Samfunnsfagdavram bashere wrote:Jeg bøyer meg i støvet. Hvilket fag?
Studentliv og skole
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
stefan_hoy
- Den Fortapte

Dydsetikken er barn av Aristoteles i hvert fall. Jeg husker ikke stort fra min ex-phil heller desverre, men jeg mener hovedpoenget her er at mennesket skal utføre gode handlinger, dyder, for å bli gode mennesker selv.Eivind wrote:Har forresten noen hørt noe om dydsetikk? Det er en ny form for meg som det visstnok er viktig å kunne.
Ikke mye til hjelp, men.
..ellers kan De kalle meg Hoy.
-
davram bashere
- Sitter

- Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!
Ja, da har jeg fått vite standpunkt karakterene mine. Jeg gikk opp i seks fag
*jobber man så klarer man* I hele forrige uke og denne har vi bare sett på filmer på skolen. Både på tirsdag OG onsdag måtte vi gå på kino som vi måtte betalefor selv. Sukk...forstår ikke hvorfor vi må møte opp i det hele tatt 
The truth is rarely pure and never simple.
Oscar Wilde
Oscar Wilde
Slik er det i militæret og, idag hadde vi 15 km marsj, som er en test vi har hatt før. Neste uke er det forskjellige tester (Godkjent CSS Soldat), som de fleste av oss har greid fra før, men igjennom på ny skal vi. Hadde ikke vært noe problem å dimme i dag, men vi må vente i 15 dager til.Adelaid wrote:Sukk...forstår ikke hvorfor vi må møte opp i det hele tatt
Teknisk sett så har jeg hatt fri i to uker, etter tyskeksamen. Vi har måttet møte opp hver dag, for så å få vite på starten av hver time, at det ikke blir noe av. Så. Jeg har kasta bort to uker
Var det ikke slik at Stefan går på Handelshøyskolen nå? Tenker litt på å begynne der til neste år, og lurer selvfølgelig på hvordan skolen er.
Var det ikke slik at Stefan går på Handelshøyskolen nå? Tenker litt på å begynne der til neste år, og lurer selvfølgelig på hvordan skolen er.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Siden jeg er så heldig å bo i Nord-Trøndelag (huh, det må være den første gangen noen har ytret den setningen) vil fylket fra og med neste år gi oss gratis skolebøker og gratis skole-PC. Årets skolebøker kan selges til skolen for halv pris, noe som er 1500 kr mer enn hva vi ville fått hvis de ikke tilbydde seg å kjøpe dem.
I tillegg til dette vil alle som går på videregående ha krav på minst 800 kr i stipend. Yay! Penger til Lotta
Det eneste som er surt med denne avtalen er at neste års elever kommer til å få en bærbar PC gratis fra skolen - og den PCen er dobbelt så bra som den jeg fikk i år...
Hrmpf!
I tillegg til dette vil alle som går på videregående ha krav på minst 800 kr i stipend. Yay! Penger til Lotta
Det eneste som er surt med denne avtalen er at neste års elever kommer til å få en bærbar PC gratis fra skolen - og den PCen er dobbelt så bra som den jeg fikk i år...
Hrmpf!
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
-
davram bashere
- Sitter

- Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!
Hm.. Tror det kom et forslag om at alle i 1. klasse på en av Bodøs videregående skole som tok med en bærbar PC til første skoledag skulle få 4000 kr, men dette ble visst ikke lærerne så veldig glade for. Vet noen av dere andre Bodø-folk om det faktisk gjelder fortsatt eller?
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Bah, klarte meg uten både laptop og gratis skolebøker, så lenge jeg fikk fritt skolevalg. Møre og Romsdal. ^^Lothair Mantelar wrote:Siden jeg er så heldig å bo i Nord-Trøndelag (huh, det må være den første gangen noen har ytret den setningen)
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
davram bashere
- Sitter

-
davram bashere
- Sitter

Dovienya wrote:Grattis!Hvilket tema trakk du?
Hadde engelsk jeg. Hamlet. Laga tegnefilm. Fikk 6 jeg og, utrolig nok
Språkstriden.
Jeg har foresten fått mine resultater på skriftlig:
Hovedmål: 4 (denne har jeg klaget på)
Sidemål: 5
Eller kan det nevnes at jeg, veldig overraskende, kom inn på mitt førstevalg. Jeg hadde bare 5,2 i snitt og siden de slapp alle inn var det strengt tatt veldig bortkastet, men den diskusjonen har vi hatt før.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!