Bokhandelrunde!
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Takk for handelen! Vi har nå mottatt din bestilling.
Ordrebekreftelse:
Fragile things Neil Gaiman kr 149.00 1 stk kr 149.00
Smoke and mirrors Neil Gaiman kr 79.00 1 stk kr 79.00
Stardust Neil Gaiman kr 120.00 1 stk kr 120.00
The Mark of Ran Paul Kearney kr 120.00 1 stk kr 120.00
The Great Book of Amber Roger Zelazny kr 192.00 1 stk kr 192.00
TOTALSUM
kr 660.00
It feels so good inside
1-3. Dette er de mest kommersielle bøkene som Gaiman har gitt ut, og som jeg ikke har lest. Snart, forhåpentligvis, har jeg lest dem.
4. Paul Kearney skal visst være en god forfatter. Blant andre Steven Erikson har anbefalt ham, og det er jo ikke dårlig.
5. En av fantasyen store klassikere som må leses. And I will!
Ordrebekreftelse:
Fragile things Neil Gaiman kr 149.00 1 stk kr 149.00
Smoke and mirrors Neil Gaiman kr 79.00 1 stk kr 79.00
Stardust Neil Gaiman kr 120.00 1 stk kr 120.00
The Mark of Ran Paul Kearney kr 120.00 1 stk kr 120.00
The Great Book of Amber Roger Zelazny kr 192.00 1 stk kr 192.00
TOTALSUM
kr 660.00
1-3. Dette er de mest kommersielle bøkene som Gaiman har gitt ut, og som jeg ikke har lest. Snart, forhåpentligvis, har jeg lest dem.
4. Paul Kearney skal visst være en god forfatter. Blant andre Steven Erikson har anbefalt ham, og det er jo ikke dårlig.
5. En av fantasyen store klassikere som må leses. And I will!
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Jasså? Jeg har ikke lest andre enn Stardust av de der, men Smoke&Mirrors og Fragile Things er novellesamlinger, er de ikke? Og er novellesamlinger så veldig kommersielt da?1-3. Dette er de mest kommersielle bøkene som Gaiman har gitt ut, og som jeg ikke har lest. Snart, forhåpentligvis, har jeg lest dem.
Jasså? Da burde man jo kanskje vurdere å lese noe av den karen. Men tror jeg venter og hører hva du sier først, dessuten har jeg en god del som ligger og trykker på lesesamvittigheta. (Er det bare meg eller sier jeg noe sånt som dette i hver eneste post jeg skriver på dette underforumet?4. Paul Kearney skal visst være en god forfatter. Blant andre Steven Erikson har anbefalt ham, og det er jo ikke dårlig.
Zelazny, ja. Har lest ei novelle av han, og den var ikke så verst. Sword&Sorcery, ja?5. En av fantasyen store klassikere som må leses. And I will!
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Om salgstallene ikke går gjennom taket, så er de i hvert fall de bøkene man lettest får tak i av Gaiman (hvis man ikke regner med Sandman). Jeg har aldri lest novellesamlinger før, så jeg gleder meg intenst til å prøveTerje wrote:Jasså? Jeg har ikke lest andre enn Stardust av de der, men Smoke&Mirrors og Fragile Things er novellesamlinger, er de ikke? Og er novellesamlinger så veldig kommersielt da?1-3. Dette er de mest kommersielle bøkene som Gaiman har gitt ut, og som jeg ikke har lest. Snart, forhåpentligvis, har jeg lest dem.
Erikson anbefalte "The Monarchies of God" av Paul Kearney, men siden den er så vanskelig å få tak i, bestemte jeg meg for å prøve Sea Beggars serien i stedet for den. Hvis jeg elsker Mark of Ran vil jeg selvsagt bestille fra Amazon, men jeg tar på meg ventehatten inntil videre.Jasså? Da burde man jo kanskje vurdere å lese noe av den karen. Men tror jeg venter og hører hva du sier først, dessuten har jeg en god del som ligger og trykker på lesesamvittigheta. (Er det bare meg eller sier jeg noe sånt som dette i hver eneste post jeg skriver på dette underforumet?4. Paul Kearney skal visst være en god forfatter. Blant andre Steven Erikson har anbefalt ham, og det er jo ikke dårlig.)
