Hva leser du for tiden?
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki
-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte

Jeg er helt enig med skrivestilen. Jeg føler ikke at jeg blir kjent med karakterene, og det virker som om det hele blir sett på lang avstand. Det hjelper ikke akkurat at språket er for vanskelig for meg, så jeg får ikke alltid med meg hvem som sier hvaCeres wrote:Har lest boka, sett filmen og tv-serien. Av disse er tv-serien best. (Ja, bedre enn boka.) Likte ikke så voldsomt godt Jane Austins skrivestil. Var kjedelig, spør du meg. Men det er jo en hyggelig fortelling. Filmen rangerer lavest blant de tre, men det er jo en virkelig hyggelig film også, så det sier jo litt.Nynaeve wrote:Jeg har sett filmen. Den er utrolig flott! Finnes visst en serie også, men den har jeg ikke rukket å se ennå.Moiraine Sedai wrote:Jeg har så vidt begynt på Jane Austens Pride and Prejudice.
Men selve historien er fin. Jeg syns filmen er finest. En av grunnene til at jeg ville lese boka, var at tolkningen av Elizabeth er så forskjellig i serien og i filmen. Hvem syns du var riktigst?
En slektning av en venninne av meg har skrevet bok! Og den har jeg fått låne
. . .
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte

-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Hva synes du om serien så langt?Akira wrote:Nå er jeg drøye 300 sider inn i Royal Assassin, bok 2 av the Farseer Trilogy.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Meget bra, veldig annerledes med førsteperson-forteller. Positivt overrasket. Mer er det vel ikke å si.Lothair Mantelar wrote:Hva synes du om serien så langt?Akira wrote:Nå er jeg drøye 300 sider inn i Royal Assassin, bok 2 av the Farseer Trilogy.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
-
davram bashere
- Sitter

- Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!
-
davram bashere
- Sitter

- Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!
Den fjerde regelen er en av de beste bøkene jeg har lest! Det er første gang jeg har ubevist begynt å lese sakte bare fordi jeg ville at boka skulle vare lengre. Anbefales til alle som har lest litt bøker før.Lothar wrote:Leser Den fjerde regelen. "Hvis du likte Da Vinci-Koden, vil du elske denne (People Magazine).
Nå var ikke Da Vinci-koden så bra, men jeg har større forhåpninger til denne, og den begynner å bli interessant nå.
Noen som har lest den?
Tidstunellen er en rimelig bra bok. Den er ikke en av de beste jeg har lest (ligger under alt fra Tidshjulet, Ringenes Herre, Harry Potter + et par andre.) Den fungerer greit som tidsfyll og er fin hvis man skal introdusere noen for fantasy sjangeren.Adelaid wrote:Jeg ble nettopp ferdig med å lese "Tidstunellen" av Susan Price, en utrolig fin bok som jeg anbefaler alle å lese. Jeg syns den har alt en god bok trenger og den står blandt mine top 10![]()
Noen andre som tilfeldigvis har lest den?
Dere bør også skjekke ut: Alvekrigen av Herbie Brennan og Tiendeofferet av Holly Black.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Har lest den på engelsk. Har vært diskutert her på forumet tidligere en eller annen plass, og mener å huske at noen klagde på oversettelsen.Lothar wrote:Leser Den fjerde regelen. "Hvis du likte Da Vinci-Koden, vil du elske denne (People Magazine).
Nå var ikke Da Vinci-koden så bra, men jeg har større forhåpninger til denne, og den begynner å bli interessant nå.
Noen som har lest den?
På engelsk som jeg kan utale meg om, er bra nok. Koste meg når jeg leste den, men den bevegde seg fort til glemmeboken.
-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte

Ja, og den er en av de værste bøkene jeg har lest. Det skjer mye i fortiden som ikke ville skjedd uten påvirkning fra framtiden, og det er usannsynelig at det ikke får følger i "vår tid". Og en annen ting: Hvis du kom fra fortiden til nåtiden, ville du lurt på hva de hvite prikkene på veien var? Et dårlig forsøk på å være morsom, etter min mening.Adelaid wrote:Jeg ble nettopp ferdig med å lese "Tidstunellen" av Susan Price, en utrolig fin bok som jeg anbefaler alle å lese. Jeg syns den har alt en god bok trenger og den står blandt mine top 10![]()
Noen andre som tilfeldigvis har lest den?
. . .
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Jeg har lest "Den fjerde regelen" og jeg syns ærlig talt ikke det var særlig å spare på. Av en eller annen grunn klarte den ikke å fenge meg i særlig stor grad, selv om jeg til tider satt som klistret. Skal vi se... hva var regelen jeg laget for boka? Lite fristende å legge fra seg, og enda mindre fristende å plukke opp igjen. Ja, tror det var noe slik.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.