Ceres wrote:
Er det greit å opprette en slik konto, og hvor mye betaler du for en sesong av en serie? (22 episoder)
Det er ikkje allverdens vanskeleg; - Du må ha ei adresse i USA (eg brukar jetcarrier.no - dei gir deg amerikansk postboks). Når du har fått denne, opprettar du ein paypal-konto med den amerikanske adressa, og legg inn det norske visa/whatever-kortet ditt der. Så registrerer du ein iTunes-konto med den amerikanske adressa + den amerikanske paypal-kontoen. (Apple har ikkje moglegheit til å sjekka kortet som er knytta mot paypal-kontoen).
Dette er vel strengt tatt ikkje direkte lovleg, men det må då vera lovlegare enn Pirate Bay
Heroes-sesongen kosta ca $43, dvs. rundt 280 kr.... Musikk kostar $10 for ein cd og $1 for ein song - så noko billegare enn i den norske iTunes-butikken.
PS. Du kan berre ha eitt Visakort knytta mot éin paypal-konto, - så du kan ikkje ha same kortet på ein norsk og ein amerikansk konto...
Jeg vil bare slenge meg med på bølgen og kaste min fulleste beundring på Heroes sine føtter. Jeg så nesten hele sesongen i et strekk - den var så grusomt spennende at jeg ikke hadde noe valg. Jeg har nesten aldri sett en serie med så spennende cliffhangers. Er det noen som vet når serien blir ferdig (har bare 11 episoder)?
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Ceres wrote:
Er det greit å opprette en slik konto, og hvor mye betaler du for en sesong av en serie? (22 episoder)
Det er ikkje allverdens vanskeleg; - Du må ha ei adresse i USA (eg brukar jetcarrier.no - dei gir deg amerikansk postboks). Når du har fått denne, opprettar du ein paypal-konto med den amerikanske adressa, og legg inn det norske visa/whatever-kortet ditt der. Så registrerer du ein iTunes-konto med den amerikanske adressa + den amerikanske paypal-kontoen. (Apple har ikkje moglegheit til å sjekka kortet som er knytta mot paypal-kontoen).
Dette er vel strengt tatt ikkje direkte lovleg, men det må då vera lovlegare enn Pirate Bay
Heroes-sesongen kosta ca $43, dvs. rundt 280 kr.... Musikk kostar $10 for ein cd og $1 for ein song - så noko billegare enn i den norske iTunes-butikken.
PS. Du kan berre ha eitt Visakort knytta mot éin paypal-konto, - så du kan ikkje ha same kortet på ein norsk og ein amerikansk konto...
Lothair Mantelar wrote:Jeg vil bare slenge meg med på bølgen og kaste min fulleste beundring på Heroes sine føtter. Jeg så nesten hele sesongen i et strekk - den var så grusomt spennende at jeg ikke hadde noe valg. Jeg har nesten aldri sett en serie med så spennende cliffhangers. Er det noen som vet når serien blir ferdig (har bare 11 episoder)?
Neste kommer 22. januar, og det regnes fortsatt som season 1.
The O.C begynte helt på nytt i går jeg gikk glipp av den første sesongen for lenge siden, så da var det ingen vits i å følge med mer...men NÅ skal jeg også bli The O.C-tilhenger
The truth is rarely pure and never simple.
Oscar Wilde
Ceres wrote:
Er det ikke enklere å vente til de kommer på DVD og så bestille dem fra Play.com eller Amazon eller noe sånt?
Hvis en absolutt må se dem før den tid skulle det vel gå bra å bruke fildelingsprogrammer.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Wolfbrother wrote:Beklager at jeg ikke nevnte at det var noen spoilere for de som ikke er i sesong 4. Poenget var at serien er lagt ned, dette blir siste sesong.
Det står at de har mistet mange seere og at kvaliteten på episodene er veldig skiftene.
En av grunnene til at O.C. har fått så få seere i sesong 4 er at episodene i sesong 3 var av veldig varierende kvalitet. Noe som igjen skyldes at seriens skaper Josh Schwartz visstnok hadde et slags friår.
Nå er han derimot tilbake for fullt, og de 16 episodene i sesong 4 er stort sett beregnet for seriens trofaste fans - og hittil har alle vært av god kvalitet. Kanskje blir dette den nest beste sesongen noensinne...
Jeg gleder meg også til fortsettelsen (og slutten).
Viser seg at en av de som har vært med og laget O.C. i tidligere sesonger først ble plukket opp av Joss Whedon .
I disse dager er forøvrig Jack Bauer tilbake (kommet 4 episoder på to dager nå) - og for en start på den 6. sesongen. 24 befester seg atter en gang som den beste actionserien som går på tv.
Stefan wrote:
I disse dager er forøvrig Jack Bauer tilbake (kommet 4 episoder på to dager nå) - og for en start på den 6. sesongen. 24 befester seg atter en gang som den beste actionserien som går på tv.
Bare at den ikke helt går på tv her i Norge...
Prøvde meg på tv3's Vanished i kveld, men ble ikke hektet. Har derimot begynt å følge litt bedre med på Supernatural i det siste. Og gleder meg til Entourage.
Jepp. Og lo and behold, folkens, fyren har TRAUMER. Det tok han ei død kone, fem helvetesdøgn, månadsvis undercover som narkotikamistbruker, eit år som incognito flyktning, ein bråte døde venner, eit tjuetals (;P) situasjonar der han må oppgi dottera og/eller kona/elskerinna/kjærasten/whatever, og no tjue månadar kinesisk tortur, men endeleg, folkens, endeleg, JACK BAUER SLIT.
Det er som om dei har satt seg ned og tenkt "kva er det EINASTE me ikkje har utsatt denne fyren for?" og komme fram til at det var eit snev av menneskelegheit.
(Jepp, eg digger dei fire fyrste episodene av sesong 6)
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Loki wrote:Veronica Mars er ein veldig seig serie å frelse andre for, ettersom dens hovudstyrke ligg i ekstremt intrikate sesongmysterier ein nesten må sjå ein åtte-ti episodar i strekk frå byrjinga av ein sesong og utover for å verkeleg engasjere seg for/oppdage kvaliteten ved. Den har gode karakterar og forhald mellom karakterane, og veldig god dialog (meinar eg, i alle fall), men dei enkelte episodeplottene er ofte ikkje så ekstremt engasjerende i og ved seg sjølve, og det er dermed vrient å få folk som ikkje har knytta seg til karakterene og/eller sesongmysteriene som det stadig blir droppa spor og hint til.
Eg har difor meir eller mindre gitt opp å forsøke, eg berre nemner at eg meinar den er god og så får folk ta initiativ utover det på eiga hand om dei føler min smak er til å lite på.
Loke, jeg elsker deg!
Veronica Mars er definitivt en av de fire beste seriene jeg har sett, og jeg har deg å takke for at jeg begynte å se dem. Det gjelder forsåvidt for alle seriene jeg ser, stort sett, men det tror jeg jeg har takka deg for før.
Til alle dere andre: Denne seria er så uhyggelig bra at jeg sov to og en halv time natt til tirsdag, fordi jeg ikke klarte stoppe. Så episode 1-17 i ett strekk, før jeg sovna foran PCen sånn i sjutida. Anbefales på det varmeste.