Jeg tror nok det er litt S og S inni bildet, ja. Hvis man leser anbefalingstråder nokså jamt, noe jeg gjør, så merker man at Zelaznys "Amber-series" dukker opp titt og ofte. Min utgave samler hele bunten i en 1080 sider lang bok. Ti bøker er blitt 1 bok. Skrekk og glede!Zelazny, ja. Har lest ei novelle av han, og den var ikke så verst. Sword&Sorcery, ja?5. En av fantasyen store klassikere som må leses. And I will!
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Urk, da jeg satt på bussen til byen i dag fikk jeg plutselig den tvangstanken at jeg ikke kunne være dårligere enn Lotta. Derfor har jeg nå "gleden" av å presentere dagens innkjøp, alle fra serien "Gollancz Fantasy Masterworks":
Først, ei bok jeg skal gi til søstra mi til jul, men som jeg også har planer om å lese selv en gang. Jeg skriver tittel og sånt i spoiler-tags, ettersom jeg håper at jeg klarer å lokke henne hit i løpet av de neste ukene. (Sikkert bortkasta tid, men.
)
Michael Moorcock - Elric. De to første bøkene om Moorcocks berømte S&S-helt Elric of Melniboné, "the haunted, treacherous and doomed albino sorcerer-prince [...] An introspective weakling in thrall to his soul-eating sword, Stormbringer." Har lest ei novelle om Elric før en gang, og syntes den var ganske bra, så ettersom Moorcock regnes som en av 1900-tallets største fantasyforfattere er han en selvsagt del av mitt lille litterære arkeologiprosjekt.
Michael Moorcock - Gloriana or, The Unfulfill'd Queen. Mer low fantasy, om en verden der England er verdens største stormakt, med herredømme over Amerika og Asia. Dronning Glorianas kansler, Montfallcon, må beskytte imperiet fra en forsmådd tidligere ansatt, snikmorderen Quire. Høres ut som et morsomt konsept.
Fritz Leiber - The First Book of Lankhmar og The Second Book of Lankhmar. Til sammen 1456 sider og sju bøker med de klassiske Sword&Sorcery-heltene Fafhrd og The Gray Mouser. Mannen på Outland skrøt fryktelig av denne serien, og jeg har et godt inntrykk av den selv også, siden jeg likte "The Howling Tower", ei novelle jeg leste med disse to heltene for et års tid sida. (Takk gudene for "The Mammoth Book of Fantasy"!
)
Så da begynner jeg å få litt å bryne meg på igjen...
Først, ei bok jeg skal gi til søstra mi til jul, men som jeg også har planer om å lese selv en gang. Jeg skriver tittel og sånt i spoiler-tags, ettersom jeg håper at jeg klarer å lokke henne hit i løpet av de neste ukene. (Sikkert bortkasta tid, men.
Spoiler
George RR. Martin - Fevre Dream. Low fantasy om et dampskip på Mississippi, med noe som kan ligne på ei klassisk vampyrhistorie. Settingen er Sørstatene på midten av 1800-tallet.
Michael Moorcock - Gloriana or, The Unfulfill'd Queen. Mer low fantasy, om en verden der England er verdens største stormakt, med herredømme over Amerika og Asia. Dronning Glorianas kansler, Montfallcon, må beskytte imperiet fra en forsmådd tidligere ansatt, snikmorderen Quire. Høres ut som et morsomt konsept.
Fritz Leiber - The First Book of Lankhmar og The Second Book of Lankhmar. Til sammen 1456 sider og sju bøker med de klassiske Sword&Sorcery-heltene Fafhrd og The Gray Mouser. Mannen på Outland skrøt fryktelig av denne serien, og jeg har et godt inntrykk av den selv også, siden jeg likte "The Howling Tower", ei novelle jeg leste med disse to heltene for et års tid sida. (Takk gudene for "The Mammoth Book of Fantasy"!
