Bokhandelrunde!
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki
-
davram bashere
- Sitter

- Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Jeg også, som sagt. Så når jeg fant den til en liten hundrings på Haugenbok, i samme layout som utgaven min av Italo Calvinos "Klatrebaronen", var det ikke en vanskelig avgjørlelse å ta.Lothair Mantelar wrote:Ellers vil jeg uttrykke min grønneste misunnelse over Terjes akkvirering av Vonneguts "Slaughterhouse 5". Den boka har jeg også lett etter i lang tid.
Dessuten er den jo bare 155 sider!
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Dette er rett i Locke Lamoras åndWolfbrother wrote:Er den lagt av til deg? Eller kan jeg bare gå ned å hente denTror nesten jeg skal prøve det uansett.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte

For noen uker siden så kom jeg over et posesalg for bøker! En full, liten pose for 100 kr. Jeg har regnet ut at om bøkene hadde vært til ordinær pris hadde det kostet 1600
Oppi der var det bl a en spesialutgave av Silmarillion. Den er grønn og med svart rygg. Inni er det over 40 illustrasjoner
Nå må jeg jo hvertfall lese den.
. . .
-
davram bashere
- Sitter

- Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Den har jeg også. Husket at jeg likte Cor Bloc sine kunstverk spesielt dårlig da jeg gikk på ungdomsskolen og videregående, men når er han faktisk en av de fire-dem favorittene mine. LotR-filmene har virkelig brent meg på det at egne blider blir borte når ei bok blir for virkelighetsnært illustrert... 
Ergo blir Blocs ikke-naturalistiske bilder en slags trygg havn.
Ergo blir Blocs ikke-naturalistiske bilder en slags trygg havn.
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Amazon var så snille å sende meg en ny pakke med bøker:
Storm Front (The Dresden Files) av Jim Butcher. Den første boka i en serie på nitten planlagte bøker om en trollmanns-detektiv. Forhåpentligvis er dette lett sommerlektyre. Hypen vil i hvert fall ha det til det
The Drawing of the Dark av Tim Powers. Se Terjes anmeldelse her på forumet for begrunnelsen av dette kjøpet.
The Seperation av C. Priest. Jeg elsket filmen som ble laget av Priests bok, The Prestige, og denne boka skal visstnok være hans beste. Spennende saker...
Catch-22 av Joseph Heller. En av verdens beste og morsommeste bøker er hva mine kilder forteller meg.
Jeg regner også med å lese HP-7 og resten av The Prince of Nothing trilogien i løpet av sommeren
Storm Front (The Dresden Files) av Jim Butcher. Den første boka i en serie på nitten planlagte bøker om en trollmanns-detektiv. Forhåpentligvis er dette lett sommerlektyre. Hypen vil i hvert fall ha det til det
The Drawing of the Dark av Tim Powers. Se Terjes anmeldelse her på forumet for begrunnelsen av dette kjøpet.
The Seperation av C. Priest. Jeg elsket filmen som ble laget av Priests bok, The Prestige, og denne boka skal visstnok være hans beste. Spennende saker...
Catch-22 av Joseph Heller. En av verdens beste og morsommeste bøker er hva mine kilder forteller meg.
Jeg regner også med å lese HP-7 og resten av The Prince of Nothing trilogien i løpet av sommeren
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Jøss. Eg skal vere glad til om eg kjem meg gjennom "Fyrsten" og kanskje "Jimmy the Hand" i sommar, eg. Og forhåpentlegvis i alle fall ein tredjedel av "Bonehunters". (Skal rett nok lese ein bunke teikneserieromanar samtidig, men likevel...) Så langt har eg klart å lese cirka 200 sider i sommar, og me er over halvveges.
Sukk, den som leste som når ein var tretten...
Sukk, den som leste som når ein var tretten...
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
-
Siri Sedai
- Den Eldste

Eh, nei, eg har sommerjobb og lite leselyst. Men skilnaden er liten.Siri Sedai wrote:..hva?..er du dårlig?Loki wrote: Så langt har eg klart å lese cirka 200 sider i sommar, og me er over halvveges. ...
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Denne er forresten omarbeida og spilt inn som ei miniserie på en eller annen britisk kanal. Leste anmeldelsa i SFX, som ikke var så overmåtelig begeistra, men en av samboerne mine (som har en mye bedre smak enn alle SFXs redaksjonsmedlemmer til sammen) syntes ikke den var så verst. Bare et lite tips i tilfelle du liker boka, eventuelt ikke gidder lese flere enn en av dem. Og "Supernatural" er da vel ikke så mange sesonger, er den vel?Lothair Mantelar wrote:Storm Front (The Dresden Files) av Jim Butcher. Den første boka i en serie på nitten planlagte bøker om en trollmanns-detektiv. Forhåpentligvis er dette lett sommerlektyre. Hypen vil i hvert fall ha det til det![]()
Yay!The Drawing of the Dark av Tim Powers. Se Terjes anmeldelse her på forumet for begrunnelsen av dette kjøpet.
Den anmeldelsa er kanskje litt vel ekstatisk, men det er uten tvil ei meget god bok.
Omtrent det jeg har hørt, også. Har hatt den stående på ei hylle i snart to år, også, men har ikke fått rota meg til å begynne på den ennå.
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
davram bashere
- Sitter

Så vi sliter litt med samme problem (greit så har jeg ikke sommerjobb, men modern og fadern gjør sitt beste for å slite meg ut. Maling, vedklyving, rydding, etc.) Bare gi blaffen i manglende lyst og finn noe du ikke har lest før og som virker spennende så kommer lysten krypende igjen. Dra noen dager på fjellet uten bøker. Det hjelper også.Loki wrote:Eh, nei, eg har sommerjobb og lite leselyst. Men skilnaden er liten.Siri Sedai wrote:..hva?..er du dårlig?Loki wrote: Så langt har eg klart å lese cirka 200 sider i sommar, og me er over halvveges. ...
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
-
Siri Sedai
- Den Eldste

Uhm, nei, ein hundre sider eller saa i maanaden har vore snittet av skjoennlitteratur (vanlegvis fantasy)-lesing for meg i i alle fall to aar no, ingenting spesielt med det. Enkelte maanadar langt meir, men samtidig enkelte andre langt mindre, saa vanlegvis blir det saappass skremmende smaa mengder ja.