Hva leser du for tiden?

Diskuter andre bøker dere leser

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki

Locked
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

Gjør det :wink: En av de fineste bøkene jeg veit om.

Den er bare tung i starten. Med en gang du kommer inn i det, går det egentlig veldig greit. Og det er så absolutt verdt å ofre litt tid på det.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Starten var jau spanande då. Litt Jordanistisk preg over det. :P
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Var på lesesal for første gang i mitt liv i dag (yay me!), og fikk lest 97 sider av "The Right Nation. Conservative Power In America" på knappe 4 timer. Stolt! :D

Ellers kikker jeg stundom litt i "Havlandet" av Olaf Havnes. Har planer om å lese ut den serien i løpet av helga, siden den var for dårlig til å bruke mye tid på, og jeg har lyst til å komme i gang med Kay, Gaiman, LeGuin eller Moorcock. Eller Leiber, Moon, Feist, Heller, Zelazny, Gibson, Vance, eller Tolkien. Eller noe. Hva som helst, egentlig, bare det er bedre enn Havnes. :P
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Yawron
Hengiven
Hengiven

Post by Yawron »

Kastet meg over Terry Pratchetts "Thud!". Det er den nyeste boka i Discworld serien så vidt jeg vet. (Wintersmith er vel nyere, men regnes som barnebok) Bøkene hans blir bare bedre og bedre. En god latter forlenger livet sies det, Terry Pratchett har i tilfellet hjulpet meg med mange ekstra år!
"Once more the drama begins"

- Paul Muad'dib
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste

Post by Siri Sedai »

Lesepause for tiden!
Jobber til seint hver dag, og når jeg kommer hjem venter årets regnskap.. :evil: fysj ....så når jeg bare får has på det......skal jeg lese.....
hvorfor har vi bare fått utdelt 24 timer i døgnet. :cry: Skal søke om 36!
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Nå har jeg begynt på bok 3 i Conclave of Shadows som heter Exile's Return.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Moiraine Sedai
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Moiraine Sedai »

Siri Sedai wrote:Lesepause for tiden!
Jobber til seint hver dag, og når jeg kommer hjem venter årets regnskap.. :evil: fysj ....så når jeg bare får has på det......skal jeg lese.....
hvorfor har vi bare fått utdelt 24 timer i døgnet. :cry: Skal søke om 36!
Jeg skriver under :wink:
. . .
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by stefan_hoy »

Silmarillion er bra egentlig, selv om starten kanskje er litt tung og minner om en av Bibelens skapelsesberetninger (ikke at det nødvendigvis er noe i veien med det).

På kaserna her i nord er det lite annet å gjøre om kvelden, enn å lese -- og da jeg ikke satt med annen litteratur for hånden enn gjennomleste Donald (som forøvrig har tapt seg i veldig grad) og porrblad med eselører, kjøpte jeg meg "Engler og Demoner".

Inntrykket er bra, den minner mye om "Da Vinci-koden" -- vi snakker altså om saftige konspirasjonsteorier satt ut i praksis, noe jeg syns er gøy.

Litt verre er det med karakterene, som blir litt vel stereotypiske og flate.
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Shallis »

Leser nå Eragon, og Dolkenes vei. Sistnevnte i høy fart i håp om å komme meg forteste mulig til Drømmenes Kniv, og i tillegg skal jeg snart begynne på A song of ice and fire. Har den første boka stående i bokhylla og vente. :D
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Leste ut "Havlandet" i går, og halve "Svart storm" i dag. Lurer på om jeg bare skal drite i kapittelsammendragene og bare lese og nyte "Den store jakten" etterpå. Jeg synes uansett jeg har gjort min del for det norske WoT-samfunnet når jeg har skrevet sammendrag til den første boka og omtrent en tredjedel av den andre.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Simen
Ta’veren
Ta’veren

Post by Simen »

Terje wrote:Jeg synes uansett jeg har gjort min del for det norske WoT-samfunnet når jeg har skrevet sammendrag til den første boka og omtrent en tredjedel av den andre.
Lang militær applaus til Terje.
"Klapp, klapp". Befal i front, ta over uten videre seremoni.

(Ikke ironisk ment)
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Jeg snakker av erfaring når jeg sier, du blir lei av militærsjargongen. Du burde prøve å koble ut.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Simen wrote:
Terje wrote:Jeg synes uansett jeg har gjort min del for det norske WoT-samfunnet når jeg har skrevet sammendrag til den første boka og omtrent en tredjedel av den andre.

(Ikke ironisk ment)
Uff, nå får jeg dårlig samvittighet her. Jada, jada, noe kommer vel opp en eller annen gang. Men for øyeblikket er det Ringdrotten.

KLAPP! KLAPP! KLAPP! KLAPP! KLAPP!
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Jeg leser for øyeblikket Kaptein Blåbjørns 13 1/2 liv av Walter Moers. dette er en rimelig bra bok, man handlingen kan gå litt tregt noen ganger.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Har nettopp starta på Assassin's Apprentice av Robin Hobb.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Locked