Hva leser du for tiden?

Diskuter andre bøker dere leser

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki

Locked
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

mange kreative tips ja... Får vel heller fete opp hesten å la den stå. Men kan alltids ta en liten stopp nå og da og lese litt :D
Som vann til tørst strupe
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

davram bashere wrote:
Lotta: Din hyping har hatt innvirknig på meg. Sitter nå å venter på at biblioteket mitt skal få sent tLoLL til fjernlån.
Das ist gut. Meine Pläne für Weltherrschaft gehen glatt. Zunächst oben: penguines erhalten umbenannt "Herr-bastard"...

Fra spøk til alvor: kjekt å høre, DB. Ikke bare har du ei god bok på veien, men oppfølgeren er like rundt hjørnet, så dette er nesten den beste tiden å starte å lese tLoLL.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Da er jeg nesten ferdig med The Satanic Bible. Må si at det er rimelig spennende saker, men så er vel jeg kanskje disponert for et slikt syn på livet? Det appellerer hvertfall mye til meg. :roll:
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

*Ringer til min norsk - tysk ordbok (også kalt pappa)*

Det er bra. Min plan for verdensherredømme går glatt. noe med åpne (?): Pingviner "Herr-bastard"

Nei her tror jeg at jeg trenger litt hjelp gitt. Hvorfor kan ikke folk skrive på norsk (eller til nød, engelsk) :| ?
Last edited by davram bashere on Wed Jun 13, 2007 16:15, edited 1 time in total.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Moghedien
Sitter
Sitter

Post by Moghedien »

Det er planer i flertall, og oben betyr over. Om det skulle være noen hjelp betyr zunächst noe som ligner først og fremst, erhalten noe sånnt som å få, og umbennant betyr omtrent omdøpe. Og om du skulle være stolt over å ha oversatt "herr-bastard", burde du svelge den stoltheten. Tyskere har sitt eget ord for bastard.
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

"Min plan for verdensherredømme går glatt. Neste punkt på planen: å få omdøpt pingviner til "Gentleman Bastards"."
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Nå er jeg ferdig med Den niende innsikten, og jeg ble da litt klokere.

Nå skal Lotta få viljen sin også.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste

Post by Siri Sedai »

Halveis i Gardens of the moon. Begynner å hjelpe..eh... litt...Hva er Moon Spawn egentlig? Eller vil jeg få en forklaring på det og senere?

Sommeren er (også) høylesetid! Stranda.. ja. Eneste som kan få meg til å forbli der lenger enn det tar med den nedkjølende dukkerten, er noe greit å lese. Gubber på 50 er sjelden sååå nydelige.

Ellers har jeg ei gynge på terrassen, som er favorittstedet mitt. Med masse store puter. Fungerer som lesekrok, hvis det ikke blir for varmt eller myggen begynner å bli plagsom utover kvelden.

(Forresten, har fått verva en ny leser til Song of Ice and Fire. Voksen dame, foreleser på Høyskolen)
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General

"Moon Spawn" er Anomander Rakes flygende festning! Det er en god historie man kunne fortelle om den, men jeg tror vi sparer den til en senere anledning :wink:
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by stefan_hoy »

Da ble jeg jaggu ferdig med KoD. På tide.
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

stefan_hoy wrote:Da ble jeg jaggu ferdig med KoD. På tide.
Den var drøy for flere, skjønner jeg.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by stefan_hoy »

Ja, tror faktisk jeg leste CoT raskere enn denne her, selv om KoD var betraktelig bedre.

Begynte på den for tre måneder siden liksom. Shait :o
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Huff, ikke ferdig ennå jeg heler og ¨må levere den inn snart :shock:

Måååå bli ferdig før sommerferien...
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Tror jeg brukte 2 dager.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Tja, pleier å bruke rundt 6dager. Men har vert så mye annet å gjøre.
Locked