Hva leser du for tiden?

Diskuter andre bøker dere leser

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki

Locked
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Mot deg? Nei, eg føler at du har valgt nicket ditt med stor omhu og verkeleg har funne noko som beteiknar deg som person.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Mens du har valgt et eldgammelt fantasifoster. Sier ikke det mer om deg?
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Loki wrote:Mot deg? Nei, eg føler at du har valgt nicket ditt med stor omhu og verkeleg har funne noko som beteiknar deg som person.
Hmm. Det kan sikkert tolkes på flere måter, noe jeg også har gjort, men jeg kom fram til at jeg skal ta det i god mening.

Men, for å komme til temaet igjen kan jeg si at jeg fortsatt driver på med a Game of Thrones. Det er ei bra bok, men det går nå tregt likevel.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Kjetil wrote:Mens du har valgt et eldgammelt fantasifoster. Sier ikke det mer om deg?
Det håpar eg då, det er i alle fall det som er intensjonen.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Pheoniks
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Pheoniks »

Psykologi bøker FTC(crap)
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Lothair Mantelar wrote:Etter endelig å ha blitt ferdig med TBI greide jeg i går kveld å bestemme meg for hvilken bok jeg skulle lese. Eller, jeg bestemte meg ikke, men lot Loki ta det vanskelige valget for meg. Han plukket ut Anansi Boys av Neil Gaiman, og takket være Lokis gudelignende smak i bøker har jeg ikke fått sove noe i natt.

Jeg begynte å lese den ca. kl 23.00 og sluttet av rundt 03.00. Gaiman er bare best 8) AB er en blanding av litt lettere element fra AG, mens Gaiman har i tillegg greid å integrere humor som ligger på et høyere nivå enn f. eks det han skrev i Good Omens.

Det største tenkelige komplementet jeg kan tenke meg for AB er at selv om jeg kun sov tre og en halv time i går - før jeg måtte på skolen, så var jeg ikke trøtt da jeg sto opp. Jeg gledet meg bare til å komme hjem og fortsette å lese i Anansi Boys. :D
Gleder meg til anmeldelsa, for denne boka har jeg hatt lyst til å lese i over to år.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Loki wrote:
Kjetil wrote:Mens du har valgt et eldgammelt fantasifoster. Sier ikke det mer om deg?
Dette er hentet i fra et intervju der Gaiman blir spurt om hans topp 3 guder. Sjekk hvem som ble nr. 2:
Neil Gaiman wrote:

From the Norse Pantheon, I'm desperately fond of Loki, even though he technically is not actually a god - he's a giant who went to live with the gods. But he used to hang around with them and get them into trouble, and I like anyone whou just hangs round getting into trouble - it's enormously good fodder for a story.
8)

Jeg har startet på "Shadow" av Gene Wolfe. Er dessverre nokså syk, så jeg har ikke kommet lenger enn første kapittel :(
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Azumiel
Asha’man
Asha’man

Post by Azumiel »

Har rundet 250 sider i Den Eldste, topp underholdning :D
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Har kommet vel 70 sider inn i Rise of a Merchant Prince av Feist som er bok to i the Serpentwar Saga.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Ah, Merchant Prince. Den er egentleg ganske god, sjølv om dens bytte av hovudperson frå bok 1 kanskje kom litt uventa på meg som lesar, trass i tittelen.
Lothair Mantelar wrote:
Loki wrote:
Dette er hentet i fra et intervju der Gaiman blir spurt om hans topp 3 guder. Sjekk hvem som ble nr. 2:
Neil Gaiman wrote:

From the Norse Pantheon, I'm desperately fond of Loki, even though he technically is not actually a god - he's a giant who went to live with the gods. But he used to hang around with them and get them into trouble, and I like anyone whou just hangs round getting into trouble - it's enormously good fodder for a story.
8)
Mannen har åpenbart smak. Kan du linke det intervjuet?
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Loki wrote:Mannen har åpenbart smak. Kan du linke det intervjuet?
Null problemo:

http//www.gå.og.kjøp.anansiboys.fordi.bakerst ... siboys.com
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

*klikker*

*ingenting skjer*

*boikotter boka fordi den blir promotert via falske lenkjer*
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste

Post by Siri Sedai »

Ferdig med Storm of Swords... bedre og bedre!

Tok en pause i serien for å lese Eragon i tilfelle jeg blir fristet til å se filmen. Er kommet et par hundre sider men det er nedtur etter Martin.
Men Eragon er jo en barnebok da..... men det er HP og...
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Og da er jeg 200 sider inn i Rage of a Demon King av Feist. Bok 3 i the Serpentwar Saga.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Princess
Sitter
Sitter

Post by Princess »

Jeg har begynt på I lys av månen, tredje bok i en serie.
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.

"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
Locked