Hva leser du for tiden?
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki
-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte

-
davram bashere
- Sitter

- Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!
Enig med Moraine det var flere likheter mellom denne og JSohN. Boka var lite engasjerende men til tider kunne den være litt spennende og man ble fristet til å les videre for å se om trenden fortsatte. Golemens øye er etter min mening bedre enn Amuletten fra Samarkand og kan være verdt å titte på hvis man sliter med for mye fritid i påskeferien.[/code]
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte

Mener dere med disse innleggene å si at Strange&Norrel ikke er fengende og lite engasjerende? I så fall må jeg si meg uenig.
For min egen del har jeg nettopp lest ut Eragon, og jeg ble litt skuffet. Flere ganger tok jeg meg selv i å tenke for mye over tåpelige logiske brister, og noen av karakterene som til tider oppførte seg litt spesielt.
Nå skal jeg enten begynne på Bjørneboes Den Onde Hyrde eller Pratchetts Eric. Det blir nok begge to mer eller mindre samtidig.
For min egen del har jeg nettopp lest ut Eragon, og jeg ble litt skuffet. Flere ganger tok jeg meg selv i å tenke for mye over tåpelige logiske brister, og noen av karakterene som til tider oppførte seg litt spesielt.
Nå skal jeg enten begynne på Bjørneboes Den Onde Hyrde eller Pratchetts Eric. Det blir nok begge to mer eller mindre samtidig.
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
-
davram bashere
- Sitter

- Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!
Slettes ikke!!! Jeg synes at JSohN er både fengende og engasjerende, faktisk mener jeg at det er noe av det beste som har kommet fra England på lenge, lenge.Moghedien wrote:Mener dere med disse innleggene å si at Strange&Norrel ikke er fengende og lite engasjerende? I så fall må jeg si meg uenig.
Det jeg ville si var at det var store likheter mellom den boken og AfS.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Har begynt på Gollancz' Fantasy Masterworks sin "Elric"-samling, om (og dette er så bra at jeg bare må sitere det fra bokas bakside) "the haunted, treacherous and doomed albino sorcerer-prince, [...] an intropective weakling in tharll to his soul-eating sword, Stormbringer." Digg sverd&sauseri fra en av den moderne fantasyens mestre.
Leste "The Dreaming City" fra samlinga i går, der skulle Elric befri kusina si fra hennes bror, og hevne seg på fetteren fordi han tok fra ham trona hans. Det gikk ikke så veldig bra, for å si det sånn. Katastrofe for alle involverte. I dag begynte jeg på "While the Gods Laugh", der Elric blir "overtalt" til å bli med ei vakker dame inn i et farlig ødeland på jakt etter gudenes magiske bok. Stor moro; en skikkelig fin blanding av realisme og romantikk (i litteraturhistoriebetydninga av ordet).
Leste "The Dreaming City" fra samlinga i går, der skulle Elric befri kusina si fra hennes bror, og hevne seg på fetteren fordi han tok fra ham trona hans. Det gikk ikke så veldig bra, for å si det sånn. Katastrofe for alle involverte. I dag begynte jeg på "While the Gods Laugh", der Elric blir "overtalt" til å bli med ei vakker dame inn i et farlig ødeland på jakt etter gudenes magiske bok. Stor moro; en skikkelig fin blanding av realisme og romantikk (i litteraturhistoriebetydninga av ordet).
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
stefan_hoy
- Den Fortapte

Nå leser jeg endelig KOD, og jeg er ganske fornøyd. Det ser ut til at Jordan i litt større grad setter handling foran tankerekker og endeløse beskrivelser, selv om han fremdeles har litt å gå på etter min smak.
Jeg tror Terje har så sinnsykt rett, da han pekte på en av bøkenes store svaketer: det faktum at hovedpersonene knapt er med hverandre. Interaksjonen dem imellom skulle vært seriens drivkraft!
Jeg tror Terje har så sinnsykt rett, da han pekte på en av bøkenes store svaketer: det faktum at hovedpersonene knapt er med hverandre. Interaksjonen dem imellom skulle vært seriens drivkraft!
..ellers kan De kalle meg Hoy.
For tiden leser jeg 3 WoTbøker.
Lånte New Spring på nytt i vinterferien fordi Winter's Heart var utlånt. Så fikk jeg tak i den, og er ikke ferdig med noen av dem ennå.
I tillegg begynte jeg på tEotW igjen i går. Broren min skal snart lese WoT, så jeg vil lese nr.1 på nytt slik at jeg vet omtrent hvor han er og unngår å spoile han...
Lånte New Spring på nytt i vinterferien fordi Winter's Heart var utlånt. Så fikk jeg tak i den, og er ikke ferdig med noen av dem ennå.
I tillegg begynte jeg på tEotW igjen i går. Broren min skal snart lese WoT, så jeg vil lese nr.1 på nytt slik at jeg vet omtrent hvor han er og unngår å spoile han...
'You'll pardon me if experience suggests that it would be wise to meet unexpected generosity from you from arming myself and putting my back against a wall."
- Father Chains
- Father Chains
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Hva planlegger forresten folk å lese i påskeferia? Blir det krim, eller mer fantasy, eller noe helt annet?
Her i gården blir det først å gjøre seg ferdig med "Elric", men det er bare kanskje en eller to dagers lesning. Etter det vurderer jeg for øyeblikket Tim Powers "The Anubis Gates", og Jack Vances "Lyonesse: Suldrun's Garden". Men det kan hende jeg driter i en av disse og tar med meg "Den Gjenfødte Dragen" i stedet...
Her i gården blir det først å gjøre seg ferdig med "Elric", men det er bare kanskje en eller to dagers lesning. Etter det vurderer jeg for øyeblikket Tim Powers "The Anubis Gates", og Jack Vances "Lyonesse: Suldrun's Garden". Men det kan hende jeg driter i en av disse og tar med meg "Den Gjenfødte Dragen" i stedet...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Faile wrote:
Men. Sånn for å glede Lotta, skal jeg lese tLoLL også.
Nå ble Lotta så glad at han bestemte seg for å snakke om seg selv i tredjeperson, og ikke bare det: han lover å endelig skrive ferdig den rollespill greia han og du snakket om for tre måneder siden
Gode greier, altså
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov