Hva leser du for tiden?

Diskuter andre bøker dere leser

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki

Locked
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste

Post by Siri Sedai »

Har lest "Labyrinten" og "Madonnagåten" mens jeg venta på Gardens of the Moon.

Labyrinten er en grei nok bladvender. Madonnagåten...vel...men hadde bestemt meg for å lese den...greit flirte litt...ganske ofte egentlig :)

Men nå ligger GotM klar i lesekroken...gleder meg!
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Madonnagåten er bare sykt morsom! Knut Nærum er en hysterisk komisk forfatter. Leste "døden går på ski" av ham for litt siden, og jeg hadde aldri gjettet løsningen.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Jeg fikk min signerte kopi av The Lees of Laughter's End av Steven Erikson (som tydeligvis er veldig i skuddet her for tiden) i posten i dag. Jeg skal skrive en bokanmeldelse av den. Det begynner å bli lenge siden sist :)
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Har lest "flammeslukere" i helgen og det var en 5/10. Ikkeno var dårlig, men det var ingenting som trakk opp heller.

Leste "fireregelen" også, og den er like bra som før 8/10.

"Tiendeofferet" av Holly Black får en 6/10. Den er litt bedre skrevet en flammeslukere og det er litt lettere å lese videre, men det er ikke noen gåsehud-øyeblikk.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Då var eg ferdig med A Game of Thrones, så har no byrja på A Clash of Kings. Bruka litt lang tid, men du for ei bra bok. :D
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Terje wrote:
Akira wrote:Har akkurat begynt på Assassin's Quest som er bok 3 i The Farseer Trilogy.
Hva synes du?
Nå har jeg kommet en del lenger og jeg må si at det er veldig, veldig spennende nå. Jeg synes serien virkelig topper seg med denne boka.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste

Post by Siri Sedai »

Har kommet et par kapitler uti "Gardens of the moon".

Virker som en krysning mellom "ice and Fire" og HP.

Bare noe vel vanskelig engelsk. synes verre enn Martins men det er kanskje bare fordi jeg ikke har kommet godt inn i handlinga ennå.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Jeg tror de fleste fans av Malazan-serien vil være enig om at den ligner meget, meget, meget lite på HP. Den har litt tilfelles med asoiaf, men den har kanskje aller mest tilfelles med Glen Cooks "Black Company" serie. Reaper's Gale er faktisk dedikert til Glen Cook.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste

Post by Siri Sedai »

Det vatr bare det som slo meg, siden det ser ut som ( har lest 130 sider) det handler mest om maktkamp ved hjelp magi...eller er det engelsken min som er for dårlig :?

Hva menes med Warren?
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

leser egentlig drømmenes kniv, men dro til england og tokk den ikke med nå finner jeg den ikke igjen... ordentlig kjipt blant annet fordi det er bibilotekbok, og fordi jeg nesten er ferdig, rote hue det er meg :roll:
Som vann til tørst strupe
davram bashere
Sitter
Sitter

Post by davram bashere »

Har pløyd meg gjennom Michale Whites Tolkien biografi. Intresang lesning, men vanskelig å gi en karakter.
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Leser akkurat nå Engler og Demoner av Dan Brown. Begynte å lese i juletider, men av pga årsaker jeg ikke husker lengre, kom jeg ikke lengre enn til ca s 100 da jeg måtte levere den inn. Så nå i påvente av at det lokale biblioteket skal få tak i en ny utgave av tidshjulet bok 3 del 1(måtte gjøre det første gang jeg leste serien også, hva skjer med den boka? Er den redd meg?) prøver jeg å lese den hele veien fra start til mål, og ligger godt an; er kommet til side 150 på tre dager (hvor jeg også har pugga til matte eksamen..)
Manbearpig
creutzfeldt
Hengiven
Hengiven

Post by creutzfeldt »

Høyrer på "The God Delusion" av Richard Dawkins for tida - boka er noko så sjeldant som eit forsøk på "misjonering" til fordel for ateisme. Trur boka heiter noko slikt som "Vrangforestillinga Gud" på norsk. Absolutt å anbefale!
I am Sartre of Borg. Existence is futile.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Lothair Mantelar wrote:Glen Cook
Han måtte googles, og etter å ha sett hva The Black Company handla om, er den satt opp på lista over ting som skal kjøpes neste gang jeg har penger.
Hva menes med Warren?
"Warren" betyr egentlig labyrintlignende grotte, eller noe i den dur. I Malazan refererer det til verdenene magien kommer fra (skal ikke gå for mye inn på dette, da det er voldsomt komplisert), som ligner ganske mye på labyrintinske grotter. Så når magikerne snakker om hvilke Warrens de har, så mener de hvilke typer magi de behersker. Mer forståelig nå? :)

Her i gården går det fortsatt i Jack Vances "Lyonesse"-trilogi, som på det nåværende tidspunkt har slått seg inn på tredjeplass på serielista mi, bak Malazan og ASOIAF, foran Book of the New Sun og Bakker-trilogien.

TILLEGG:

Og så snart jeg er ferdig med dette forumet for kvelden, skal jeg lese Buffy; The Long Way Home, p. 4! :D :D :D :D
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste

Post by Siri Sedai »

Ja det måtte være noe sånt. ...Komplisert, JA. Henter frem Malazan tråden og tar den diskusjonen der. Leste gjennom, og ser jeg er i godt selskap.
Locked