Lothair Mantelar wrote:Jøssenamn, har biblioteket ditt virkelig en kopi av Gardens of the Moon? Det nærmeste mitt bibliotek kom noe slikt var en utgave and WoT, bok 4 e.l. Jeg er misunnelig
Tønsberg og Nøtterøy bibliotek er fint, det De har faktisk fram til bok fem.
Lothair Mantelar wrote:Grunnen til at jeg trodde at vi hadde lest samme kopi var at jeg fikk opplyst at det fantes bare en GotM i alle Norges biblioteker. Det skal sies at min bibliotekar er en stor, inkompetent tulling, men jeg pleier allikevel å stole på hva folk sier. Det er en stygg uvane
Oi. Hvor fikk han det fra? Noen her som vet hvor mange bibliotek det er i Norge?
En liten rovfugl har hvisket meg i øret om en hyggelig leseropplevelse i påsken. Det hadde vært koselig hvis samme rovfugl hadde tatt seg tid til å stupe ned og fortelle resten av allmennheten om sine oppdagelser innen litteraturen
Jeg skal lese min splitter nye utgave av "The Last Colony" av John Scalzi så snart jeg blir ferdig med et lite skoleprosjekt. Jeg kan ikke beskrive hvor mye jeg gleder meg til å finne ut hvordan "Old Man's War" trilogien avsluttes
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
"Suldrun's Garden" er ferdiglest, og "The Green Pearl" er påbegynt. Merkelig (men bra) blanding av eventyr og realistisk maktspill, så langt. Synes å ha sett tegn på at det vil utvikle seg et mer typisk Epic Fantasy-plott etter hvert, men så langt er det ikke spesielt savna.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Nå sitter jeg med Reaper's Gale mellom hendene. Har lest prologen og kan føle hvordan jeg glir tilbake inn i Eriksons fantastiske (og meget komplekse) verden.
Var på biblioteket i dag for å hente bok nr. to i Eriksons serie. Litt av en pocket! Har lest et par sider allerede; gled rett inn i stilen Mens jeg var på biblioteket forhørte jeg meg om hvordan det gikk med LoLL. Da damen skulle skjekke på kortet mitt om det var registrert eller noe, viste seg at det ikke sto der! Får håpe det ordner seg til slutt...
Yawron wrote:Nå sitter jeg med Reaper's Gale mellom hendene. Har lest prologen og kan føle hvordan jeg glir tilbake inn i Eriksons fantastiske (og meget komplekse) verden.
Har den kommet?
I så fall må jeg til Outland i morra den dag, og etter som jeg av diverse årsaker plutselig fikk god tid i dag, skal jeg lese den asap, også.
- Verg., Aen., 3.315.
Terje wrote:I så fall må jeg til Outland i morra den dag, og etter som jeg av diverse årsaker plutselig fikk god tid i dag, skal jeg lese den asap, også.
Løp og kjøp, dette er en glede for hele folket.
Ble ferdig med Children of Húrin for noen dager siden, ble overrasket over hvor mye jeg satte pris på et nytt verk fra Tolkien (dog kjenner jeg igjen mye fra Silmarillion). Christopher har gjort en god job.
'You'll pardon me if experience suggests that it would be wise to meet unexpected generosity from you from arming myself and putting my back against a wall."
- Father Chains
Mens jeg venter i spenning på Reaper's Gale av Steven Erikson, har jeg begynt på Starship Troopers av Robert A. Heinlein. Like greit å få lest ei bok av ham mens jeg først var i gang med science fiction
Til nå minner den mest om en ikke fult så hysterisk versjon av Old Man's War og Full Metal Jacket, men jeg er jo bare hundre sider inni. Den tar seg sikkert opp.
Jeg har bestilt en hardcover versjon av RP fra Amazon.uk som trolig kommer fram på torsdag (forhåpentligvis) eller fredag. Worst case scenario er lørdag, og hvis det skjer tror jeg at jeg vil få seriøse nerveproblemer for at posten har mistet pakken min... Jeg må få den i løpet helga, ellers er jeg stygt redd at jeg kommer til å sitte og lese Erikson til langt inni tentamene. Boka er 920 sider lang
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Jack Vance må nok ta seg ei ukes pause, for i dag fikk jeg endelig rota meg til å kjøpe "Reaper's Gale", da jeg var innom Outland for å høre etter hvordan det gikk med Buffy-abonnementet mitt. Dessverre har han en like irriterende eksposisjon som vanlig (billig måte å skape suspens på...), men forhåpentligvis betyr dette at plotprogresjonen kommer til å skje i samme tempo som vanlig, også. Og Tehol og Bugg dukker opp før side 50, og Udinaas kommer rundt side 50, så jeg tror dette kan bli bra.
- Verg., Aen., 3.315.
Har du sagt noe om at det er en serie? Jeg fikk høre av min bibliotekar at de syns det var helt håpløst med sånne uendelige serier, og at de derfor sjelden kjøpte sånne by request...