Kjempesmart, Kjetil! Hvorfor ikke avslutte hele boka når alle plottrådene stadig henger i løse lufta? For en totalt brilliant ide! Hvor får man tak i slike "bøker" (som aldri ordentlig tar slutt)?Kjetil wrote:Anngående tLoLL, den ble bedre, men overbegeistret ble jeg aldri. Kom til et punkt, hvor jeg tenkte hvorfor sluttet ikke boken nå? Fant ut at jeg ikke hadde noe særlig lyst til å lese videre, og den har blitt liggende ei god stund, for se om jeg klarer å tvinge meg selv til å lese videre etterhvert.
Spoiler
Etter Locke har blitt kastet på sjøen i en tønne med hestepiss, kunne liksågodt den første boka slutta.
Hva leser du for tiden?
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Noe Lynch har fått mest skryt for er at han faktisk klarte å lage en ekte bok, som avsluttet alle plottrådene sine til slutt. Du er den eneste personen jeg har sett som ikke har likt dette ved boka. Det verste noen har sagt om den er at den er litt i overkant kommersiell og prøver å klø alle på ryggen.
Og hvem har sagt at ei god bok trenger flere enn et plott? Og THE GREY KING er jo bokas hovedplott. Herregud, Kjetil, går du bevist inn for å irritere meg nå? I så fall er det smålig. Jeg vet at du gjør det og har gjort mange ganger før, både med andre og meg, men hvorfor la denne hobbyen gå ut over ei skikkelig god bok?
Og hvem har sagt at ei god bok trenger flere enn et plott? Og THE GREY KING er jo bokas hovedplott. Herregud, Kjetil, går du bevist inn for å irritere meg nå? I så fall er det smålig. Jeg vet at du gjør det og har gjort mange ganger før, både med andre og meg, men hvorfor la denne hobbyen gå ut over ei skikkelig god bok?
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Nei, om du er irritert eller ikke er for meg rivende likegyldig. Uansett, jeg har ikke kritisert boken for kun å ha ett plott, jeg kritiserte boka for å bruke et par hundre sider til oppbygging av karakterer, historier og en egentlig ganske god følelse, for så plutselig kaste alt det under en stol, og fortsette i en helt annen retning. Jeg likte det ikke, og boken er ikke mer enn middelmådig.
*humre* Får verkeleg lyst til å lese denne boka, no, vil gjerne sjå kven av dykk eg er einig med.
(Men det er ikkje plass på leselista mi dei fyrstkommande seks-sju månadane, i alle fall.
)
(Men det er ikkje plass på leselista mi dei fyrstkommande seks-sju månadane, i alle fall.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
For meg er det ein bonus!Kjetil wrote:Nei, om du er irritert eller ikke er for meg rivende likegyldig.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

Kjetil wrote:Nei, om du er irritert eller ikke er for meg rivende likegyldig. Uansett, jeg har ikke kritisert boken for kun å ha ett plott, jeg kritiserte boka for å bruke et par hundre sider til oppbygging av karakterer, historier og en egentlig ganske god følelse, for så plutselig kaste alt det under en stol, og fortsette i en helt annen retning. Jeg likte det ikke, og boken er ikke mer enn middelmådig.
Er ikke dette kritikk så vet ikke jeg... Siden du visst nok ikke liker LotR så kan jeg ikke forvente at du liker andre gode bøker..Spoiler
Alle? Kun én, og det er hvordan det går med Locke mot han nye skumlingen jeg har klart å glemme hva heter. Resten har blitt nøstet opp. Ikke unaturlig å slutte av en bok med en slik cliffhanger
Jeg tror heller du burde prioritere The Prince of Nothing av Bakker. Jeg er nå ferdig med den nest siste delboka i The Darkness that Comes before og jeg må bare innrømme at jeg er dypt imponert over boka. Den er nesten like god som Malazan-serien - og det sier litt. Men du leser ut tLOLL på et par dager, så det er ikke akkurat et tidsspørsmål.Loki wrote:*humre* Får verkeleg lyst til å lese denne boka, no, vil gjerne sjå kven av dykk eg er einig med.
