Hva leser du for tiden?

Diskuter andre bøker dere leser

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki

Locked
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Og nå holder jeg på med den siste boka i Empire Trilogy som heter Mistress of the Empire.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Nettopp ferdig med The Miracle Strain av Michael Cordy. En spennende bok om Kristendom, sekter og genetikk. Anbefales.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Er vel egentlig ikke sikker på hvor mange rene Tolkien-plagiat jeg har lest, men dette er klart blant dem. Og beskjeden kan selvfølgelig være tvetydig, men jeg mente at det er bra, selv om det til tider blir litt... mye.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Azumiel
Asha’man
Asha’man

Post by Azumiel »

Har nettopp begynt på oppfølgeren til Eragon, nemlig Den Eldste...
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Azumiel wrote:Har nettopp begynt på oppfølgeren til Eragon, nemlig Den Eldste...
Va tycks?
Azumiel
Asha’man
Asha’man

Post by Azumiel »

Sauegjeteren wrote:
Azumiel wrote:Har nettopp begynt på oppfølgeren til Eragon, nemlig Den Eldste...
Va tycks?
Går ut ifra at du spør om hva jeg syns om den så langt...

Nei, boken starter bra den. Paolini drar opp tempoet i starten, tenker spesielt på det som skjer i Karvahall og Roran og Vardens leders død, men må si at det dabber av etter hvert, men har bare rundet de første 150 sidene...
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Jeg ligger ca. 100 sider foran deg og må si jeg synes hele greia har vært veldig bra. Du er vel på en tur nå, og det skjer ikke bestandig allverdens da. Slutten i Varden er vel ganske kjedelig, egentlig.
Princess
Sitter
Sitter

Post by Princess »

Nå har jeg begynt på De dødes tjern av André Bjerke.
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.

"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Princess wrote:Nå har jeg begynt på De dødes tjern av André Bjerke.
Den boka likte jeg meget godt. Selv om jeg ikke akkurat er belest på norske grøssere, så synes jeg De dødes tjern var en meget god bok. Spesielt skildringene av vannet o.l. var 8)
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Princess
Sitter
Sitter

Post by Princess »

Jeg har ikke komt så langt i boka, men synes hittil at den er veldig bra ja.

Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Nå har jeg endelig fått somla meg til å lage en annmeldelse av Parasittjegeren. Bare i tilfelle folk ikke så det :P

Og jeg leser altså fortsatt Den Eldste, som blir bedre og bedre.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Sauegjeteren wrote:
Ceres wrote:Er ute og reiser og leser litt av hvert i den forbindelse. Har fullfoert Dr. Zhivago nylig etter noen regntunge dager paa Fiji. Det var en av de beste boekene jeg noensinne har lest. Noen som har lest den?
Jeg har lest den. Det er ei helt grei bok, men kjempebegeistret for den er jeg ikke. Den virker litt treg og tung for meg, men selvfølgelig har den sine gode sider.
Jeg syntes ikke boka var saerlig tung. Jeg mener - vanligvis naar man plukker opp en nobelsprisnominertbok (for den fikk den jo, men han oensket ikke ta i mot den grunnet situasjonen i Russland og hans staasted der) saa forventer jeg aa streve litt med aa komme gjennom, men denne boka gled ned utrolig enkelt og greit. (Og jeg leste den paa engelsk). I det hele tatt er Dr. Zhivago godt oppbygd, har gode karakterbesrkivelser og en fengende historie som beskriver en periode der Russland er under drastiske forandringer. Det hele var utrolig spennende aa lese, foelte jeg.

Ferdig med Persuasions av J. Austin. Synes fortsatt ikke hun skriver saerlig spennende, men ok. Naa er den i hvert fall lest. Grei nok bok. Har kommet meg halvveis gjennom Nicholas Sparks At First Sight, som jeg ikke egentlig liker saa godt, den er for kiosklitteraturaktig for meg enda, men jeg skal vel gjoere den ferdig. Har skaffet meg Utopia. Gleder meg til aa starte med den etterpaa.
Urban tilværelse
Princess
Sitter
Sitter

Post by Princess »

Nå har jeg lest ferdig De dødes tjern. Likte boken veldig godt. Kansje jeg skal lage en anmeldelse...?

Mayorearth
Sitter
Sitter

Post by Mayorearth »

Princess wrote:Nå har jeg lest ferdig De dødes tjern. Likte boken veldig godt. Kansje jeg skal lage en anmeldelse...?
Hva og atter hva mener du med kanskje?
Hadde blitt veldig glad om du skrev en annmeldelse! :D
Princess
Sitter
Sitter

Post by Princess »

Ja, jeg kan vel kansje få somlet meg til det før eller siden. Kan prøve nå som jeg er syk og ligger hjemme.

Locked