Hva leser du for tiden?

Diskuter andre bøker dere leser

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki

Locked
Mayorearth
Sitter
Sitter

Post by Mayorearth »

Lothair Mantelar wrote:Jeg har lest ferdig "The Lies of Locke Lamora", og holder for tiden på med en meget positiv anmeldelse som blir postet i løpet av uken e.l.

Som den evige leser jeg nå en gang er så har jeg hoppet muntert videre til "The Blade Itself" av Joe Abercrombie. Jeg har ikke lest nok til å kunne si noe om kvaliteten, men den skal visst være ganske god.

*krysser fingrene*
Gleder meg! :D
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Har lest Daughter of the Empire av Feist og holder nå på med Servant of the Empire.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Moghedien
Sitter
Sitter

Post by Moghedien »

Har akkurat lest Jo Nesbøs Frelseren, utrolig fascinerende! Begynner å vurdere å lese krim etter denne her altså.
Og for tiden holder jeg på med Rune Belsvik, På nippet. Ungdomsroman kan man vel kalle det. Dessuten en gjenlesning av Ringenes Herre, bare for å stabilisere.. Jeg klarer meg ikke uten å lese fantasy.
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Princess
Sitter
Sitter

Post by Princess »

Jeg har nettopp gjort meg ferdig med "Jonas" av Jens Bjørneboe. :D Det tok sin tid, ja.
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.

"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Akira wrote:Har lest Daughter of the Empire av Feist og holder nå på med Servant of the Empire.
Kva tykkjer du?
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Loki wrote:
Akira wrote:Har lest Daughter of the Empire av Feist og holder nå på med Servant of the Empire.
Kva tykkjer du?
Fantastisk, blir helt oppslukt av intrigene og det politiske spillet. Utrolig spennende. Dessuten liker jeg å se Pug sin innflytelse på Tsuranuanni fra en Tsuranis perspektiv. Og også møtet med "barbaren" Kevin.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Moiraine Sedai
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Moiraine Sedai »

Hvor kommer de bøkene sammenlignet med "The Riftwar Saga"? Noe jeg burde lese?
. . .
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

da var jeg endelig igang med a game of thrones. :D
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Moiraine Sedai wrote:Hvor kommer de bøkene sammenlignet med "The Riftwar Saga"? Noe jeg burde lese?
Empire trilogy bør leses rett etter riftwarsagaen.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Er ute og reiser og leser litt av hvert i den forbindelse. Har fullfoert Dr. Zhivago nylig etter noen regntunge dager paa Fiji. Det var en av de beste boekene jeg noensinne har lest. Noen som har lest den?

Driver naa og leser Persuations av Jane Austin. Jepp, den var passelig lett aa baere med seg til at den fikk aeren. Snart ferdig med den ogsaa, og skal til med ei Nicholas Sparks-bok. Har blitt informert om at det er uhyre lettlest kjaerlighetslitteratur, og jeg har ikke de stoerste forhaapningene, men...
Urban tilværelse
Moiraine Sedai
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Moiraine Sedai »

Akira wrote:
Moiraine Sedai wrote:Hvor kommer de bøkene sammenlignet med "The Riftwar Saga"? Noe jeg burde lese?
Empire trilogy bør leses rett etter riftwarsagaen.
¨
Da skal jeg lese den :wink:

Nå venter jeg bare på "A Clash of Kings", ifølge biblioteket skal den komme inn straks (den er utlånt). I mellomtiden ble jeg ferdig med "Amuletten fra Samarkand". Helt grei bok med spennende avsluttning. Så tro det eller ei; det er ikke en bok i huset som jeg leser på :shock:
. . .
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Ceres wrote:Er ute og reiser og leser litt av hvert i den forbindelse. Har fullfoert Dr. Zhivago nylig etter noen regntunge dager paa Fiji. Det var en av de beste boekene jeg noensinne har lest. Noen som har lest den?
Jeg har lest den. Det er ei helt grei bok, men kjempebegeistret for den er jeg ikke. Den virker litt treg og tung for meg, men selvfølgelig har den sine gode sider.

Holder nå på med Den Eldste av Christopher Paolini, og det er det beste Tolkien-plagiatet jeg noen gang har lest.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Mayorearth
Sitter
Sitter

Post by Mayorearth »

Sauegjeteren wrote:
Ceres wrote:Er ute og reiser og leser litt av hvert i den forbindelse. Har fullfoert Dr. Zhivago nylig etter noen regntunge dager paa Fiji. Det var en av de beste boekene jeg noensinne har lest. Noen som har lest den?
Jeg har lest den. Det er ei helt grei bok, men kjempebegeistret for den er jeg ikke. Den virker litt treg og tung for meg, men selvfølgelig har den sine gode sider.

Holder nå på med Den Eldste av Christopher Paolini, og det er det beste Tolkien-plagiatet jeg noen gang har lest.
Er det ikke litt kjedelig å lese plagiatriske tekster?
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Ikke denne. Det er godt skrevet, og det er bare av og til jeg må stoppe opp fra lesingen for å riste på hodet. ("Å kalle hulebjørner Beorner er da ikke særlig orignalt, er det?")
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Mayorearth
Sitter
Sitter

Post by Mayorearth »

Sauegjeteren wrote:Ikke denne. Det er godt skrevet, og det er bare av og til jeg må stoppe opp fra lesingen for å riste på hodet. ("Å kalle hulebjørner Beorner er da ikke særlig orignalt, er det?")
HERREGUD...
Nei, å kalle det originalt er vanskelig :P
Vel dersom den er godt skrevet er den jo kanskje aktuell alikevel!

Da du sa
Det beste tolkien plagiatet jeg har lest
Ble jeg litt forvirret :P
Locked