Har du lyst til å lese Fantasy?

Diskuter andre bøker dere leser

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki

Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

-Preacher by Garth Ennis

Hva handler denne boka om? (utenom en prest...)

-The Master and Margarita by Mikhail Bulgakov

Denne boka kunne jeg godt tenkt meg å lese. Den er visst en av Neil Gaimans favorittbøker.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

"Preacher" er ei tegneserie, ikke ei bok. Så jeg er litt usikker på hvorvidt jeg ville tatt den med på ei sånn liste som dette i det hele tatt. (Og hvis jeg skulle skrevet ei sånn liste selv, og ville ta med ei tegneserie, ville jeg nok heller tatt Sandman, men...)

Uansett, "Preacher" handler om en ung mann fra Texas som blir besatt av universets mektigste skapning -- avkommet til en engel og en demon -- og alt som skjer med ham etter at han beslutter å finne Gud og la Ham betale for at Han er sånn er diger drittsekk.
-The Master and Margarita by Mikhail Bulgakov

Denne boka kunne jeg godt tenkt meg å lese. Den er visst en av Neil Gaimans favorittbøker.
Han er ikke alene om det; blant annet lå denne boka på toppen av Tronsmos ukentlige bestselgerliste i godt over to år.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Post Reply