(Men det er ikkje plass på leselista mi dei fyrstkommande seks-sju månadane, i alle fall. )
Kva tykkjer du om serien? Årevis sidan eg leste den, men eg tykkjer hugse eg tykte den var ganske god.Akira wrote:Har begynt på en ny bok ved navn Murder in LaMut av Feist, fortsatt i Legends of the Riftwar.
Jo altså, Legends of the Riftwar anser jeg som meget bra. Det er rett og slett veldig interessant å følge livene til vanlige soldater og leiesoldater under riftkrigen, i motsetning til nobiliteten og conDoin-familien. Et kjærkomment avbrekk. Og for min egen del så kan jeg si så mye som at ingen av bøkene til Feist har skuffet, fra Magician til den jeg nå holder på med.Loki wrote:Kva tykkjer du om serien? Årevis sidan eg leste den, men eg tykkjer hugse eg tykte den var ganske god.Akira wrote:Har begynt på en ny bok ved navn Murder in LaMut av Feist, fortsatt i Legends of the Riftwar.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

Jeg har Magician trilogien liggende på hylla, ulest intil videre. Grunnen til det er vel egentlig bare den at jeg ikke har kommet meg så langt enda - jeg har tenkt å lese den. Forøvrig synes jeg antallet Riftwar-bøker er nokså skrekkinngytende? Blir du ikke litt lei av å lese samme forfatter hele tiden?Akira wrote:Jo altså, Legends of the Riftwar anser jeg som meget bra. Det er rett og slett veldig interessant å følge livene til vanlige soldater og leiesoldater under riftkrigen, i motsetning til nobiliteten og conDoin-familien. Et kjærkomment avbrekk. Og for min egen del så kan jeg si så mye som at ingen av bøkene til Feist har skuffet, fra Magician til den jeg nå holder på med.Loki wrote:Kva tykkjer du om serien? Årevis sidan eg leste den, men eg tykkjer hugse eg tykte den var ganske god.Akira wrote:Har begynt på en ny bok ved navn Murder in LaMut av Feist, fortsatt i Legends of the Riftwar.
Den populære meningen på internett er at Feist sitt forfatterskap gikk nedover siden Magician. Synes du at han har klart å holde stilen hele veien gjennom?
Selv om det er mange bøker, vil jeg for min egen del påstå at de bare blir bedre og bedre, eller at de ihvertfall ikke blir dårligere. Dessuten er ikke gjennomsnittslengden på bøkene så høy som med mange andre forfattere som feks. RJ sine som når oppi tusen sider. Og da jeg leser veldig raskt går de unna på mellom 3 og 5 dager. Og jeg har ikke gått lei ennå.Lothair Mantelar wrote:Jeg har Magician trilogien liggende på hylla, ulest intil videre. Grunnen til det er vel egentlig bare den at jeg ikke har kommet meg så langt enda - jeg har tenkt å lese den. Forøvrig synes jeg antallet Riftwar-bøker er nokså skrekkinngytende? Blir du ikke litt lei av å lese samme forfatter hele tiden?Akira wrote:Jo altså, Legends of the Riftwar anser jeg som meget bra. Det er rett og slett veldig interessant å følge livene til vanlige soldater og leiesoldater under riftkrigen, i motsetning til nobiliteten og conDoin-familien. Et kjærkomment avbrekk. Og for min egen del så kan jeg si så mye som at ingen av bøkene til Feist har skuffet, fra Magician til den jeg nå holder på med.Loki wrote: Kva tykkjer du om serien? Årevis sidan eg leste den, men eg tykkjer hugse eg tykte den var ganske god.
Den populære meningen på internett er at Feist sitt forfatterskap gikk nedover siden Magician. Synes du at han har klart å holde stilen hele veien gjennom?
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."