Hva leser du for tiden?

Diskuter andre bøker dere leser

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki

Locked
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Såklart, delvis, ja og ja.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Chiad wrote:
Er det noen som har lest Shannara serien, Wizard's First Rule og Sagaen om Belgarion???? :)
For å herme etter Loki: Delvis, ja og ja

Du burde lese WFR (hvis du allerede har lest den, så les videre.) Serien er kanskje ikke en av de beste, men den er grei som tidsfyll.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Chiad
Asha’man
Asha’man

Post by Chiad »

Har lest den og lest videre, men etter hvert ble historien kanskje litt "forvirrende", vet ikke hvordan jeg ellers skal forklare det. :?
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Hm, "Blood of the Fold" og kanskje "Soul of the Fire" var kanskje litt ekstra tungt skrevne samanlikna med resten av serien, om eg hugsar rett - dei du sikta til? Eller meinar du endaa lengre ut i serien og snakkar om at ideologipropagandaen til forfatteren blir meir framtredende og overskygger plottet? Eller noko heilt anna?

Shannara hugsar eg forresten som lite imponerende, minus "The Druid of Shannara", som det maa nemnast at faktisk er den siste eg har lest av Brooks, saa strengt tatt er vel det eg tykte om den meir beteiknande for kva eg antakeleg vil tykkje no enn kva eg tykte om boeker eg leste i trettenaarsalderen.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Chiad
Asha’man
Asha’man

Post by Chiad »

Det var de to bøkene jeg siktet til ja, men lengre har jeg ikke lest.

For å være ærlig, Shannara serien var egentlig ganske kjedelig..
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Boka etter "Soul of the Fire" er etter mi meining ein av seriens beste, skjoent det er samtidig den boka der ideologipushinga hans gaar fraa aa vere ein ok undertone til ein skrikende plagsom propagandamaskin. I akkurat den boka - "Faith of the Fallen - fungerer det likevel, i mine auge. Etter den blir det ikkje saa mykje aa hoppe i taket for, i alle fall om ikkje "Phantom", den nyeste, som eg ikkje har lese enno, er overraskande bra.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Leser 1984 av George Orwell. Men blir ikke så veldig mye tid til lesing her i militæret.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Har nettopp lest ut HP7, så nå blir det tilbake til Den Gjenfødte Dragen før Harry Potter-pakka jeg bestilte for en sjuende eller åttende gjenlesning dukker opp.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Akira wrote:Leser 1984 av George Orwell. Men blir ikke så veldig mye tid til lesing her i militæret.
Mener å huske at jeg bladde igjennom den for et år tilbake siden. Den var rimelig god.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Lilla My
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Lilla My »

Jeg leser En tid for alt av Karl Ove Knausgård.

Det er lenge siden jeg ikke har lest en så fin bok :)
Jeg liker veldig mye hvor nær vi er Bibelens karakterene (Abel og Kain, Noak og Anna). Liker også at det er et forskellig syn på tiden og utseende av landskapet enn hva vi vanligvis innbiler oss det skulle være.

Og, last but not least, boka er kjempe bra skrevet :D
"Si vous trouvez un être humain dans la foule, suivez-le..."
http://bizarreland.over-blog.com
Pedron Naill
Hengiven
Hengiven

Post by Pedron Naill »

Leser Winters Heart for tia leser alle bøkene på nytt :D :wink:
scott lynch wrote:Ooooh. You really dodged the fall of the axe on that question, didn't you?
Yeah, I kinda did. Hey, Tolkien was the guy that spoke seventeen languages. As for me, I... I'm, um, really good at Final Fantasy VI.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

Holder på med Kiellands samlede verker. Skal skrive særoppgava mi om noen av bøkene hans.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Pedron Naill
Hengiven
Hengiven

Post by Pedron Naill »

da har du nokk a holde på med Faile... er ikke kiellands verk mye om gamledager med hvordan skole og slikt var??
scott lynch wrote:Ooooh. You really dodged the fall of the axe on that question, didn't you?
Yeah, I kinda did. Hey, Tolkien was the guy that spoke seventeen languages. As for me, I... I'm, um, really good at Final Fantasy VI.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

Nja. Han har faktisk ikke skrevet så vanvittig mye at det gjør noe. Noe sier meg at du har hørt om Gift. :P Som handler om skole og slikt. Og gamledager og gamledager. Var da hans samtid :P
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Pedron Naill
Hengiven
Hengiven

Post by Pedron Naill »

Ja en i klassen hadde framføring om boka Gift... sa også at Kielland var stor motstander av Skolesystemt på den tia :)

må bare nevne at ved denne posten ble jeg I rang : SOLDAT... JIPPI :D (har bare skrevet 31 poster da :))
Locked