Så da begynner jeg å få litt å bryne meg på igjen...
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

Terje wrote:Urk, da jeg satt på bussen til byen i dag fikk jeg plutselig den tvangstanken at jeg ikke kunne være dårligere enn Lotta.
Hyggelig å høre at du tenker på meg, Terje
Hmm... Har aldri hørt om denne serien, men det sier ikke så mye. Det jeg derimot vet, er at Gollancz står bak mange av de beste fantasybøkene som er til salg i dag. Hovedmannen i forlaget er utrolig god til å plukke ut bøker og forlaget har blitt kjent på nettet som et kvalitetsforetak. Hypotese: Du har sikkert gjort et godt kjøp.Derfor har jeg nå "gleden" av å presentere dagens innkjøp, alle fra serien "Gollancz Fantasy Masterworks":
Lykke til med lokkingen. Det hadde vært interessant å få en så godt utdannet person som søsteren din til å frekventere the Pattern.Først, ei bok jeg skal gi til søstra mi til jul, men som jeg også har planer om å lese selv en gang. Jeg skriver tittel og sånt i spoiler-tags, ettersom jeg håper at jeg klarer å lokke henne hit i løpet av de neste ukene. (Sikkert bortkasta tid, men.)
Spoiler
George RR. Martin - Fevre Dream. Low fantasy om et dampskip på Mississippi, med noe som kan ligne på ei klassisk vampyrhistorie. Settingen er Sørstatene på midten av 1800-tallet.
Når det kommer til gaven din, så er det litte granne skummelt at du kjøpte den. Jeg var nemlig så (* holder opp to fingre veldig nær hverandre) å kjøpe den ved min siste bokhandelrunde. Tok heldigvis til fornuften etter et par kjappe innholdssøk og sjelsgranskninger.
Har hørt mye godt om Moorcock, men har ikke summet meg til å prøve ham ennå. Gleder meg til å høre hva du synes om ham, Terje.Michael Moorcock - Elric. De to første bøkene om Moorcocks berømte S&S-helt Elric of Melniboné, "the haunted, treacherous and doomed albino sorcerer-prince [...] An introspective weakling in thrall to his soul-eating sword, Stormbringer." Har lest ei novelle om Elric før en gang, og syntes den var ganske bra, så ettersom Moorcock regnes som en av 1900-tallets største fantasyforfattere er han en selvsagt del av mitt lille litterære arkeologiprosjekt.
*Lotta uttrykker sin interesse i å høre nærmere om disse bøkene også.Fritz Leiber - The First Book of Lankhmar og The Second Book of Lankhmar. Til sammen 1456 sider og sju bøker med de klassiske Sword&Sorcery-heltene Fafhrd og The Gray Mouser. Mannen på Outland skrøt fryktelig av denne serien, og jeg har et godt inntrykk av den selv også, siden jeg likte "The Howling Tower", ei novelle jeg leste med disse to heltene for et års tid sida. (Takk gudene for "The Mammoth Book of Fantasy"!)
Var det ikke du som skulle lese ferdig/mere av den eksisterende bokstabelen, Terje? Ikke at jeg skal være hypokratisk her, men jeg synes du har sagt noe lignendeSå da begynner jeg å få litt å bryne meg på igjen...
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Tenker på mye rart, jeg, så det er ikke sikkert at dette nødvendigvis er et kompliment.Hyggelig å høre at du tenker på meg, Terje
Nja, "hovedmannen" deres har jo plukka ut Terry Goodkind, så...Hmm... Har aldri hørt om denne serien, men det sier ikke så mye. Det jeg derimot vet, er at Gollancz står bak mange av de beste fantasybøkene som er til salg i dag. Hovedmannen i forlaget er utrolig god til å plukke ut bøker og forlaget har blitt kjent på nettet som et kvalitetsforetak. Hypotese: Du har sikkert gjort et godt kjøp.
