"Star Wars; Darth Maul: Skyggekrigeren"
Hva leser du for tiden?
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki
-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte

Hun heter Susanna Clarke
Jeg syns det er en veldig god bok, og i motsettning til flere andre som har lest den syns jeg den var morsom (de andre kan ikke eie humor
).

Nei, ikke noe fjernlån. Har ikke de fleste bøker gulnede sider? Og hvordan har det seg at vi muligens har lånt samme bok?Lånte du Gardens of the Moon på fjernlån? Leser du en stor tradeback kopi med litt gulnete sider? I så fall er det den samme boka som jeg leste for et år siden på denne tiden. Det får en til å tenke... Gode tider![]()
. . .
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Jøssenamn, har biblioteket ditt virkelig en kopi av Gardens of the Moon? Det nærmeste mitt bibliotek kom noe slikt var en utgave and WoT, bok 4 e.l. Jeg er misunnelig
Grunnen til at jeg trodde at vi hadde lest samme kopi var at jeg fikk opplyst at det fantes bare en GotM i alle Norges biblioteker. Det skal sies at min bibliotekar er en stor, inkompetent tulling, men jeg pleier allikevel å stole på hva folk sier. Det er en stygg uvane
Grunnen til at jeg trodde at vi hadde lest samme kopi var at jeg fikk opplyst at det fantes bare en GotM i alle Norges biblioteker. Det skal sies at min bibliotekar er en stor, inkompetent tulling, men jeg pleier allikevel å stole på hva folk sier. Det er en stygg uvane
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

Tja, har du et bedre forslag da? Jeg fant nemlig ikke To kill a Mockingbird på de bokhandlerne jeg har letet på, men mulig de har den på en annen plass. Jeg skal fortsette å lete. Men Loki er jo mod på Andre bøker så hans mening av en god bok står høyt på listen. Hva er den beste boken du har lest (nå ser jeg bort fra Ringenes Herre)?Loki wrote:God bok, kanskje kjempegod, til og med, men blant dei beste eg har lese er den langtifrå.
Nå er vel The Children of Hurrin lansert. Noen her som har skaffet seg den? Jeg dør etter å vite hva folk synes om den.
Kom nemlig over dette på BBC
Mange som ikke liker dette. Jeg liker ikke detteAdam Tolkien wrote:He added: "It's a beautiful tale in itself but it may not strike a chord because people feel there aren't enough hobbits in it - because there aren't any."
Har begynt å små lese på HP nå som det ikke er så alt for lenge til den kommer.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
for there you have been,
XD Wtf.Wolfbrother wrote:Men Loki er jo mod på Andre bøker så hans mening av en god bok står høyt på listen.
Kvifor sjå bort frå Ringenes Herre? Den er ikkje den beste boka eg har lese uansett...Hva er den beste boken du har lest (nå ser jeg bort fra Ringenes Herre)?
Boka som eg har absolutt størst lesaropplevingar av er "Jungelboka", men då var eg vel ti-elleve år, så det tel neppe. "Greven av Monte Christo" er ein av dei bøkene eg leste i tenårene eg hugsar som veldig bra. (Mellom dei to kunne eg vel trekt fram "Kabalmysteriet", "Wizard's First Rule" og nettopp "Ringenes Herre" - eg leste fryyykteleg mykje i dei årene, men dei tre var vel dei som fekk flest gjenlesningar, så det seier vel sitt.) Nyleg kan eg vel trekke fram "American Gods". Usikker på om nokon av dei tre er "beste boka eg har lese", det er dei neppe, men dei er veldig gode, i alle fall. Tre bøker frå tre Loker.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Venter på den norske utgaven. Har ikke tid til å lese den nå uansett.Wolfbrother wrote:Nå er vel The Children of Hurrin lansert. Noen her som har skaffet seg den? Jeg dør etter å vite hva folk synes om den.
Forresten, hvis du vil vite hva andre synes om den er kanskje tolkiens.net et godt sted å begynne. Ser at enkelte der i alle fall har begynt å få den i hus, om ikke annet.
Du liker ikke mangelen på hobbiter? Hvorfor ikke? Dessuten, hvis jeg ikke blander sammen ting så alt for mye, er det vel grådverger i den, og det er jo nesten det samme...Kom nemlig over dette på BBCMange som ikke liker dette. Jeg liker ikke detteAdam Tolkien wrote:He added: "It's a beautiful tale in itself but it may not strike a chord because people feel there aren't enough hobbits in it - because there aren't any."
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Grådverger? XD Lever tilfeldigvis Hurins barn i Mattisskogen?
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
YHWH. (Skjønt han har sikkert endra adresse sidan då, ellers er det merkeleg lite pilgrimsreiser til Sinai.)Terje wrote:jeg kom ikke på hva han ekle lille duden som bodde i toppen av et fjell het
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

Lystige å glade hobbiter er alltid fint å lese om. "Vedrørende hobbiter" er jeg veldig glad i å lese. Hobbiter er vel mye bedre enn "Petty-dwarfs".
Ikke at det gjør så veldig mye at de er med, men jeg synes det er synd uansett.
Ikke at det gjør så veldig mye at de er med, men jeg synes det er synd uansett.
For once you have tasted flight you will
for there you have been,
for there you have been,
-
davram bashere
- Sitter

- Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!
Stole på folk? Du har rett det er en stygg uvaneLothair Mantelar wrote:Det skal sies at min bibliotekar er en stor, inkompetent tulling, men jeg pleier allikevel å stole på hva folk sier. Det er en stygg uvane
Kommer den 21 juli. Trenger du virkelig så lang tid på serien? Tror jeg pløyde igjenom den på 5 dager en gang jeg hadde for mye fritid og for få bibliotek i nærheten.Wolfbrother wrote:
Har begynt å små lese på HP nå som det ikke er så alt for lenge til den kommer.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
-
Wolfbrother
- Den Fortapte