det eneste jeg sånn i farten har å utsette på Bakker er at skirvestilen hans er utrolig similebefengt, noe som er ganske irriterende. Spesielt når han bedriver relativt høytflyvende filosofiske og moralske diskusjoner på dette metaforiske nivået...
Men likevel: WHEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!
Og Lotta: For noen netter siden drømte jeg at jeg vassa rundt i en sumpbokhandel (en bokhandel oversvømt av en drøy meter sumpvann, og hvor enkelte bøkee flyter rundt omkring) på leting etter "The Lies of Locke Lamora", uten å fine den. Denne drømmen var i seg selv nok til å gi meg lyst til å lese boka, men jeg tror jeg venter på paperbacken som ikke er trade.