Ellers trodde jeg at din "The Great Book of Amber" av Roger Zelazny var fra denne serien, ettersom jeg så ei bok med en lignende tittel blant seriens bøker...
Jeg har tenkt på å lese den i flere år nå, men uten å finne den. Så når søstra mi har hatt om gotiske romaner og skrekksjangeren på et av masterkursene sine i høst, og når hun likte slike ting som "Dracula", så tenkte jeg at denne måtte være ei grei gave. Tror uansett du bør prøve å få lest den, i og med at den regnes som en fantasyklassiker...Når det kommer til gaven din, så er det litte granne skummelt at du kjøpte den. Jeg var nemlig så (* holder opp to fingre veldig nær hverandre) å kjøpe den ved min siste bokhandelrunde. Tok heldigvis til fornuften etter et par kjappe innholdssøk og sjelsgranskninger.
Hva angår dine ønsker om å høre mer om Moorcock og Leiber, så kommer det selvsagt anmeldelser av de første bøkene i serien, samt mindre inntrykksbeskrivelser av de påfølgende.
Uff, jeg har sikkert sagt noe sånt, men det eneste jeg har liggende for tida er The Deed Of Paskenarrion, The Serpentwar Saga, noen greier av China Mieville som jeg neppe kommer til å prøve meg på igjen med det første, en haug med fantasynovellesamlinger, og et drøyt dusin med DW-bøker -- og ingenting av dette frista egentlig noe særlig, så slike eventuelle utsagn ignoreres for tida...Var det ikke du som skulle lese ferdig/mere av den eksisterende bokstabelen, Terje? Ikke at jeg skal være hypokratisk her, men jeg synes du har sagt noe lignende
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Urgh, novellesamlingar. Eg anar ikkje kvifor, men ordet gir meg avsmak.
...han har ekstrem økonomisk teft (Goodkind sel jo som ein gærning) utan å gi slepp på kvaliteten? Sei kva du vil om Goodkind som person, men at serien hans er langt betre enn den gjennomsnittlege fantasyserie føler eg er heva over tvil.Terje wrote:Tenker på mye rart, jeg, så det er ikke sikkert at dette nødvendigvis er et kompliment.Hyggelig å høre at du tenker på meg, Terje
Nja, "hovedmannen" deres har jo plukka ut Terry Goodkind, så...Hmm... Har aldri hørt om denne serien, men det sier ikke så mye. Det jeg derimot vet, er at Gollancz står bak mange av de beste fantasybøkene som er til salg i dag. Hovedmannen i forlaget er utrolig god til å plukke ut bøker og forlaget har blitt kjent på nettet som et kvalitetsforetak. Hypotese: Du har sikkert gjort et godt kjøp.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Noe av det samme her, egentlig. Eller, det er vel egentlig et ganske intetsigende ord i seg selv, men novellesamlinger er så mye rart og så korte og så fragmenterte, et cetera ad infinitum, så jeg får meg aldri til å lese dem.Loki wrote:Urgh, novellesamlingar. Eg anar ikkje kvifor, men ordet gir meg avsmak.
Nå vet jeg ikke hvordan det står til med denne såkalte "gjennomsnittlige fantasyserien", men av de fantasyseriene jeg har lest er Goodkinds faktisk den nest verste, sånn i farten....han har ekstrem økonomisk teft (Goodkind sel jo som ein gærning) utan å gi slepp på kvaliteten? Sei kva du vil om Goodkind som person, men at serien hans er langt betre enn den gjennomsnittlege fantasyserie føler eg er heva over tvil.Terje wrote:Nja, "hovedmannen" deres har jo plukka ut Terry Goodkind, så...
