Musikk

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

MCR - Three cheers for sweet revenge er jo faktisk fantastisk bra. Kraft, følelser, image = riktig her, musikalsk ganske bra, morsomme og gode tekster. The black parade har noen gode sanger, men klarer ikke å holde koken hele veien. I brought you my love, you brought me bullets mangler gjennomføringen av produksjonen..
Manbearpig
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

Lillsøstra mi er MCR-frelst. Jeg er ikke det.

Greit nok, jeg har skikkelig med fordommer mot denne nye bølgen "emomusikk" Stakkars meg.

MCR. Vokalen er lite fin, tekstene er blaute. Melodiene kan fungere. På enkelte sanger. Men på en eller annen måte slår hele bandet meg som latterlige. Personlig mening.

Nå får dere MCRfans bare kalle meg trangsynt. Hadde det ikke funnes folk som meg, kunne dere ikke slått dere på brystet og sagt dere har en sær musikksmak :wink:
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Azumiel
Asha’man
Asha’man

Post by Azumiel »

Faile wrote:Lillsøstra mi er MCR-frelst. Jeg er ikke det.

Greit nok, jeg har skikkelig med fordommer mot denne nye bølgen "emomusikk" Stakkars meg.

MCR. Vokalen er lite fin, tekstene er blaute. Melodiene kan fungere. På enkelte sanger. Men på en eller annen måte slår hele bandet meg som latterlige. Personlig mening.

Nå får dere MCRfans bare kalle meg trangsynt. Hadde det ikke funnes folk som meg, kunne dere ikke slått dere på brystet og sagt dere har en sær musikksmak :wink:
Du er trangsynt:P Gidder ikke argumentere imot, men tror ikke du ønsker det heller
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

Folk kan høre på hva de vil for min del. Jeg bare mener det finnes bedre alternativer til MCR der ute :wink:
Azumiel
Asha’man
Asha’man

Post by Azumiel »

Faile wrote:Folk kan høre på hva de vil for min del. Jeg bare mener det finnes bedre alternativer til MCR der ute :wink:
Forstår :D
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Eg hyrde mykje på MCR før, dvs på GK - den tia då det ikkje var mange som høyrde på dei, men no blir det berre med det som er på radioen.
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

Hm. Jeg skal forresten gi deg et godt alternativ til MCR.

QUEEN! :D (store bokstaver, men bare et utropstegn, forstå det den som vil)

I det siste har jeg hørt veldig mye på dette bandet, og det slår meg, det finnes få band som er(var, strengt tatt) så allsidige som disse gutta. Hurra.

Og så utrolig synd det er de mindre pene sangene som alle husker. Sjekk ut balladene. Det er der Queen har sine store øyeblikk, mener nå jeg.

"No-One But You" og "Too Much Love Will Kill You" er begge utrolig fine sanger :)
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Ballader, du liksom. Flick of the Wrist, Tie Your Mother Down, Keep Yourself Alive, The Millionaire Waltz, bare for å nevne noen, ingen av disse er ballader, og alle er blant Queens beste. Men det er heller ikke her Queens store styrke ligger. Den er nemlig allsidigheta deres. Samt de 8-10 sekunda av Bohemian Rhapsody som kommer rundt det fjerde minuttet -- sånn omtrent mellom "galileo! galileo! galileo! figaro!" og "so you think you can stop me and spit in my eye / so you think you can love me and leave me to die". (Aka. den delen Wayne's World-gutta headbanga til i Rockemobilen.)

Det er der Queens styrke ligger. ;)
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

Jeg liker nå engang balladene best :P
Men for all del, så lenge vi er enige om at de lager fin musikk, så skal jeg la være å klage.
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

''Another One Bites the Dust'' :D Genial låt. :P
Har vel høyrd på den sidan eg var 14. :P Og likar den enda.

Queens var jau forut si tid ved å legge fleire stemmer opp på kvarandre og legge til unike gitar riff.
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Må opplyse folk om at metallradioprogrammet Tinnitus går på NRK P3 hver onsdag fra 20.00 til 22.00. Der er det mye bra. I skrivende stund blir Mayhem intervjuet der. :twisted:
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Apropos metal og intervjuer: Så du (eller noen andre, for den saks skyld) "Metal: A headbanger's journey"? Intervjuet med han norske svartmetalleren som satt i en mørk kjeller og drakk vin mens han sa at de ville utrydde alle spor av semitisme i Norge, var ganske morsomt. (Det var vel Ghaal han het, eller noe sånt. Tror forresten jeg har sett intervjuet på YouTube.)
- Verg., Aen., 3.315.
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Akira wrote:Må opplyse folk om at metallradioprogrammet Tinnitus går på NRK P3 hver onsdag fra 20.00 til 22.00. Der er det mye bra. I skrivende stund blir Mayhem intervjuet der. :twisted:
*Tinitus. ;)

Har høyrd på det nokre månadar ja. Og om ein vil høyre på gamle program så er det berre å gå inn på www.nrk.no/p3 og så gå på ''Hør P3'' Og så søkjer ein berre på Tinitus i søke felte.
- Davram Bashere
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Her er forresten en av grunnene til at jeg ikke hører på metal:

http://youtube.com/watch?v=HU2Z7Q_FAyA

Med andre ord, de som holder på med det er som regel noen småtussete posører som aldri burde ha lov til å åpne munnen. Skulle vært tvunget til å puste gjennom nesa hele tida, skulle de. :P
- Verg., Aen., 3.315.
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

- Davram Bashere
Post Reply