Hva leser du for tiden?

Diskuter andre bøker dere leser

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki

Locked
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Pheoniks wrote:btw: noen som har lest "Theo's reise"?
Leste den da jeg gikk på ungdomsskolen, tror jeg. Ikke så aller verst bok, det. Litt som Sofies verden, men mye bedre, imo.

Begynte ellers på "Claw of the Conciliator" av Gene Wolfe i natt, i og med at jeg ikke fikk sove. Det var også en hyggelig overraskelse at den ikke var lengre enn 192 sider. :D
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Pheoniks
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Pheoniks »

Jeg syns det var bra bok.. Selv om den handlet om religioner så var den grise gooood.... :P :P

Hva med "Kabal Mysteriet" av Jostein Gaarder? Den er bra den...
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Kabalmysteriet, ja... en av favorittbøkene mine, det.
Jeg syns det var bra bok.. Selv om den handlet om religioner så var den grise gooood....
Selv om? Syntes det var noe av det beste med den, jeg...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Pheoniks
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Pheoniks »

Terje wrote:Kabalmysteriet, ja... en av favorittbøkene mine, det.
Jeg syns det var bra bok.. Selv om den handlet om religioner så var den grise gooood....
Selv om? Syntes det var noe av det beste med den, jeg...
Ja, det var det... Men har ikke vært no fan av religions bøker før..
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Åh, Kabalmysteriet, jeg elsket den når jeg var liten, fikk kjempelyst til å lese den igjen. Husker den handlet om en eller annen kortstokk og en trylledrikk. Kjempetøft :D
creutzfeldt
Hengiven
Hengiven

Post by creutzfeldt »

Eg veit eg har lest Kabalmysteriet ein gong i tida, men eg huskar absolutt ingenting av boka, så den kan ikkje ha slått heilt ann hjå meg, i alle fall :)

Det vert lite lesing på meg for tida. Held på å høyra ASoIaF om att i lydbok-form, - men det går noko seint... Er komen sånn ca. 1/4 ut i ASoS.

Har blitt ganske hekta på podcastar, - og abonnerer på ca. 15 stk med nye episodar kvar veke. - Ipod'en min får med andre ord sjeldan tid til å bli kald :)

Har minst 10 bøker liggjande på Audible og, som eg ikkje har fått tid til å høyra... Alt frå vitskapshistorie til Tolstoj... :P

Eg har og lasta ned ei mengd med forelesningar om ymse tema - historie, filosofi, fysikk, psykologi... You name it :P Har ikkje fått starta på desse enda...

Jepp... Eg er litt rar...
I am Sartre of Borg. Existence is futile.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Høres gøy ut creutzfeldt.

Jeg har nå fått tasket til meg først a Feast for Crows forrige uke, nå i dag fikk jeg nappet til meg begge a Storm of Swords-bøkene. Så nå trenger jeg bare a Clash of Kings før jeg kan speede opp lesinga på a Game of Thrones. Det blir spennende å se hva som kommer først, slutten på a Game of Thrones eller meg til bokhandelen igjen. Pokker ta det utvalget altså. Om jeg mangler lesestoff ei stund blir det sikkert noe Ibsen. Peer Gynt og slike ting.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Terje wrote:Kabalmysteriet, ja... en av favorittbøkene mine, det.
Leste den fem-seks gonger i elleve-tolv-års-alderen, om eg hugsar rett, men etter det har den ikkje blitt prioritert. :\
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Pheoniks
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Pheoniks »

creutzfelt, du sier du har mange lydbøker... hvor får du tak i de? laster de ned eller låner de på biblotek? (hvor laste ned?)
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Torbjørn »

Han har nemnt at han kjøper ein del frå Audible.com.
creutzfeldt
Hengiven
Hengiven

Post by creutzfeldt »

Eg abonnerer på ein teneste som heiter Audible - kostar $20 i månaden, og då får du to bøker... (Desse ligg hos audible i det uendelege, så sjølv om du seier opp kontoen, kan du vistnok fortsatt laste ned dei du har kjøpt).

Audible-filene har DRM, så ein kan ikkje fritt kopiere dei - trur du kan maks ha 5 PCar aktiverte om gongen. Det er heller ikkje alle MP3-spelarar som støtter filene, men iPod gjer det. (Audible leverer dei lydbøkene ein kan kjøpe gjennom iTunes).

Ellers må eg vel inrømma at det blir litt nedlasting i ny og ne :P Mest frå diverse torrent-trackerar, slik som thepiratebay.org.
I am Sartre of Borg. Existence is futile.
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Lydbøker er digg ja. Lastet ned alle HP bøkene og må si at Jim Dale er veldig flink, men han som leser den norske Ringenes Herre på lydbok (Anders Ribu) er i verdensklasse.

Noen som har lest biografien til Michael Moore? Leste et utdrag i engelsk boken, og syntes det var veldig bra. Vurderer å ønske meg den til jul.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Etter endelig å ha blitt ferdig med TBI greide jeg i går kveld å bestemme meg for hvilken bok jeg skulle lese. Eller, jeg bestemte meg ikke, men lot Loki ta det vanskelige valget for meg. Han plukket ut Anansi Boys av Neil Gaiman, og takket være Lokis gudelignende smak i bøker har jeg ikke fått sove noe i natt.

Jeg begynte å lese den ca. kl 23.00 og sluttet av rundt 03.00. Gaiman er bare best 8) AB er en blanding av litt lettere element fra AG, mens Gaiman har i tillegg greid å integrere humor som ligger på et høyere nivå enn f. eks det han skrev i Good Omens.

Det største tenkelige komplementet jeg kan tenke meg for AB er at selv om jeg kun sov tre og en halv time i går - før jeg måtte på skolen, så var jeg ikke trøtt da jeg sto opp. Jeg gledet meg bare til å komme hjem og fortsette å lese i Anansi Boys. :D
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Lothair Mantelar wrote:Lokis gudelignende smak
Kva kan eg sei, enkelte vel vevnickene sine med meir omhu enn andre. 8)
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Loki wrote:
Lothair Mantelar wrote:Lokis gudelignende smak
Kva kan eg sei, enkelte vel vevnickene sine med meir omhu enn andre. 8)
Var det en skjult fornærmelse?
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Locked