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Fantasy eg har lese/lese deler av som eg hugsar som dårlegare utan spor av tvil - og eg har, som deg, i stor grad forsøkt unngå dei som har lite av gode rykter på seg, og følgjer straumen:
B. Andreas Bull-Hansen: Horngudens Tale (*)
Ingar Knudsen: Amasonetrilogien
Stephen Lawhead: The Pendragon Cycle
J.K. Rowling: Harry Potter
Eoin Colfer: Artemis Fowl
David & Leigh Eddings: The Elenium
David & Leigh Eddings: The Tamuil
David & Leigh Eddings: The Redemption of Althalus
Thore Hansen: Skogland
Stephen R. Donaldson: The Chronicles of Thomas Covenant the Unbeliever (*)
Terry Pratchett og Neil Gaiman: Good Omens
Raymond E. Feist: The Riftwar Legacy
Fantasyseriar og -bøker eg vil rangere på omtrent same nivå, der eg føler det er snakk om smakssak kva ein set over og under, men der alle eg no listar nok er bøker eg trur eg vil sette eit lite hakk under SoT kva kvalitet angår, om enn ikkje nødvendigvis min nytelse av dei:
Robert Jordan: Wheel of Time
Katherine Kerr: Deverry (*)
Elizabeth Moon: The Deed of Paksenarrion
C.S. Lewis: The Chronicles of Narnia
Olaf Havnes: Legenden om den siste Nattkriger
David Eddings: The Belgariad
David Eddings: The Mallorean
Terry Pratchett: Discworld
Raymond E. Feist: Riftwar Saga
Raymond E. Feist: Sons of Krondor
Raymond E. Feist: The Conclave of Shadows
Raymond E. Feist w/others: Legends of the Riftwar
Raymond E. Feist & Janny Wursts: The Empire-trilogy
og antakeleg ei rekke andre eg ikkje kjem på i farten.
* merk at desse er det så lenge sidan eg har lese at eg med dagens eldre auge kanskje vil like dei langt betre
B. Andreas Bull-Hansen: Horngudens Tale (*)
Ingar Knudsen: Amasonetrilogien
Stephen Lawhead: The Pendragon Cycle
J.K. Rowling: Harry Potter
Eoin Colfer: Artemis Fowl
David & Leigh Eddings: The Elenium
David & Leigh Eddings: The Tamuil
David & Leigh Eddings: The Redemption of Althalus
Thore Hansen: Skogland
Stephen R. Donaldson: The Chronicles of Thomas Covenant the Unbeliever (*)
Terry Pratchett og Neil Gaiman: Good Omens
Raymond E. Feist: The Riftwar Legacy
Fantasyseriar og -bøker eg vil rangere på omtrent same nivå, der eg føler det er snakk om smakssak kva ein set over og under, men der alle eg no listar nok er bøker eg trur eg vil sette eit lite hakk under SoT kva kvalitet angår, om enn ikkje nødvendigvis min nytelse av dei:
Robert Jordan: Wheel of Time
Katherine Kerr: Deverry (*)
Elizabeth Moon: The Deed of Paksenarrion
C.S. Lewis: The Chronicles of Narnia
Olaf Havnes: Legenden om den siste Nattkriger
David Eddings: The Belgariad
David Eddings: The Mallorean
Terry Pratchett: Discworld
Raymond E. Feist: Riftwar Saga
Raymond E. Feist: Sons of Krondor
Raymond E. Feist: The Conclave of Shadows
Raymond E. Feist w/others: Legends of the Riftwar
Raymond E. Feist & Janny Wursts: The Empire-trilogy
og antakeleg ei rekke andre eg ikkje kjem på i farten.
* merk at desse er det så lenge sidan eg har lese at eg med dagens eldre auge kanskje vil like dei langt betre
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Hva annet er vel kvalitet enn din nytelse?men der alle eg no listar nok er bøker eg trur eg vil sette eit lite hakk under SoT kva kvalitet angår, om enn ikkje nødvendigvis min nytelse av dei:
Når det gjelder fantasyserier sem jeg har opplevd som dårligere enn SoT, kommer jeg i farten bare på B. Andreas Bull-Hansens "Horngudens Tale", ettersom de siste tre bøkene i den serien var elendige. Og muligens Feists "Riftwar Saga", selv om denne antakeligvis mer er på samme nivå. ENDRA: Og så glemte jeg naturligvis den Dragonlance-trilogien jeg har lest; uansett hvor lite jeg liker SoT, liker jeg den bedre enn DL.
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Terje wrote:Hva annet er vel kvalitet enn din nytelse?men der alle eg no listar nok er bøker eg trur eg vil sette eit lite hakk under SoT kva kvalitet angår, om enn ikkje nødvendigvis min nytelse av dei:
Ta Eddings "Belgariad", den er som heilskap bøker som er - på plott, karakterdjupn, spenning, etc - langt dårlegare enn t.d. Wheel of Time og Sword of Truth, men eg er totalfrelst på humoren hans, og serien har sentimentalitetsverdi for meg som aukar lesegleden. Det er dog sære, personlege og subjektive spesialbehandlingsmoment som gjer at eg føler eg ikkje kan sei seiren er betre til nokon andre på bakgrunn av.
Du likar Harry Potter og, "grøss" (;-)), Wheel of Time betre enn Sword of Truth? Du er tapt, min gode mann.Når det gjelder fantasyserier sem jeg har opplevd som dårligere enn SoT, kommer jeg i farten bare på B. Andreas Bull-Hansens "Horngudens Tale", ettersom de siste tre bøkene i den serien var elendige. Og muligens Feists "Riftwar Saga", selv om denne antakeligvis mer er på samme nivå. ENDRA: Og så glemte jeg naturligvis den Dragonlance-trilogien jeg har lest; uansett hvor lite jeg liker SoT, liker jeg den bedre enn DL.
Seriøst, dog, sjølv ikkje WoTs beste bøker er på nivå med "Wizard's FirsT Rule", "Stone of Tears", eller "Faith of the Fallen", spør du meg. Kan vere tilbøyeleg til å sei at WoTs beste er omtrent på nivå med "Temple of the Winds".
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Sukk, enda et bokhandelbesøk i dag:
John Miltons "Det tapte paradis" -- Fire hundre sider langt episk dikt fra 1667, skrevet av en av favorittfilosofene mine. Og nå har søstra mi lært meg hvordan man leser daktylisk heksameter, slik at jeg faktisk kan få lest denne greia. Må nesten komme meg gjennom den, ettersom den vistnok skal filmatiseres...
George RR. Martins "A Feast for Crows" -- Paperback utgaven. Overraska over hvor lang den var -- 840 sider pluss 50-60 sider med oversikt over fyrstehusene. Nå må jeg bare finne en måte å kvitte meg med hardcoverutgaven på...
Jeph Loeb og Tim Sales "Spider-man: Blå" -- Norsk oversettelse av "Blue", som jeg har hørt noglet bra om. Valentinsdag for en ensom edderkoppmann.
John Miltons "Det tapte paradis" -- Fire hundre sider langt episk dikt fra 1667, skrevet av en av favorittfilosofene mine. Og nå har søstra mi lært meg hvordan man leser daktylisk heksameter, slik at jeg faktisk kan få lest denne greia. Må nesten komme meg gjennom den, ettersom den vistnok skal filmatiseres...
George RR. Martins "A Feast for Crows" -- Paperback utgaven. Overraska over hvor lang den var -- 840 sider pluss 50-60 sider med oversikt over fyrstehusene. Nå må jeg bare finne en måte å kvitte meg med hardcoverutgaven på...
Jeph Loeb og Tim Sales "Spider-man: Blå" -- Norsk oversettelse av "Blue", som jeg har hørt noglet bra om. Valentinsdag for en ensom edderkoppmann.
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Sterk inspirasjonskjelde for "Lucifer" òg, som jo tel ein del heilt på eiga hand...Terje wrote:Sukk, enda et bokhandelbesøk i dag:
^^ Den er fin, den, særleg om du har ein viss overfladisk kjennskap til Spider-man-karakteren frå før av.Jeph Loeb og Tim Sales "Spider-man: Blå" -- Norsk oversettelse av "Blue", som jeg har hørt noglet bra om. Valentinsdag for en ensom edderkoppmann.